Kjenner jeg blir irritert...

Selvfølgelig viktig at pappa må slippe til, og være alene med baby. Men å gjøre det til en rutine å dra hver dag bort hørtes veldig spesielt ut. Du kan jo ikke vite om det påvirker noe bånd før ungen er født..


Ja ser at det så veldig spesielt ut... Jeg mente nok nok noen timer i uken. Nei - det har du rett i. Men poenget her er folk som kommer med råd når de da mener det i god hensikt, men kanskje ikke trenger å si det?
 
Ganske irriterende når jeg som venter nr 3 hører: orker du en til a?

Nei, betalte bare flere tusen kr for morro skyld hos fertilitetsklinikk :facepalm:

Samsoving, tenker folk i samme seng? :-S
For det skjønner jeg ikke at folk tar sjansen på :wideyed:


Samsoving er i samme seng. Å sove med barnet på samme soverom er også en variant men det kan ikke sammenlignes syns jeg da barnet sover i egen seng.

Her er det også " Dere må få to!".... ojoj
 
Skjønner at man kan bli irritert, men man må bare prøve å bite det i seg.. På samme måte som at flergangs sikkert biter i seg at det er litt irriterende at folk uten barn tror de vet akkurat hvordan det blir:hilarious:
 
Ganske irriterende når jeg som venter nr 3 hører: orker du en til a?

Nei, betalte bare flere tusen kr for morro skyld hos fertilitetsklinikk :facepalm:

Samsoving, tenker folk i samme seng? :-S
For det skjønner jeg ikke at folk tar sjansen på :wideyed:
Det er helt trygt å samsove, om en følger rådene til LUB. Dersom en ammer så er de veldig praktisk å slipper å gå ut av sengen hele tiden.
 
Men hvorfor bli irritert? Ditt barn, dine valg, deres liv :confused005 Ingenting kommer til å bli slik som du har forestilt deg uansett, så hvorfor bry seg om hva andre mener og sier?
 
Ja! Men jeg skjønner ikke det med barn. Er de redd for at mamma forsvinner liksom?

Frem til de er 1/2 år så er det viktig når pappa kommer hjem at mor er vekke en time halvannen. For å bli vant til at mamma kommer tilbake.
Når de er så små så har de ikke tidsbegrenset så time halvannet er ikke nødvendig. Den doturen er lang tid nok til at de lurer på hvor du er. Når de blir eldre så er det rett og slett for å holde deg med selskap. Begynner med en gang de beveger seg selv.
 
Helt enig med det! Irriterer meg også når folk sier « nå blir det mange våkenetter»
Og lignende, nå får du ikke sove på noen år. Jeg har barn fra før av og hun våknet kun for å amme for så å sovne igjen så det gikk veldig fint.
 
Hahaha, samme her! Ungen skulle sove inne hos oss til hun var 6mnd, deretter inn på eget rom i egen seng.
Nå 22mnd etter hun ble født sover hun fortsatt sammen med meg :hilarious:
Full samsoving her også, han er 17 måneder. Hadde ikke sett for meg det på forhånd!
 
Vi fikk mye av de samme kommentarene og noe måtte vi bite i oss, men nå er førstemann 2,5 og jeg har gått på do alene hele veien jeg!

Jeg har fått mye kommentarer på at vi ikke ønsker å ha barnet på sosiale medier, men så langt har det gått veldig fint og vi er fortsatt veldig glade for at vi tok den avgjørelsen før barnet i det hele tatt var påtenkt.

Jeg tenker at det er lurt å ha noen ideer og verdier man synes er viktige, men at man er åpen for at ikke alt nødvendigvis går som planlagt! Uansett er det kjedelig med alle kommentarene og de stopper ikke når barnet faktisk kommer så man får bare lære seg å la det gå inn ene øret og ut der andre :)
 
Helt enig med det! Irriterer meg også når folk sier « nå blir det mange våkenetter»
Og lignende, nå får du ikke sove på noen år. Jeg har barn fra før av og hun våknet kun for å amme for så å sovne igjen så det gikk veldig fint.
Sniker
Det er jo sånn at selv søsken kan være som natt og dag. Det innså jeg ikke før vi fikk nr 2. Stikk motsatt av vår Nr1. Nr 3 og 4 er like lette som Nr1 var.
Men, noen er selvsagt heldige å får kun sovebabyer, mens andre får kolikk-babyer.
 
Husker når vi fikk sønnen vår, begynte å ha han i egen seng, men var ikke mange nettene før han flyttet inn i senga vår :hilarious: Nå er han 7 og sover i egen seng på eget rom og har gjort det i mange år år! Man må nok bare regne med at ting blir annerledes enn man tenker noen ganger, både på godt og vondt :joyful: Denne gangen tenker vi for vår del at vi får ta det som det kommer, og gjøre det som føles rett for oss uavhengig av hva folk sier :)
 
Full samsoving her også, han er 17 måneder. Hadde ikke sett for meg det på forhånd!
Vi har prøvd i over ett år på å få henne til å sove rundt i egen seng, men det skal ikke frøken bestemt ha noe av :hilarious: Skal helst ligge med ansiktet sitt så tett inntil mitt som mulig :meh:
 
Vi har prøvd i over ett år på å få henne til å sove rundt i egen seng, men det skal ikke frøken bestemt ha noe av :hilarious: Skal helst ligge med ansiktet sitt så tett inntil mitt som mulig :meh:
Det var ei natt i oktober han sov hele natta i egen seng! :hilarious: Måtte sjekke at han var i live et par ganger i løpet av natta.
Jeg er ganske rolig på dette nå, han kommer jo ikke til å fortsette slik i mange år. Fra ca 3 år skal det være lettere for dem å sove lengre sammenhengende, så det ordner seg nok sakte men sikkert. :)
 
Jeg fikk høre det samme da jeg var førstegangsgravid. Jeg kan bekrefte at alt det der er helt feil.


Jeg sov mer når barnet kom, for jeg var på do hver halvtime når æ va gravid. Jeg hadde kolikk barn også

Gå på do alene, både ja og nei. Tok med litja ofte på do fra hu var et år og fikk sitte på potta. Bleiefri 2,5 år.

Noen samsover og noen ikke. Vi var bevisst på ikle samsoving og sov i egen seng fra hun 5 dager gammel og flyttet på eget rom ved 6 mnd etter "ekspert" anbefaling. Funket kjempe bra for oss.

Alle må kjenne på hva som er rett for DEG. Alle feile og lære, men alle er like gode mødre forde:Heartred

Så til slutt vil jeg si: drit i mammapolitiet
 
Last edited:
Det var ei natt i oktober han sov hele natta i egen seng! :hilarious: Måtte sjekke at han var i live et par ganger i løpet av natta.
Jeg er ganske rolig på dette nå, han kommer jo ikke til å fortsette slik i mange år. Fra ca 3 år skal det være lettere for dem å sove lengre sammenhengende, så det ordner seg nok sakte men sikkert. :)
Vår minste er 6 år, og hun kommer traskende (nesten) hver eneste natt etter vi har sovnet. Vi merker ikke en gang at hun kommer før vi våkner på morgenen ;)
 
Vår minste er 6 år, og hun kommer traskende (nesten) hver eneste natt etter vi har sovnet. Vi merker ikke en gang at hun kommer før vi våkner på morgenen ;)
Det er jo kos da. :happy:
 
Vi fikk mye av de samme kommentarene og noe måtte vi bite i oss, men nå er førstemann 2,5 og jeg har gått på do alene hele veien jeg!

Jeg har fått mye kommentarer på at vi ikke ønsker å ha barnet på sosiale medier, men så langt har det gått veldig fint og vi er fortsatt veldig glade for at vi tok den avgjørelsen før barnet i det hele tatt var påtenkt.

Jeg tenker at det er lurt å ha noen ideer og verdier man synes er viktige, men at man er åpen for at ikke alt nødvendigvis går som planlagt! Uansett er det kjedelig med alle kommentarene og de stopper ikke når barnet faktisk kommer så man får bare lære seg å la det gå inn ene øret og ut der andre :)

Ja, vi jobber med barn begge to og vi vil så gjerne ha at vårt barn skal ikke på sosiale medier. Flere av mine venninner laster opp på insta og legger filter på. Jeg syns det er kvalmt.

Ei venninne la ut bilde av jenta si (kan ikke se ansiktet)som lita påkledd med bollemage og hendene holder liksom på magen. Dette har spredd seg nå over hele internettet og det går an å stoppe det. Ei anna ei filmer ungene sine der de løper rundt nakne. Da er du passe dum?
 
Ja, vi jobber med barn begge to og vi vil så gjerne ha at vårt barn skal ikke på sosiale medier. Flere av mine venninner laster opp på insta og legger filter på. Jeg syns det er kvalmt.

Ei venninne la ut bilde av jenta si (kan ikke se ansiktet)som lita påkledd med bollemage og hendene holder liksom på magen. Dette har spredd seg nå over hele internettet og det går an å stoppe det. Ei anna ei filmer ungene sine der de løper rundt nakne. Da er du passe dum?

Jeg tenker at om du ønsker å bli akseptert for de valgene du tar må du akseptere dem som tar andre valg enn deg også :) Jeg syns det er litt much å sikte til at å dele bilder av barnet sitt er kvalmt. Det er jo ikke så trivelig å høre :) mange instabrukere er private, og filter kan jo bare være gøy. Mange forskjellige grunner :)
 
Jeg tenker at om du ønsker å bli akseptert for de valgene du tar må du akseptere dem som tar andre valg enn deg også :) Jeg syns det er litt much å sikte til at å dele bilder av barnet sitt er kvalmt. Det er jo ikke så trivelig å høre :) mange instabrukere er private, og filter kan jo bare være gøy. Mange forskjellige grunner :)


Jeg sier ikke å dele bilder er kvalmt. Jeg sier det å legge filter for gjøre barna sine finere er kvalmt.
Når det er på nettet så er det ute av dine hender. Om kontoen er privat eller ikke har ingenting å si. Selv ikke snapchat.
 
Back
Topp