Kjempe ubehagelig situasjon med sjefen

Nei det blir jo for dårlig syns jeg. Men ja det er ikke mye man får gjort når man står alene i det. De klarer å vinkle det til at det er din feil og du som gjør feil. Får bare håpe han skjønner sine feil å skjerper seg. Hvis ikke krysser jeg virkelig fingrene for at du kommer deg vekk derfra så fort som mulig etter permisjon

Nei, det er ikke lett og hvert fall ikke når jeg er så nærme perm. Hørtes ut som han trodde jeg faket vondt.
Det håper jeg også, han har jo tidligere sagt at jeg er en av de beste ansatte han har hatt med tanke på effektivitet, forståelse for butikk driften og ansvar, men han forstår det nok dessverre ikke før jeg slutter er jeg redd
 
Nei, det er ikke lett og hvert fall ikke når jeg er så nærme perm. Hørtes ut som han trodde jeg faket vondt.
Det håper jeg også, han har jo tidligere sagt at jeg er en av de beste ansatte han har hatt med tanke på effektivitet, forståelse for butikk driften og ansvar, men han forstår det nok dessverre ikke før jeg slutter er jeg redd
Nei huff. Jeg har hatt en sånn sjef tidligere selv. En veldig hyggelig mann så lenge alt går som han vil. Men det er det. De innser det ikke før det er for sent. Men da er det jo gjort og litt for sent.
 
For en idiot av en sjef, håper virkelig du får deg ny jobb innen du er ferdig i permisjon!
 
Skal snakke med han om det. Håper han forstår situasjonen og meg, og at han i det hele tatt har lov p sykemelde meg helt til perm, det er jo fortsatt noen uker til, 12.sept, så det vil jo evt være en veldig lang sykemelding [emoji22]

Men hvis du har termin 12 september, så skal du ut i perm 3 uker før, og da blir sykemeldingen bare til 3-4 uker.
Det er ikke lenge!
Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet! Du har prøvd alt du kan, og sjefen har ikke tilrettelagt for deg i det hele tatt virker det som. Jeg synes du skal være stolt over å ha klart å stå i jobb så lenge, det er ikke meningen at du skal måtte gå på krykker og ligge i smerter resten av dagen fordi du har vært på jobb.
Det sjefen burde ha gjort for lenge siden er å forsikre seg om at du klarer å gjøre oppgavene dine. Du skulle aldri ha løftet så tungt, og du skulle absolutt hatt muligheten til pause og gå på do når du trengte det. Han har ikke oppfylt kravene som stilles til en arbeidsgiver og kan ikke pålegge deg noe som helst når du fått en sykemelding.
Han oppfører seg uprofesjonelt når han kjefter på deg, og jeg skjønner absolutt at du ikke ønsker å jobbe mer i svangerskapet.
Tenk på babyen og deg selv, du er absolutt ikke hårsår!:Heartbigred
 
Men hvis du har termin 12 september, så skal du ut i perm 3 uker før, og da blir sykemeldingen bare til 3-4 uker.
Det er ikke lenge!
Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet! Du har prøvd alt du kan, og sjefen har ikke tilrettelagt for deg i det hele tatt virker det som. Jeg synes du skal være stolt over å ha klart å stå i jobb så lenge, det er ikke meningen at du skal måtte gå på krykker og ligge i smerter resten av dagen fordi du har vært på jobb.
Det sjefen burde ha gjort for lenge siden er å forsikre seg om at du klarer å gjøre oppgavene dine. Du skulle aldri ha løftet så tungt, og du skulle absolutt hatt muligheten til pause og gå på do når du trengte det. Han har ikke oppfylt kravene som stilles til en arbeidsgiver og kan ikke pålegge deg noe som helst når du fått en sykemelding.
Han oppfører seg uprofesjonelt når han kjefter på deg, og jeg skjønner absolutt at du ikke ønsker å jobbe mer i svangerskapet.
Tenk på babyen og deg selv, du er absolutt ikke hårsår!:Heartbigred
Permisjonen hennes starter 12/9
 
Jeg trodde virkelig ikke st det skulle være så tøft å være gravid psykisk pga lite forståelse.
Legen pleier å være grei og virket sjokkert selv når vi snakket i telefonen før idag.. håper han kan og vil go finner en måte å gjøre det på.
Tusen takk [emoji173]️

Kjenner jeg blir skikkelig frustrert på dine vegne. Synd at du skal måtte oppleve dette, er så fryktelig unødvendig og sjefen din kan ta seg en bolle. Han fortjener ikke en så god arbeider som deg! Skjønner godt det tar på psykisk, men du er sterk, og som du ser på alle kommentarene her så er alle her på din side, stå på og ta sykemelding og fokuser på deg selv med god samvittighet!:Heartred
 
Nei huff. Jeg har hatt en sånn sjef tidligere selv. En veldig hyggelig mann så lenge alt går som han vil. Men det er det. De innser det ikke før det er for sent. Men da er det jo gjort og litt for sent.

Det er samme her. Sjefen min er verdens greieste, vist ting bare går hans vei og ingen fersket han i svindelen han driver med..
 
Sånn seriøst, har vi samme sjef?

Ingen andre på jobben er gravid [emoji23] ellers hadde det vært mulig.
Skulle dog ønske at ingen andre hadde en sånn sjef og måtte oppleve dette..
 
Det er samme her. Sjefen min er verdens greieste, vist ting bare går hans vei og ingen fersket han i svindelen han driver med..
Huff. Stakar. Prøv å ikke tenk så
Mye på det. Slapp av og ikke la han ødelegge slutten av svangerskapet ditt med bekymringer❤️
 
Men hvis du har termin 12 september, så skal du ut i perm 3 uker før, og da blir sykemeldingen bare til 3-4 uker.
Det er ikke lenge!
Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet! Du har prøvd alt du kan, og sjefen har ikke tilrettelagt for deg i det hele tatt virker det som. Jeg synes du skal være stolt over å ha klart å stå i jobb så lenge, det er ikke meningen at du skal måtte gå på krykker og ligge i smerter resten av dagen fordi du har vært på jobb.
Det sjefen burde ha gjort for lenge siden er å forsikre seg om at du klarer å gjøre oppgavene dine. Du skulle aldri ha løftet så tungt, og du skulle absolutt hatt muligheten til pause og gå på do når du trengte det. Han har ikke oppfylt kravene som stilles til en arbeidsgiver og kan ikke pålegge deg noe som helst når du fått en sykemelding.
Han oppfører seg uprofesjonelt når han kjefter på deg, og jeg skjønner absolutt at du ikke ønsker å jobbe mer i svangerskapet.
Tenk på babyen og deg selv, du er absolutt ikke hårsår!:Heartbigred

Permisjonen min starter 12 sept, har termin 3.august.
Han har virkelig endret seg i mine øyne fra før jeg ble gravid og til nå, typ han var mye greiere når jeg sto på og ikke så grei nå når jeg er "ubrukelig".
Nav sa også selv at jeg bare burde sykemelde meg og melde fra til HR slik at sjefen fikk seg en skikkelig advarsel
 
Kjenner jeg blir skikkelig frustrert på dine vegne. Synd at du skal måtte oppleve dette, er så fryktelig unødvendig og sjefen din kan ta seg en bolle. Han fortjener ikke en så god arbeider som deg! Skjønner godt det tar på psykisk, men du er sterk, og som du ser på alle kommentarene her så er alle her på din side, stå på og ta sykemelding og fokuser på deg selv med god samvittighet!:Heartred

Etter snakket med Nav i dag er jeg ikke i tvil om å ta den sykemeldingen, de rådet meg selv til å gjøre det, svangerskaps penger ville være vanskelig, men sykemelding skulle jeg bare be legen om. Hun var sjokkert over arbeidsgiver sin måte å behandle dette på og at han har gitt så mye feil info.
 
Med de plagene du beskriver og manglende tilrettelegging på jobb, så hadde jeg sykemeldt meg helt. Som noen andre skrev tidligere i tråden - legen kan skrive ut 4 uker om gangen. Det kan gjøres ifm svangerskapskontrollene feks. Sykemeldinger er aldri gøy, men du må passe på deg selv og barnet. Lykke til!
 
Med de plagene du beskriver og manglende tilrettelegging på jobb, så hadde jeg sykemeldt meg helt. Som noen andre skrev tidligere i tråden - legen kan skrive ut 4 uker om gangen. Det kan gjøres ifm svangerskapskontrollene feks. Sykemeldinger er aldri gøy, men du må passe på deg selv og barnet. Lykke til!

Tusen takk [emoji5] time nå kl 14.45 [emoji1376]
 
Permisjonen min starter 12 sept, har termin 3.august.
Han har virkelig endret seg i mine øyne fra før jeg ble gravid og til nå, typ han var mye greiere når jeg sto på og ikke så grei nå når jeg er "ubrukelig".
Nav sa også selv at jeg bare burde sykemelde meg og melde fra til HR slik at sjefen fikk seg en skikkelig advarsel

Mener du at permisjon begynner 12 august, og termin 3 september? :)
Så bra at du får støtte fra NAV, det er ikke vanlig å høre om det, men det viser absolutt at denne sjefen er helt ubrukelig!
Stå på og krev å få hvile deg, det trenger både du og babyen:smug:
 
Mener du at permisjon begynner 12 august, og termin 3 september? :)
Så bra at du får støtte fra NAV, det er ikke vanlig å høre om det, men det viser absolutt at denne sjefen er helt ubrukelig!
Stå på og krev å få hvile deg, det trenger både du og babyen:smug:

Nei. Jeg har termin 3. Oktober og permisjonen min begynner 12.september. [emoji5]
Ble litt paff når hun sa det faktisk
 
Hallo. Ja da har jeg vært hos legen, som absolutt forsto min situasjon, men pga sjefen allerede har skapt seg og satt spørsmålstegn ved sykemeldingen jeg alt har, så ville legen at vi skulle prøve med et tilretteleggings brev først, hvor på vist ikke arbeidsgiver tilrettelegger og jeg på nytt blir sykemeldt, så vil ikke nav stille noe spørsmål heller.
Jeg forklarte har at jeg verken hadde lyst eller orket å komme tilbake på jobb, mye pga sjefens oppførsel, men også pga min egen form og hvor dårlig jeg begynner å bli i rygg og bekken..
Han sa vist jeg ikke ble bedre i løpet av helgen, så skulle jeg bare komme inn på mandag igjen å få forlenget sykemeldingen..
Jeg står liksom nå her litt og vet ikke hva jeg skal gjøre da jeg overhode ikke vil tilbake på jobb, jeg klarte ikke engang å ringe sjefen å fortelle det, jeg er faktisk så redd nå at jeg feiger ut å sendte en melding [emoji22]
Er så gale at jeg håper på en kraftig bekkenløsning og låst rygg lisnom [emoji849]
 
Han sjefen din høres forferdelig ut, skjønner at du ikke har lyst til å dra tilbake på jobb. Du burde melde i fra om dette til ledelsen. Sånne som han fortjener ikke å være daglig leder noen sted. Håper det ordner seg for deg og at du finner deg en ny jobb etterhvert!
 
Han sjefen din høres forferdelig ut, skjønner at du ikke har lyst til å dra tilbake på jobb. Du burde melde i fra om dette til ledelsen. Sånne som han fortjener ikke å være daglig leder noen sted. Håper det ordner seg for deg og at du finner deg en ny jobb etterhvert!

Jeg kommer til å melde han inn så snart alle er tilbake fra ferie, så jeg kommer rett til rette personen med engang [emoji5] det håper jeg også
 
Back
Topp