Keisersnitt

hanna c ikke bry deg om alle som mener ditt og datt gjør som du vil hadde det vært skadelig for deg eller din hadde det ikke vært lov.,.. lykke til..

louis2 hadde du gidda å lest litt så har jeg skreve flere ganger at folk må få gjør hva de vil, men tåler dere ikke våres meniger så LA VÆR Å SPØR OSS DA så slipper dere å blir irritert over svara dere ikke liker.
Som sakkt folk gjør hva de vil og står for det som de velger enkelt og greit.

Tusen takk Linni[:)] Er jo nyskjerrig på hva som skjer hvis nr to skal en gang komme. I en venninde gjeng er vi fem stykker som har tatt keisersnitt siden januar 2004. Og alle har vært helt nødvendig.....på sykehuset fortalte di meg at de er kjappere å ta det nå enn før i tida pga at de nå følger med babyen på skjerm. Lea hadde en sånn ting satt fast i hodet som målte alt og synker dem er det rett på bordet..... Og på ullevål er de IKKE lette til å få med på planlagt KS. Kjenner par som har prøvd og de fikk beskjed om at det var det de som vurderte og de visste best...men vet også om de som har fått.

Dere er noen da ja [:D] er helt enig at det skal ikke gå utover babyen. Jeg låg i nesten 2 dager med rier uten åpning og de var det 3 min mellom hele tiden. Så fikk jeg infeksjon og han motte ut innen en time og siden han og låg i sete i uke 28 hadde han aldri overlevd at jeg hadde født han ut om jeg ville.

Du Linni....nå spør jeg veldig her men du får si stopp hvis det blir for ille.... har du tenkt mye på det i etterkant? jeg tenker sinnsykt mye på det og "lurer" på hva jeg kunne gjort anderledes for å ha klart fødselen vaginalt..... vet jo godt at det ikke hadde vært noe hverken for den lille eller meg men tenker masse på det fordet.Nå hadde jeg masse plager i ettertid og vet at KS er noe jeg aldri vil igjen hvis jeg ikke absolutt ikke må.

Var den til meg? mener ikke ikke å skremme noen det er det siste jeg vill og har jeg det beklager jeg på det sterkeste....[&:]

syns det er bra at man får vite at det er alternativer og at man deler sin historie men her skriver dere at hun ikke velger det riktige og hvem er du/dere/vi til og bestemme det?? og hva er det med at man bare forteller om skrekk og gru ikke sier at dette også kan både være best for mor og barn... uansett om det er medisinsk grunnlag eller ei!!

ORIGINAL: EmmaT

Dette er jo en tråd laget av ei så har bestemt seg for keisersnitt ..

Sant, men vi vet jo ikke hvorfor...Og det er ikke sikkert er noe hun har lyst å dele heller. KAN være dypt personlige grunner til det. Og det KAN være bare en fiks ide.

ja men som tydeligvis er ute etter erfaringer om dette ikke bli lesset ned med advarsler og skrekk historier og dømmende ord...

skal føde på vanlig måte jeg.. selv om jeg har en smule angst for fødselen.. jeg er blitt tilbud kesersnitt på grunn av angsten. men må si jeg har mere angst for det å bli kuttet i magen, og ikke få bebisen rett på magen etterpå.. avslo blankt på det tilbudet jeg da.. hadde angst da jeg fikk min første også, men klarte å overvinne den 2 uker før hun kom, å det skal jeg sannelig klare denne gang også[:D]
du har sikker dine grunner for å ta keisersnitt, å det må du da få lov til. men jeg ville helst valgt den vanlige måten. ønsker deg lykke til!![:)]

Du louis2 jeg har ikke sagt at ho gjør rett eller galt jeg....har fortalt min erfaring og dømmer ingen for hva de bestemmer seg for....det er et valg opp til hver enkelt og dems lege/jordmor

Tuja77 (best å skrive hvem det er til [;)])
Har ikke tenkt på det hadde ikke noe valg ellers hadde den lille død inni meg.
Etter så lenge du låg var det ikke forsvalig for deg lenger heller må ikke tenke på det [;)]
Her er det bare å spør får altid svar [;)]

louis2 skal vi da svare at nei det er ikke noe problem å ta keisersnitt???
Du er oppe å går samme dag og det merker ikke noe til det???
Alle fakta må jo komme fram både når det gjelder fødsel og keisersnitt.
For oss som sliter litt med fødsel er det ikke like gøy å lese om det men vi må jo vite hva vi går til like mye som de som velger keisersnitt.
Vil folk ta keisersnitt så la de gjør det men det jeg vil fram til at LEGENE er litt slepphente og det bruker folk hadde jeg og gjort.

Ja men da får dere la vær å spør oss da så enkelt er det. Vi svare bare på det dere spurte om og da må dere forvente å høre hva som kan skje ikke bare det fine.
Er det samme med fødsel.
Dette har vært et stort problem med denne siden sier vi det vi mener så er vi drittsekker og det ene etter det andre.
Dere skriver bare at det er ikke for smerten ja vel så er det ikke for det men dere sier ikke hvorfor og da må dere tåle å høre at folk anbefaler å føde.
MEN IGJEN JEG DRITER I HVA FOLK GJØR dere står for deres valg og jeg for mine er det mer å diskutere??????????????????????????????
Håper ikke det!!!!!!!!!!!!

Kan ikke noe annent en å le av dette [:D]
Er så godt at man er forskjellige alle og har våre egne meniger og ikke mist velger selv hva man vil [;)]
Det jeg har prøvd noen ganger å forklarer er at det følger ting med et keiersnitt og men det gjør det nok med en fødsel og har ikke erfarig der håper jeg får det denne gagen.
Jeg personlig liker å vite det som er positivt med noe og det som er negativt sånn jeg vet hva jeg går til. Hadde vært dumt vis vi bare sa alt var fint og flott så etter dere har tatt det så hadde dere tenk på oss som drittsekker for vi ikke sa hva som og kan skje [;)]
Jeg øsnker dere iallefall lykke til med keisersnitte jeg var oppe å gikk dagen etter reisete hjem bare noen dager etter jeg hadde tatt det så håper dere ikke blir noe mer plaget.

vel jeg kan komme med 2 eksempler på at kerisersnitt er helt ok!! en venninde av meg tok keisersnitt hun er jockey av yrke og var opp dagen etterpå ble sendt hjem etter 3 dager da hun var i fin fin form.. litt vondt i såret men ikke noe og grine for som hun sa! var på hesteryggen igjen etter 5 uker og red løp etter ca 2 mnd så ikke alle ligger i 10 dager og dør av smerter .. hun andre lå i 2 dager og var helt iform etter et par uker ikke plaget annet en med kløe i såret!!
sier ikke at dere ikke kan si hva dere mener men de må være så jævlig negativt hele tiden.,..

tammis du vil være en tulling ser jeg ... vær det på ditt eget forum eller svar på debatten ikke heng deg opp i mine ord.. si din mening eller hold kjeft er skikkelig lei av at du plukker alt ifra hverandre!! du kan bitche rundt på ditt eget forum.-...[:'(]

Hei igjen[:D] Har ikke vært inne på noen timer jeg nå, og jeg må si jeg ble litt overraska da jeg så at det hadde kommet så mange svar. Først vil jeg si at det ikke var meningen og starte noen krangel, det var ikke min intensjon i det hele tatt.. Jeg synes også det er trist at noen her inne antyder at jeg ikke synes dere har kjærlighet til barna deres hvis ikke dere føder normalt. Det var IKKE mine ord. Som jeg skrev så er dette en avgjørelse som er blitt tatt i samarbeid med leger (både fastlege og fødselslege ) og jordmor. og som jeg også sa så har jeg ikke angst for smerter, så dette valget er ikke tatt grunnet fødselsangst. Jeg kunne godt ha lagt ut om hvorfor jeg velger keisersnitt, men det ville bli for personlig og mye og skrive om, men jeg kan si at det delvis er medisinske grunner til det. Jeg hadde som sagt valget, og jeg valgte keisersnitt med tanke på BABYEN min ikke meg selv.

Trista: Tusen takk for det du sa ang det jeg skrev om kjærligheten til meg selv og barnet mitt.[;)]

Jeg sier hverken at dere er dårlige mennesker eller at dere tar dårlige valg. Hadde ikke trodd at det skulle bli så mye styr rundt innlegget mitt heller, og jeg beklager hvis noen føler seg støtt av det jeg skrev. Jeg bare kom med min mening om en sak, og det virker nesten som om dette med keisersnitt var et tema som trengte å komme opp til "diskusjom"? Vet ikke jeg....

Hanna C

ORIGINAL: Tammis

Lykke til med valget du har tatt. Viktigste er at ungen kommer seg ut og at dere er friske begge to!!

Signerer på denne, jeg. Håper ikke du lar deg skremme vekk av måten tråden din utarta på.

Back
Topp