Kjenner du liv?

Kjente først i uke 21 sist, har kjent fra uke 18 denne gangen

Idag kjente mannen min at lillemor sparket for første gang! Rimelig magisk :dummy1::angelic:

Kjenner daglig aktivitet og ser i større grad bevegelser på utsiden av magen:D Føles mer og mer virkelig, i tillegg til at magen blir tydeligere også!

Jeg kjenner daglige turntimer inni der, men i forgårs fikk mannen kjenne et tydelig spark for aller første gang! Utrolig stas- han satt helt starstruck i sofaen og gliste etterpå.

Kjenner masse liv. Men siden morkaka ligger forran er det for det meste på sidene og nederst i magen :hilarious::hilarious::hilarious:

Jeg kjenner normalt mye liv, men i dag har det vært lite syns jeg. Er jo bare i uke 23 så regner med at det er helt normalt, men typisk at jeg skal uroe meg for dette nå :bored: satser på at krabaten laget mer liv og røre i morgen, mulig han lager seg en døgnrytme. Kjenner det er lenge til uke 25 når jeg skal til jordmor og høre hjertelyd særlig når jeg hadde OUL i uke 17 :meh:

Kjenner masse liv i magen. Virker som det siste uken har blitt oftere og mer aktivitet i magen. Kjempe koselig :happy:

Jeg kjenner normalt mye liv, men i dag har det vært lite syns jeg. Er jo bare i uke 23 så regner med at det er helt normalt, men typisk at jeg skal uroe meg for dette nå :bored: satser på at krabaten laget mer liv og røre i morgen, mulig han lager seg en døgnrytme. Kjenner det er lenge til uke 25 når jeg skal til jordmor og høre hjertelyd særlig når jeg hadde OUL i uke 17 :meh:

Det er nok ganske normalt såpass tidlig, jeg har kjent masse liv siden uke 16, men nå som babyen utvikler døgnrytme så kjenner jeg veldig lite om dagen og masse om kvelden. Bekymrer meg ikke så veldig over det.

Det er nok ganske normalt såpass tidlig, jeg har kjent masse liv siden uke 16, men nå som babyen utvikler døgnrytme så kjenner jeg veldig lite om dagen og masse om kvelden. Bekymrer meg ikke så veldig over det.
Prøvde meg på en sparketest så da var det full røre igjen så ikke så bekymret lengre nå :) Er vel ikke før etter uke 28 at man bør begynne å følge med på rytmen har jeg hørt.

Kan jeg spørre hva en sparketest går ut på?:wacky:
Skal vel tilføre energi til kroppen og babyen og så ligge i ro for å kjenne etter spark. Det jeg gjorde var å spise to brødskiver, drikke glass juice og iskaldt vann og legge meg på venstre side og kjenne etter spark. Skal da telle antall spark i løpet av 1 time. Det er mulig det kan gjøres på mange måter også, men fikk det tipset av ei venninne :) Brukes ofte senere i svangerskapet hvis det oppleves mindre liv enn normalt. Det er jo ingenting å bekymre seg over nå, men jeg er over gjennomsnittet bekymret i dette svangerskapet kjenner jeg så kjekt med noen triks :rolleyes:

Skal vel tilføre energi til kroppen og babyen og så ligge i ro for å kjenne etter spark. Det jeg gjorde var å spise to brødskiver, drikke glass juice og iskaldt vann og legge meg på venstre side og kjenne etter spark. Skal da telle antall spark i løpet av 1 time. Det er mulig det kan gjøres på mange måter også, men fikk det tipset av ei venninne :) Brukes ofte senere i svangerskapet hvis det oppleves mindre liv enn normalt. Det er jo ingenting å bekymre seg over nå, men jeg er over gjennomsnittet bekymret i dette svangerskapet kjenner jeg så kjekt med noen triks :rolleyes:
Åå så kjekt! Tusen takk for tips:) jeg er også bekymret, så fremover hvis jeg blir litt engstelig skal jeg prøve dette trikset:love017

Kjennliv.no er fin. https://kjennliv.no/lite-liv-i-magen/hva-gjor-du-om-du-opplever-lite-liv-i-magen/

Jeg kjente ikke noe særlig liv i går fordi jeg var i så mye aktivitet selv, men etter å ha telt minst 10 bevegelser på under 5 min ble jeg beroliget. Men er man bekymret er det greit å ta en telefon til føden, heller en for mye enn en for lite. Er 24+2 i dag og har kjent liv daglig siden 20+0.

I starten kjente jeg kun spark rettet ut mot magen, men nå kjenner jeg spark i alle kanter. Det er gøy å kjenne liv, men guud så rart det er å kjenne spark mot korsryggen, underlivet og blæren! :hilarious: Flere som opplever dette nå? :wideyed:

I starten kjente jeg kun spark rettet ut mot magen, men nå kjenner jeg spark i alle kanter. Det er gøy å kjenne liv, men guud så rart det er å kjenne spark mot korsryggen, underlivet og blæren! :hilarious: Flere som opplever dette nå? :wideyed:

Kjente nettopp på dette selv! Kjente et spark nedover og det var ingen tvil om at mini traff blæra for det var like før jeg skvettet litt på meg da:hilarious: Og i går kveld er jeg sikker på at jeg kjente at han snudde seg da jeg lå på siden, var en veldig rar følelse av at magen spente seg litt da han lå og forflyttet seg på tvers! Og føler stadig vekk aktivitet nedover mot underlivet:cat:

Kjente nettopp på dette selv! Kjente et spark nedover og det var ingen tvil om at mini traff blæra for det var like før jeg skvettet litt på meg da:hilarious: Og i går kveld er jeg sikker på at jeg kjente at han snudde seg da jeg lå på siden, var en veldig rar følelse av at magen spente seg litt da han lå og forflyttet seg på tvers! Og føler stadig vekk aktivitet nedover mot underlivet:cat:
Haha! :hilarious: Samme her, gikk tur i skogen her om dagen og plutselig kjente jeg et spark mot blæra. Såå glad jeg hadde tisset før jeg gikk ut! :laughing002 Kjenner også når hun rører på seg, magen strammer seg ja! :wideyed: Kan kjenne hvor hun beveger og legger seg. Magen buler også på siden hun ligger! :joyful: Helt merkelig følelse!

Back
Topp