Kjenne liv? :)

Kjenner godt med liv flere ganger daglig nå, og i går kveld varte det så lenge at jeg kunne ligge med hendene på magen og kjenne henne masse fra utsiden også :joyful:

Så herlig!

Lille her, som kun tidligere har gitt single spark nå og da, hadde plutselig sikkert en halvtime med aktivitet i går kveld. Ila den halvtimen var det flere dult på venstresiden av magen (altså, på den siden det ikke ligger morkake). Også da jeg la meg, hadde han tre små spark helt nederst, hvor jeg fikk kjenne det ene av dem fra utsiden av magen og. ❤️

Fortsatt sjeldent. Men! Mulig hun er mest våken om natta og derfor jeg kjenner det så sjeldent, fordi når jeg har våknet rundt 3-4 tiden i det siste så har jeg kjent flere spark etter hverandre. Luring.. :Heartpink

Åå så gøy å lese om dere som kjenner så mye liv allerede! Kjenner jeg blir en smule sjalu og gleder meg veldig også. 20+2, morkake foran og kjenner ingenting foreløpig :Heartblue
Morkaken foran kan være noe herk sånn. jeg kjente veldig lite frem til for sånn to dager siden (er 19+6 i dag, 20+0 ifg UL termin - men ble målt nesten en uke lenger på OUL også, så han er litt stor for gestasjonsalder).
Anyway, jeg kjenner ikke et pøkk der morkaken er (ligger på høyre side foran hos meg), men på venstre side og UNDER morkaken på høyre, er det liv. Så om din lille ligger og sparker i morkaken eller bak, så er det ikke så rart du ikke kjenner noe enda ❤️ Men ila noen uker nå, så antar jeg du blir å kjenne noe, enten fordi lille sparker utenfor morkaken eller greier gi fra seg livstegn gjennom morkaken. ❤️ Er vel ca 4 uker til, før du "skal" kjenne daglig liv, så snart kommer det nok ❤️❤️

Og, kjenn godt etter når du legger deg for kvelden osv, om dette er første, så er ofte litt av grunnen til at man kjenner senere, at man ikke vet helt hvordan det kjennes ut - og derfor ikke kjenner noe før det er veldig tydelig. Men du er såpass langt på vei, at du godt kan ligge og kjenne etter! Du KAN være heldig og merke et sleivspark her og der. Jeg får av og til små dunk mot cervix, og det kjennes ikke ut som vanlige spark, bare at livmorhalsen får et slags trykk mot seg :p
Så ja. Kjenn etter når du er helt rolig av og til, du kan jo være heldig! ❤️ Og om ikke, så er det nok like rundt hjørnet.

Morkaken foran kan være noe herk sånn. jeg kjente veldig lite frem til for sånn to dager siden (er 19+6 i dag, 20+0 ifg UL termin - men ble målt nesten en uke lenger på OUL også, så han er litt stor for gestasjonsalder).
Anyway, jeg kjenner ikke et pøkk der morkaken er (ligger på høyre side foran hos meg), men på venstre side og UNDER morkaken på høyre, er det liv. Så om din lille ligger og sparker i morkaken eller bak, så er det ikke så rart du ikke kjenner noe enda ❤️ Men ila noen uker nå, så antar jeg du blir å kjenne noe, enten fordi lille sparker utenfor morkaken eller greier gi fra seg livstegn gjennom morkaken. ❤️ Er vel ca 4 uker til, før du "skal" kjenne daglig liv, så snart kommer det nok ❤️❤️

Og, kjenn godt etter når du legger deg for kvelden osv, om dette er første, så er ofte litt av grunnen til at man kjenner senere, at man ikke vet helt hvordan det kjennes ut - og derfor ikke kjenner noe før det er veldig tydelig. Men du er såpass langt på vei, at du godt kan ligge og kjenne etter! Du KAN være heldig og merke et sleivspark her og der. Jeg får av og til små dunk mot cervix, og det kjennes ikke ut som vanlige spark, bare at livmorhalsen får et slags trykk mot seg :p
Så ja. Kjenn etter når du er helt rolig av og til, du kan jo være heldig! ❤️ Og om ikke, så er det nok like rundt hjørnet.
Jeg synes det er mye lettere å kjenne når jeg sitter enn når jeg legger meg, rett og slett fordi jeg føler at hele meg er en eneste stor pulspumpe og når jeg ligger kjenner jeg bare min egen puls. Hvis jeg prøver å kjenne på utsiden av magen med fingrene kjenner jeg også bare min egen puls. Det er helt voldsomt hvor påtrengende hjerteslagene mine er for tiden :dead:

Jeg synes det er mye lettere å kjenne når jeg sitter enn når jeg legger meg, rett og slett fordi jeg føler at hele meg er en eneste stor pulspumpe og når jeg ligger kjenner jeg bare min egen puls. Hvis jeg prøver å kjenne på utsiden av magen med fingrene kjenner jeg også bare min egen puls. Det er helt voldsomt hvor påtrengende hjerteslagene mine er for tiden :dead:

Jeg kjenner av og til når jeg sitter eller så, mye fordi jeg har litt press på magen :p men når jeg ligger får jeg også noen små dunk nederst.
Men tenkte mest på at det handler om å ta det med ro, på kvelden.. De små pleier ofte være mer aktiv da (handler vel litt om at man "vugger dem i søvn" på dagtid hele tiden.) :p

Jeg har morkaka plassert foran, og opp, mot toppen av livmoren. Så det vil «heldigvis» beskytte meg mot vonde ribbeinspark senere :) Fornøyd med det! Jeg kjenner mest liv på sidene, er god plass der inne og er en skikkelig turner, så hun sparket litt alle veier :P

Gravid med nr 3. første gang med morkake foran. Snart 20 uker nå å ikke kjent noen ting ennå :smiley-ashamed004 Friskt i minnet lille på 1 år her som lå å trykka å dunka ned mot blæra og lightning crotch! Nå har jeg vært forkjøla i en uke, og hver gang jeg hoster eller det klør i halsen så brekker jeg meg :hilarious: oh joy!:laughing002

Igår kveld og idag så har jeg kjent endel liv. Gøy å merke at sparkene blir sterkere:HeartblueHåper det varer, for tidligere når jeg har kjent noe, så har det plutselig forsvunnet helt i 2-3 dager. Morkake foran og 20+5 idag.
Jinxet det igår, for idag har det ikke vært en eneste bevegelse:bag::confused: Kjenner at det hadde vært deilig om det begynte å bli nogenlunde jevnt snart.

Jinxet det igår, for idag har det ikke vært en eneste bevegelse:bag::confused: Kjenner at det hadde vært deilig om det begynte å bli nogenlunde jevnt snart.
Ingenting utover kvelden heller? ❤️ Jeg kjenner helst bare når jeg har tatt kvelden (altså, sitter i stua eller lagt meg).

Kjenner i blant noe der morkaka liksom ligger også, jeg. Lurer på om han sparker gjennom, eller om morkaken er forflyttet seg godt

Så herlig!

Lille her, som kun tidligere har gitt single spark nå og da, hadde plutselig sikkert en halvtime med aktivitet i går kveld. Ila den halvtimen var det flere dult på venstresiden av magen (altså, på den siden det ikke ligger morkake). Også da jeg la meg, hadde han tre små spark helt nederst, hvor jeg fikk kjenne det ene av dem fra utsiden av magen og. ❤️
Endelig litt ordentlig bevegelse fra han<3

Ingenting utover kvelden heller? ❤️ Jeg kjenner helst bare når jeg har tatt kvelden (altså, sitter i stua eller lagt meg).
Ingenting dessverre. Kjenner at jeg fort kan ryke på en privat UL til uka, om jeg ikke kjenner noe ila dagen. Da er jeg på dag 3 uten noen livstegn. Kjedelig når det var såppass mye liv inni der for 4 og 5 dager siden :confused: :whacky011

Ingenting dessverre. Kjenner at jeg fort kan ryke på en privat UL til uka, om jeg ikke kjenner noe ila dagen. Da er jeg på dag 3 uten noen livstegn. Kjedelig når det var såppass mye liv inni der for 4 og 5 dager siden :confused: :whacky011
Mest sannsynlig har lille bare snudd seg andre veien, altså. Når man har begynt å kjenne daglig liv, så er det jo greit å ringe føden for en sjekk, men om man har hatt bare et par dager med liv, og så ingenting igjen, så er det nok mer sannsynlig at lille hadde snudd seg ideelt i et par dager, og nå snurret en annen vei igjen.. det er enda såpass tidlig, at man kjenner jo ikke vanlige smådult og slikt, så.

Jeg greier selv å kjenne plassering på babyen (ikke hvor hodet og rumpa er altså, men hvor i magen han ligger) om jeg legger meg ned og trykker litt på livmoren, du kan jo prøve det, og kjenne etter om lille har flyttet seg til senere i dag.
Men lite som er så beroligende som en faktisk ultralyd.

Back
Topp