Av de som har barn rundt meg som skal være bedrevitere. Jeg er førstegangs gravid.
Kommentarer som:
"Ja, nå blir det lite søvn på dere fremover!" - unødvendig da jeg ikke ser problemet.
"Åh så koselig! Da skal dere sove sammen med barnet?" - skjer ikke da jeg ikke tror på samsoving.
"Nå får du ikke gått på do alene på mange år!" - eeehhhh... myk i hodet eller?! Seff ikke når jeg er alene hjemme. Men mannen kommer hjem kl 15:30 hver dag. Det går fint!
"Nå må du spise for to!" - Feil!
"Vi gleder oss til å se bilder på Facebook!" - vårt barn skal ikke avbildes på sosiale medier.
Jeg kjenner jeg blir irritert...
Kommentarer som:
"Ja, nå blir det lite søvn på dere fremover!" - unødvendig da jeg ikke ser problemet.
"Åh så koselig! Da skal dere sove sammen med barnet?" - skjer ikke da jeg ikke tror på samsoving.
"Nå får du ikke gått på do alene på mange år!" - eeehhhh... myk i hodet eller?! Seff ikke når jeg er alene hjemme. Men mannen kommer hjem kl 15:30 hver dag. Det går fint!
"Nå må du spise for to!" - Feil!
"Vi gleder oss til å se bilder på Facebook!" - vårt barn skal ikke avbildes på sosiale medier.
Jeg kjenner jeg blir irritert...
gå på do alene.... DET er noe man ikke får gjøre på mange år
Innimellom ja. MEN så fort du går inn på badet, så kommer gjerne hele familien etter. Vet ikke hva greia er, men det føles som en sånn « let’s follow mommy ting»
Kanskje det har noe med intimitet å gjøre. Vet ikke. Og ingen tvil om at på do så sitter vi stille og kan «slå av en prat». Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kastet hele familien på dør. Og fortet meg å låse når jeg hører de kommer etter. Gubben er jo ikke noe bedre.