Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er helt normalt plutselig så kjenner du en boblende følelse eller sommerfuglvinger som kiler på innsiden. Jeg kjente ikke noe før rundt uke 20 i mitt første svangerskap, hadde også morkaken foran som skal gjøre at det tar lenger før man kjenner liv. Kjente det ikke utenpå magen før i uke 26 tror jeg.Jeg er uke 17, min første graviditet. Kjenner ingenting og syntes ikke det er noe synlig heller. Håper magen popper snart og at jeg kjenner liv etter hvert. Vi var på ultralyd for to uker siden, så liv er det der!
Jeg hadde verdens mest aktive krabat i magen i forrige svangerskap. Fryktet at det skulle komme ut en overaktiv villmann, men det gjorde det ikkeJeg kjenner ganske mye liv nå! Og det er allerede et mønster:
Tidlig morgen
Etter lunsj
Etter middag
Etter kvelds
Ved leggetid
Veldig artig!! Og ikke minst betryggende Og jeg er litt nervøs for å få en kjempeaktiv baby neida. Jeg husker ikke hvordan det var med de andre to (11 og 7 år), bortsett fra at jeg kjente liv tidlig med de også. Ca uke 16, såg det utenpå fra uke 17.
12+4, ganske sikker på at jeg kjente liv i går. Andregangs
Jeg er 14+4 i dag. Drakk et lite glass cola til middag. Etter det kjente jeg at det tok litt av der inne. Roa seg fort ned da jeg la meg i sofaen. Ligger våken nå å kjenner at det kiler veldig. Det tok seg opp etter jeg gikk å la meg. Veldig gøy, men nå vil jeg sove. Har ei vilter, snart storesøster, som står opp om bare 3 timer.
Jeg kjente liv tidlig med førstemann (ca uke 12-13) og samme nå. Er 14+3 og kjent et par uker
Førstegangs 15+3. Njæ. Tror egentlig ikke. Har vært noen ganger jeg har tenkt «what» men trooooor ikke det nei
Man pleier å bare tro helt i starten, før det plutselig en dag er så tydelig at det er ingen tvil Jeg synes «fiskehale» og luftbobler er litt for vage beskrivelser (men det kjennes nok slik ut i starten når fosteret er lite og bevegelsene svake), og har først vært sikker når noen tydelig har poket meg fra innsiden
Skjønner Nei, da er det nok luft!Nja, problemet er at jeg har stressmage og får veldig lett mye "støy" i magen. Har ofte tenkt at stakkars magebeboeren må bli sliten av så mye BEOOO og BRRRUUUU som jeg har i magen. De fleste bevegelser jeg har kjent har vært akkompagniert med lydene, og babybevegelse skal vel strengt tatt ikke lage luft-lyder Kun 1 gang har det vært sånn virkelig "åå, kan det være noe?" men skeptikeren og realisten i meg har avskrevet det som luft