Kjempe ubehagelig situasjon med sjefen

Ja, jeg har vært sykemeldt en gang pga influensa og en gang pga omgangssyke? Er ikke det grunner til å sykemeldes? Eller misforstår jeg? Skjønner ikke hva du setter spørsmålstegn ved eller hvorfor du gjør det
Trodde man brukte egenmelding på det.

Forstår meg ikke på slike sjefer. De gjør jo ikke akkurat at man får noe særlig til «ansvarsfølelse» i forhold til jobb når de behandler de ansatte på den måten.
Jeg syns jo kanskje det høres ut som du burde sykemeldes uavhengig av skaden du har nå også, hvis det er slik at du har så vondt etter jobb at du ikke får sove.

Jeg ble sykemeldt forrige uke pga bekkenplager. Legen min sykemeldte meg frem til permisjonsstart 17.aug uten spørsmål om jeg ville prøve med kortere sykemelding først. Det er jo en del kortere tid enn det er til din permisjon starter, men du kan jo evt få ny sykemelding før den gamle går ut?
Jeg har kun en deltidsjobb fordi jeg er student, men selv korte vakter på 4 timer gjorde at jeg hadde fryktelig vondt i bekkenet. Jeg ville også egentlig jobbe helt inn, men måtte bare innse at det ikke var verdt å ødelegge meg helt før fødsel. Det ironiske er at nå kjenner jeg knapt noe til vondtene, men det var likt når jeg hadde ferie. En dag på jobb og så var det tilbake, så jeg vet jo at det går bra nå fordi jeg IKKE jobber.

Jeg skjønner det ikke jeg heller, han har jo selv barn og burde jo vite at et svangerskap er tøft selv om han ikke selv har vært gravid eller har hatt andre ansatte som har vært det. Vet godt at jeg ikke burde ha så vondt etter jobb, men jeg er sånn som bare gir alt, bare for at sånn er jeg og fordi jeg ikke har ønsket å evt havne i en sånn ubehagelig situasjon som jeg nå har.. dette er liksom noe av det jeg har fryktet..

Får høre med legen hva som er mulig og evt aktuelt i min situasjon. Håper bare det ordner seg. Jeg og har nesten nettopp avsluttet ferien min, hvor jeg ikke har vært plaget en enste gang, etter 1 dag tilbake på jobb var jeg tilbake til smerter [emoji22]

Trodde man brukte egenmelding på det.

Oja ja, jeg og trodde det og prøvde på det første gangen når jeg ble syk, men fikk beskjed om at jeg hadde brukt opp egenmeldingene mine og at det ikke ble godkjent.. ha jobbet der i to år og kun brukt egen melding engang for en dag, også prøvde jeg som sagt å levere igjen men det ble avvist og da var det altså 5mnd siden sist jeg hadde vært sjuk.

Oja ja, jeg og trodde det og prøvde på det første gangen når jeg ble syk, men fikk beskjed om at jeg hadde brukt opp egenmeldingene mine og at det ikke ble godkjent.. ha jobbet der i to år og kun brukt egen melding engang for en dag, også prøvde jeg som sagt å levere igjen men det ble avvist og da var det altså 5mnd siden sist jeg hadde vært sjuk.
Var det sjefen din som sa du ikke hadde igjen flere egenmeldinger? Det er isåfall helt feil.

Syns det er dårlig gjort av sjefen din å kjefte slik på deg. Skjønner godt om du vil sykemelde deg resten av svangerskapet, syns ikke du er hårsår i det hele tatt. [emoji17] Hadde blitt ganske trist om jeg selv hadde fått den telefonen.

Det å jobbe i dagligvare er kjempe tungt, i hvert fall når du er gravid. Syns du har vært flink som har stått på helt til nå, spesielt siden det ikke virker som du har fått så mye tilrettelegging mtp tunge løft osv.

Var det sjefen din som sa du ikke hadde igjen flere egenmeldinger? Det er isåfall helt feil.

Ja, han sa det, så jeg måtte inn til legen. De også sa at egenmelding var normalt ved slik sykdom, men vist sjefen mente jeg hadde brukt det opp så fikk de nå bare skrive sykemelding. Men de stusset veldig på det de også og sa at det var veldig sjeldent folk brukte opp egenmeldingene sine. Begynner jo å lure på om han kan noe siden han nå sier at han mener at nå har jeg ikke rett på sykepenger lenger heller fordi jeg liksom har brukt opp sykemeldingene mine..

Syns det er dårlig gjort av sjefen din å kjefte slik på deg. Skjønner godt om du vil sykemelde deg resten av svangerskapet, syns ikke du er hårsår i det hele tatt. [emoji17] Hadde blitt ganske trist om jeg selv hadde fått den telefonen.

Det å jobbe i dagligvare er kjempe tungt, i hvert fall når du er gravid. Syns du har vært flink som har stått på helt til nå, spesielt siden det ikke virker som du har fått så mye tilrettelegging mtp tunge løft osv.

Følte det var veldig urettferdig selv, men jeg har jo heller aldri vært borti dette selv, så visste jo ikke om jeg bare er hårsår.
Jeg ønsker hvert fall ikke å komme tilbake før etter perm, dette var kjempe ubehagelig og en skikkelig støkk i meg.
Ja, jeg syns det begynner å bli tungt, men igjen, keg vet jo ikke hva som er "normalt". Har ikke fått noe tilrettelegging selv om jeg har gitt beskjed flere ganger at jordmor anbefaler det og det..

Ja, han sa det, så jeg måtte inn til legen. De også sa at egenmelding var normalt ved slik sykdom, men vist sjefen mente jeg hadde brukt det opp så fikk de nå bare skrive sykemelding. Men de stusset veldig på det de også og sa at det var veldig sjeldent folk brukte opp egenmeldingene sine. Begynner jo å lure på om han kan noe siden han nå sier at han mener at nå har jeg ikke rett på sykepenger lenger heller fordi jeg liksom har brukt opp sykemeldingene mine..
Herregud, for en tulling:eek: Han er jo helt på jordet. Organiser deg så fort som mulig.

Følte det var veldig urettferdig selv, men jeg har jo heller aldri vært borti dette selv, så visste jo ikke om jeg bare er hårsår.
Jeg ønsker hvert fall ikke å komme tilbake før etter perm, dette var kjempe ubehagelig og en skikkelig støkk i meg.
Ja, jeg syns det begynner å bli tungt, men igjen, keg vet jo ikke hva som er "normalt". Har ikke fått noe tilrettelegging selv om jeg har gitt beskjed flere ganger at jordmor anbefaler det og det..

Jobber også i dagligvare, og har helt siden jeg fortalte om det på jobb fått tilrettelegging, selv uten å be om det. Ingen forventer at jeg skal ta tunge løft, og kollegaene mine har vært helt supre etter at jeg begynte å slite med bekkenet. [emoji1319] Håper det er det som er «normalt», for det høres tungt ut å være i din situasjon. Støtte fra kollegaer i denne tiden er gull verdt når vi ikke lenger klarer å jobbe like hardt og effektivt som vi gjorde før.. krysser fingrene for at sjefen din skjønner at han er urimelig og sier unnskyld til deg [emoji4]

Må bare si at den sjefen der- og de kollegaene som ikke støtter deg- det er ille!! Fy søren!!
Håper du får en bedre arbeidssituasjon etterhvert- hvis ikke, hadde jeg vurdert ny plass[emoji106]

Kjenner jeg blir irritert av å høre om slike sjefer!! Har selv jobbet som daglig leder, og det at ansatte blir syke er så klart aldri bra for en bedrift, men det skjer og det er ingenting man kan gjøre når sykemeldingen kommer enn å ha god oppfølging og evt tilrettelegging. Det er jo riktig at man kan bruke opp retten til sykemelding, men alt dette blir jo dokumentert, så spm er vel om din leder kan bevise at du har brukt opp retten? Dette går jo klart utover din psyke og trivsel på jobb. Veldig trist å ha slike dårlige følelser nå i siste innspurt av arbeidsperioden. Jeg ville tatt en prat med legen om dette. Masse lykke til! Håper dere blir enige og har en god tone før permisjonen starter.

Jobber også i dagligvare, og har helt siden jeg fortalte om det på jobb fått tilrettelegging, selv uten å be om det. Ingen forventer at jeg skal ta tunge løft, og kollegaene mine har vært helt supre etter at jeg begynte å slite med bekkenet. [emoji1319] Håper det er det som er «normalt», for det høres tungt ut å være i din situasjon. Støtte fra kollegaer i denne tiden er gull verdt når vi ikke lenger klarer å jobbe like hardt og effektivt som vi gjorde før.. krysser fingrene for at sjefen din skjønner at han er urimelig og sier unnskyld til deg [emoji4]

Håper og at det er normalt og ikke dette.. her har det vært null forståelse fra de jeg jobber med, er to stk som forstår, men de jobber motsatt av meg, så det hjelper ikke..
Tviler egentlig på det, han er mest opptatt av seg selv, sine fridager og ferier og å tape minst mulig penger, alt skal koste minst mulig osv.

Må bare si at den sjefen der- og de kollegaene som ikke støtter deg- det er ille!! Fy søren!!
Håper du får en bedre arbeidssituasjon etterhvert- hvis ikke, hadde jeg vurdert ny plass[emoji106]

Er allerede inne på tanken om å finne meg ny jobb til permisjons slutt. Dette ble litt for mye og gale for min del...

Kjenner jeg blir irritert av å høre om slike sjefer!! Har selv jobbet som daglig leder, og det at ansatte blir syke er så klart aldri bra for en bedrift, men det skjer og det er ingenting man kan gjøre når sykemeldingen kommer enn å ha god oppfølging og evt tilrettelegging. Det er jo riktig at man kan bruke opp retten til sykemelding, men alt dette blir jo dokumentert, så spm er vel om din leder kan bevise at du har brukt opp retten? Dette går jo klart utover din psyke og trivsel på jobb. Veldig trist å ha slike dårlige følelser nå i siste innspurt av arbeidsperioden. Jeg ville tatt en prat med legen om dette. Masse lykke til! Håper dere blir enige og har en god tone før permisjonen starter.

Jeg og forstår at det er kjedelig og spesielt nå midt oppi ferie avvikling osv, men det skjer, det er ikke noe man kan styre. Jeg skadet meg mandag forrige uke og ble først sykemeldt fredag, så ingen kan si at jeg ikke prøvde..
Vet man kan bruke den opp, men jeg har jobbet der i 2 år og vært sykemeldt 4 ganger og det er med denne gangen som også har vært den lengste, med foreløpig 8 dager? Trodde det var mye mer enn dette før det var brukt opp.. har også bare brukt egenmelding 1 gang for en dag, hvor på han og mener jeg har brukt opp retten på egenmelding [emoji849]
Veldig kjedelig og trist å oppleve dette nå midt i siste innspurten mot permisjon, jeg er liksom allerede der at jeg gruer meg vist jeg må tilbake på jobb nå og er inne på tanken om å finne meg ny jobb til permisjons slutt.. satser på jeg og legen finner ut en bra løsning.
Tusen takk, krysser fingrene for det beste [emoji5]

Håper og at det er normalt og ikke dette.. her har det vært null forståelse fra de jeg jobber med, er to stk som forstår, men de jobber motsatt av meg, så det hjelper ikke..
Tviler egentlig på det, han er mest opptatt av seg selv, sine fridager og ferier og å tape minst mulig penger, alt skal koste minst mulig osv.

Huff [emoji53] ville vurdert å søke jobb i en annen butikk etter permisjonen jeg.. virker ikke spesielt hyggelig å jobbe for sjefen din.

Huff så ubehagelig, og virkelig synd at du må stå i det. Sjefen din høres ikke god ut, han burde støtte deg og oppmuntre deg slik at du ønsker å returnere etter permisjon. Og at ikke kollegaene dine forstår og tar hensyn! Graviditeten er ikke kronisk og du kommer tilbake, men nå trengte du tilrettelegging og støtte. Håper du har en forståelsesfull lege, og at du får sykemeldt deg til permisjonen.
Sender deg en styrkeklem:Heartpink

Helt enig i at svangerskap ikke er en sykdom, men jeg har dog heller ikke hatt noen svangerskaps relaterte sykemeldinger, det har vært fordi jeg oppriktig talt har vært sjuk.
Jeg sliter mye med rygg og bekken for tiden, noe som blir verre og verre, men jeg var klar for å kjempe meg igjennom de siste ukene også, nå derimot har jeg ikke så lyst å gi så mye av seg selv til noen som ikke forstår at jeg virkelig ikke kan jobbe fordi jeg går på krykker [emoji849]
Syns vel egentlig ikke det spiller noen rolle
Hva du har vært sykemeldt for tidligere. Det trenger ikke å henge sammen, ikke har han vel krav på å vite hvorfor du er sykemeldt heller, men den reaksjonen hans er helt uakseptabel og veldig uproff. Syns ikke du skal slite deg ihjel for å tilfredsstille han. Er det en ting jeg har lært er at man får stort sett aldri et takk for å stå på ekstra eller slite seg ut.

Huff [emoji53] ville vurdert å søke jobb i en annen butikk etter permisjonen jeg.. virker ikke spesielt hyggelig å jobbe for sjefen din.

Har lyst til det, er bare redd han vil bruke dette mot meg å gi meg dårlig "feedback"(husker ikke det norske ordet[emoji23])

Huff så ubehagelig, og virkelig synd at du må stå i det. Sjefen din høres ikke god ut, han burde støtte deg og oppmuntre deg slik at du ønsker å returnere etter permisjon. Og at ikke kollegaene dine forstår og tar hensyn! Graviditeten er ikke kronisk og du kommer tilbake, men nå trengte du tilrettelegging og støtte. Håper du har en forståelsesfull lege, og at du får sykemeldt deg til permisjonen.
Sender deg en styrkeklem:Heartpink

Jeg trodde virkelig ikke st det skulle være så tøft å være gravid psykisk pga lite forståelse.
Legen pleier å være grei og virket sjokkert selv når vi snakket i telefonen før idag.. håper han kan og vil go finner en måte å gjøre det på.
Tusen takk [emoji173]️

Back
Topp