Kjøper dere billige bilstoler fra f.eks biltema og europris?

Kjøper "best i test". Men har kjøpt en enkel pute til eldstemann på ni år på Europris til å ha i besteforeldrenes bil.
 
Bilputer kjøper vi på Biltema, stoler kjøper vi etter "Best i test" eller leser oss opp på! :)
 
Tror ikke de blir testet en gang. Spørsmålet er om det er fordi de er så dårlige at det ikke er verdt å teste, eller om produsenten ikke betaler nok for å få bli testet? Ikke vet jeg.
Vet de har blitt testet en gang hvertfall
 
Nei, det hadde aldri vært aktuelt. Kun kjente merker, med god score på tester.
 
Aldri kjøpt på Biltema europris osv.. Det er eg ikkje trygg på. Har hatt mangen besafe og maxi cosi seter. Ønsker ikkje at mine barn skal bli prøve kaniner i kollisjon med billige seter. Da må evt NAF ol gitt billig sete topp karakter først. Er vell mer det det står på en pris
 
Mener det er 99,- pr mnd for det uten isofix og 119 for det med, ingen stor sum med andre ord :)

Ingen stor sum hver mnd kanskje, men 119×12=1428. 1428×4=5712 (tok ×4 for man har stort sett ikkje en slik stol lengre enn 4 år)
Så ifølge kalkisen min så er d jo summen av en bilstol uansett,(får gode kjente stoler til mindre enn det of)så hvis man har penger til å kjøpe en stol og betale i en engang så sparer man ikkje noe på å leie...
 
Tror ikke de blir testet en gang. Spørsmålet er om det er fordi de er så dårlige at det ikke er verdt å teste, eller om produsenten ikke betaler nok for å få bli testet? Ikke vet jeg.

Uten at eg vet så vil eg ikkje tro at der e lov å selge slikt i Norge uten noen form for tester... Da blir eg litt overrasket...
 
Akkurat når det kommer til sikring betaler vi dyre dommer. Kjøper oss litt trygghet på en måte, ved å gå for merker som stadig er i fokus.
 
Vi kjøper bare best i test seter. Synes det er veldig trist at skikkelige bilseter er så dyrt.
 
Ingen stor sum hver mnd kanskje, men 119×12=1428. 1428×4=5712 (tok ×4 for man har stort sett ikkje en slik stol lengre enn 4 år)
Så ifølge kalkisen min så er d jo summen av en bilstol uansett,(får gode kjente stoler til mindre enn det of)så hvis man har penger til å kjøpe en stol og betale i en engang så sparer man ikkje noe på å leie...

Ikke sikkert man sparer noe :) men det er en grei måte å gjøre det på om man ikke ønsker å eller kan betale mange tusen på en gang.
Vi trenger to stoler samtidig og har våre krav til stoler som gjør at vi ikke får de tre (x2) stolene man bruker fram til fire år til under seks tusen til pr bil om vi ikke finner dem på salg. Også slipper vi å ha fire stoler som blir ubrukelige for oss når barnet er for stor til dem, da de enkelt returneres til if.
Enhver velger hva de vil, men har merket at flere her inne ikke vet om muligheten til å leie samtidig som de ikke har mulighet til å kjøpe dyrt - ergo ender med de billige som de fleste ønsker å unngå. Så da er det greit å informere :)
 
Kjente merker har besafe, cybex
 
Maxi cosi og besafe. Kunne aldri kjøpt på biltema
 
Alle stoler er testet men ikke godkjent med samme betingelser.. litt dårlig forklart men ...
 
Vi kan kjøpe slike stoler til den bilen vi kun leverer og henter fra bhg. Men i den bilen vi kjører mest med og gjerne 7-8 timers turer har vi cybex stoler ;)
 
Men er det noen av de billige setene som kommer godt ut i tester da? Jeg kan ikke si jeg har sett det iallfall.

Forøvrig er disse stolene testet opp i mot ECE (felleseuropeisk standard), og godkjent av ADAC (Tysklands svar på NAF), altså kollisjonstesten og funnet innenfor kravene. Men de er ikke testet opp i mot andre, anerkjente merker som Besafe og Cybex, så blir vanskelig å sammenligne.
 
Nei vi kjøper aldri noe sånn. Spare kan vi gjøre på andre ting.
 
Ikke sikkert man sparer noe :) men det er en grei måte å gjøre det på om man ikke ønsker å eller kan betale mange tusen på en gang.
Vi trenger to stoler samtidig og har våre krav til stoler som gjør at vi ikke får de tre (x2) stolene man bruker fram til fire år til under seks tusen til pr bil om vi ikke finner dem på salg. Også slipper vi å ha fire stoler som blir ubrukelige for oss når barnet er for stor til dem, da de enkelt returneres til if.
Enhver velger hva de vil, men har merket at flere her inne ikke vet om muligheten til å leie samtidig som de ikke har mulighet til å kjøpe dyrt - ergo ender med de billige som de fleste ønsker å unngå. Så da er det greit å informere :)

Ja selvsagt er det en grei løsning hvis man må ha flere stoler eller har dårlig råd ;) og kjempe bra og opplyse om for de som ikkje visste det var ett alternativ.
Hadde nok valgt d selv om vi hadde vært dårligere stilt/trengt flere stoler :)
Fikk bare inntrykk av at d var pengebesparende...
 
Ja selvsagt er det en grei løsning hvis man må ha flere stoler eller har dårlig råd ;) og kjempe bra og opplyse om for de som ikkje visste det var ett alternativ.
Hadde nok valgt d selv om vi hadde vært dårligere stilt/trengt flere stoler :)
Fikk bare inntrykk av at d var pengebesparende...

Det er faktisk pengebesparende også. Om man nå skal se ordentlig på avtalen.

Skulle vi hatt akkurat de tre stolene avtalen innehar kjøpt til fullpris koster de hhv 1995,-, 3495,- og 1595,- altså 7095,- pr bil tilsammen. Dette er priser funnet i dag på prisjakt.No

Mens vi med.119 pr mnd i fire år betaler 5712,- for den dyreste avtalen og 4752 for den billigste. Og da synes jeg ikke noen av de tre stolene er spesielt dyre stoler.
Forskjellen er at vi sitter igjen med den siste stolen og ikke alle tre.
 
Back
Topp