Takk for svar! Da kan jeg bli med på det til helgenJa, det er trygt å ta badstu og boblebad od det som er Det skal ganske mye til for at man blir så overopheta at det går utover baby.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for svar! Da kan jeg bli med på det til helgenJa, det er trygt å ta badstu og boblebad od det som er Det skal ganske mye til for at man blir så overopheta at det går utover baby.
Jeg fikk nei fra jordmor på badstue og boblebad, begrunnet med overoppheting, men skal nok litt til.Kan man ta badstu?
Ooh, ja da var jeg like langtJeg fikk nei fra jordmor på badstue og boblebad, begrunnet med overoppheting, men skal nok litt til.
Ooh, ja da var jeg like langt
Tusen takk savner ost og kjeks noe sinnsykt og disse er en av de vi bruker. Får heller vente med de andre osteneSmelteost og smøreost disse to. Du kan trygt spise dem. Ingen av de er laget med upasteurisert melk, og det er ikke muggost.
Hvis du renser og varmebehandler soppen, er ikke jordbakteriene noe problem. Vi spiser jo gulerøtter og andre rotgrønnsaker..Jeg holdt meg unna sopp forrige svangerskap pga jorden som er på de, men kan man egentlig spise sopp? Har lyst å lage biff stroganoff. Drepes bakteriene av varmebehandling?
Miljøgifter i ferskvannsfisk kommer fra andre organismer som lever i vannet. Oppdrettsfisk spiser pellets, og er derfor ikke fôret på organismer som kan inneholde miljøgifter i samme grad. Noen miljøgifter vil det alltids være. Men det er det i all mat, og kan ikke helt unngås. Jeg spiser oppdrettsfisk. Ca all laks og ørret i butikken er oppdrettet.Jeg leste ang ferskvannsfisk at man ikke skulle spise ørret over 1 kilo, og et annet punkt hvor man skulle unngå all ferskvannsfisk fra selvfangst. Vil det da si at ALL ørret over 1 kilo utgår? Isåfall er det bare å glemme å spise ørret. Man får jo ikke kjøpt mini -ørret på butikken akkurat. Har allerede spist ørret flere ganger i svangerskapet uten å tenke over det med kiloene. Har bare tenkt at ørret og laks fra oppdrett har vært ok, men det virker som jeg har misforstått det da.
Her står det villfanget ørret over 1 kilo. https://www.leroyseafood.com/no/smakfull-sjomat/helse/trygg-sjomat-for-deg-som-er-gravid/
Mens her står det ingen villfangst, og ikke ørret over 1 kilo. https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/
Noen som visste at det er koffein i kakao? Jeg har egentlig tenkt til å avstå fra all koffein, men kakao er den ene tingen jeg unner meg. Fikk litt sjokk når jeg så at det faktisk er like mye koffein i kakao som i te!? Vet man kan drikke noen kopper om dagen da, og fremdeles være innenfor så det er egentlig litt godt å vite. Hadde blitt en utrolig trist jul og vinter uten kakao.
Er jo helt merkelig! Aldri tenkt på det før, haha! Men er kanskje ikke så unaturlig egentlig.Ja. Og da også i sjokolade, sjokoladekake etc.
Tror det blir vanskelig å avstå helt fra koffein, finnes i utrolig myeNoen som visste at det er koffein i kakao? Jeg har egentlig tenkt til å avstå fra all koffein, men kakao er den ene tingen jeg unner meg. Fikk litt sjokk når jeg så at det faktisk er like mye koffein i kakao som i te!? Vet man kan drikke noen kopper om dagen da, og fremdeles være innenfor så det er egentlig litt godt å vite. Hadde blitt en utrolig trist jul og vinter uten kakao.
Jeg har gjort det, når det er varmebehandlet skal det gå fintKan man spise pizza med fire sorter? Den er jo stekt, så skulle vel tro det?
Ingen som sa det var skadelig, jeg bare spurte. Du må selvsagt gjøre akkurat som du ønsker.Så nå er sjokolade også skadelig Jeg bruker refleks ute, sånn beskytter jeg meg og mitt ufødte barn Føler det gjør opp for kaffe, kakao og sjokolade for min samvittighet. Jeg ønsker å leve mens jeg er gravid…