Keisersnitt

Hanna C

Gift med forumet
Hei alle sammen[;)]
Jeg lurer på en ting.. Jeg skal ta keisersnitt (det er selvvalgt) fordi jeg mener det er det beste for både meg og babyen. Jeg tror at det må være ganske "traumatisk" for en liten kropp og bli født på normal måte.. Er det noen som har noen formening om det her inne, og er det noen her som har tatt keisersnitt, som vil fortelle litt om det?[:D]

Klem fra Hanna C

Hmmm jeg ville da tro NATURENS VEI, er en god måte også jeg da....

Det aller beste for mor og barn er å bli født vaginalt.

Jeg ville ikke valgt keisersnitt med mindre det ikke var medisinske årsaker til dette!

Hei Hanna C!!!
Har du fått lov av sykehuset??? Og det du skriver at det er bra for deg og babyen stemmer ikke altid. Alle ungene har det mye bedre med å blir født ut av mangen årsaker.
Det blir et inngrep på deg og der de må skjere igjenom 7 lag og sy sammen igjen. Jeg hadde keisersnitt sist og har fått det invilga denne gangen og men skal inn nå den 30 november på sykehuset og snakke med jordmor for å prøve å føde. Tenker som så alle andre har klart det så skal vel jeg og men blir det llikt som sist havner jeg nok på borde.
Er du langt på vei?? Hvis ikke kan du prøve å jobbe med deg selv med å føde sånn jeg har gjort. Håper du finner en løsning på det og ønsker deg lykke til [;)]

Jeg har fått lov av sykehuset [;)] Jeg fikk valget av legene. Dessuten så kan ikke legene overprøve dine ønsker hvis valget er tilstrekkelig gjennomtengt, og man har gode argumenter for valgene man tar[;)]

Klem Hanna C

Hvorfor vil du ikke føde vanlig?

Jeg synes at kravene for keisersnitt skulle ha vært mye strengere.
Er mangen som tar det bare for de ikke har lyst å føde og det blir litt feil.
Det du kan ende med er 10 dager på prematuravd. for ikke barne alt vanne ut fra lungene så må de på antibiotikka og det er 10 dager.
Folk for gjør som de vil for meg men bør tenke seg om noen ganger før de tar det valget for det er ikke bare bra for banet. Tenk på de og ikke bare på seg selv [;)]

Jeg velger den "normale" veien.

ORIGINAL: Linni

Jeg synes at kravene for keisersnitt skulle ha vært mye strengere.
Er mangen som tar det bare for de ikke har lyst å føde og det blir litt feil.
Det du kan ende med er 10 dager på prematuravd. for ikke barne alt vanne ut fra lungene så må de på antibiotikka og det er 10 dager.
Folk for gjør som de vil for meg men bør tenke seg om noen ganger før de tar det valget for det er ikke bare bra for banet. Tenk på de og ikke bare på seg selv [;)]

Jeg er HELT enig!

Kravene burde hvert mye strengere. Det burde vurderes nøye av leger og jordmødre, og hvis man har så fullstendig fødselsskrekk bør det vurderes av psykolog i tillegg!

Sykt at man bare kan velge keisersnitt liksom fordi man har "gode argumenter"

HERREDGUD....

Huff da, ble visst et hett tema det her.. oki, valget jeg har tatt i forhold til keisersnitt, er tatt i samråd med lege, jordmor og sykehuset, så dette er ikke noe jeg har kommet på i et anfall av fødselsangst. Tro meg, jeg er ikke redd for smerter[;)] Og babyen min kommer også i første rekke. Jeg kunne valgt og føde vanlig, men jeg mener at man må stå til ansvar for de valgene man tar til en hver tid, og vanlig fødsel er desverre ikke det beste for alle. Valget jeg har tatt i forhold til dette, er i kjærlighet både for barnet mitt og meg selv[;)]
Det er godt og se at et så viktig tema som dette setter igang tankeprosesser hos folk[;)]

Klem fra Hanna C

Og vi som velger den naturlige måten har ikke kjærlighet til barnet og oss selv...

ORIGINAL: jippii81

Og vi som velger den naturlige måten har ikke kjærlighet til barnet...

Tydligvis ikke... [:)]

Hva andre gjør og ikke gjør er ikke opp til meg. Er det medesins grunner og årsaker til det så er jeg helt enig med å ta keisersnitt. Da kommer barna først men det er veldig mangen for tiden som velger det for de ikke tørr, vil osv. og da blir det veldig feil for til syvende og sist så er vanlig fødsel det beste for barnet og mor. [;)]
Jeg skal ikke sitte her alt for tøff og si at jeg ikke ender opp med et keisersnitt igjen men vil prøve å føde naturlig.
Du må ha lykke til uansett [;)]

Ikke meningen å tråkke noen på tærne nå, men hun sier da ikke at dere som velger "vanlig" fødsel ikke har kjærlighet til barnet. Det kan jo være grunner som ligger i bunn hos henne som gjør at HUN velger å gjøre det av kjærlighet til seg selv og barnet, grunner hun ikke vil ut med her. Kanskje det er risikofylt for henne eller barnet hennes å føde vaginalt?

Uansett hvilken måte dere velger å føde på - lykke til [:D]

PS! Jeg har forresten en venninne som ikke orker tanken på å føde. Jeg tror hun har så sterk angst for det, at hun velger å ikke få barn dersom hun ikke får keisersnitt. Så jeg synes det er flott at man kan velge selv. Selv ønsker jeg å føde så naturlig som mulig om min tur kommer, helst med minimalt med smertestillende.

Jaja....

Så lenge man tenker på barnets beste....

Men det er altfor enkelt å velge den enkleste utveien!

Håper vennina de iallefall vet det følger smerter med et keisersnitt og [:D]
Jeg har skreve under på at jeg aldri skal ha barn p.g.a. sykehus skrekk og fødlselangst men her er jeg gravid for andregang [;)]
Men legene har blitt mer slepphente med keisersnitt i dag en de var før. Ei som jeg kjenner sitter med en gutt som har CP p.g.a legen ikke ville gi keisersnitt når jordmora mente hun motte ta det og det er 20 år siden og i sånne tilfeller burde det ikke ha vært noe problem.

Skjønner at det er best for deg å ha keisersnitt, men hvorfor er det best for babyen?

Jeg velger keisesnitt pga skade i ryggen. [:)]

De fleste babyer blir jo født på normal måte og det er den beste måten. Selvom det kan være litt traumatisk.
Jeg har tatt litt skrekken etter fødselen og sa at neste gang blir det keisersnitt. Synes at vist man er veldig redd for og føde så burde man få keiser snitt. Det må jo være bedre det en at man blir tvinget til og føde normalt,for da blir det enda verre og føde.
Men blir nok bare epidural på meg neste gang. Den hadde jeg ikke nå og vil tro det sikkert er bedre med litt bedøvelse enn ingenting.

Har ikke tenkt tanken på keisersnitt engang jeg da...Trodde det kun var av medisinske årsaker man fikk dette?

Samme for meg hva andre velger egentlig[;)] Jeg slev gleder/gruer meg litt til en vanlig fødsel og vil gjerne oppleve dette den ene gangen i livet jeg skal ha barn[8|]

Back
Topp