Jeg har så enormt lyst på agurk, tomat og rødløk med mozarella og Balsamicoeddik Ser at mozarellaen er pasteurisert… men kan vi spise balsamicoeddik? Har prøvd å Google, men finner ingenting.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har spist lakris i flere former i dag. Men jeg stapper ikke inn på. Ingen av mine barn har tatt skade av det. Va vel 50 gram om dagen eller no sånn. Jeg spiser ikke så myeFør jeg visste at jeg var gravid bestilte jeg meg en adventskalender med lakris. Rakk ikke avbestille den før den ble sendt... Synes det er litt uklart det med hvor farlig lakris egentlig er, men forrige svangerskap avsto jeg helt for å være sikker. Kalenderen gir jeg nok til søsteren min. Hvordan stiller dere dere når det gjelder lakris?
Det kan du hente fint spiseJeg har så enormt lyst på agurk, tomat og rødløk med mozarella og Balsamicoeddik Ser at mozarellaen er pasteurisert… men kan vi spise balsamicoeddik? Har prøvd å Google, men finner ingenting.
Jeg spiser det med god samvittighetHva tenker dere om godt stekt roastbeef? Har alltid tenkt at raostbeef er no go, men mange av de man får kjøpt i butikken er jo helt grå, altså gjennomstekt?
De har forsket litt på det, men jeg tror mengdene man kunne innta var såpass høye på de søtningsmiddlene som er lovlig og i bruk i Norge at de ikke satt noe anbefaling på det.Noen som vet om det er noen grense eller anbefaling rundt kunstig søtstoff? Mener jeg holdt meg unna sist svangerskap, men kan ikke finne noe om det på matportalen nå hvert fall.
Aah, okei. Har kanskje oversteget en liter med aspartam litt da, om jeg teller med saft i tillegg. Får kanskje unne meg litt i ny og ned istedenfor. Denne babyen her er visst ikke så glad i vann. Smaker plutselig så vondt og blir kvalm av det.De har forsket litt på det, men jeg tror mengdene man kunne innta var såpass høye på de søtningsmiddlene som er lovlig og i bruk i Norge at de ikke satt noe anbefaling på det.
Pepsi max f.eks med Aspartam var det vel snakk om 1L per dag som generell anbefaling..
Men godt mulig noen andre vet noe mer eller annet
Stemmer at man kan drikke 1 l pepsimax, men tror begrensningen i hovedsak handler om koffein innholdetDe har forsket litt på det, men jeg tror mengdene man kunne innta var såpass høye på de søtningsmiddlene som er lovlig og i bruk i Norge at de ikke satt noe anbefaling på det.
Pepsi max f.eks med Aspartam var det vel snakk om 1L per dag som generell anbefaling..
Men godt mulig noen andre vet noe mer eller annet
Ja det kan stemme.. I følge nasjonale og internasjonale retningslinjer for gravide står det ingenting om kunstig søtning som er gjeldene for Norge, da vi har strengere regler enn mange andre land såg jeg nåStemmer at man kan drikke 1 l pepsimax, men tror begrensningen i hovedsak handler om koffein innholdet
Kjenner problemet. Jeg hiver fruktskiver oppi mugge over natten for litt smak, eller sitron saft.. Drikker ikke saft eller brus, så jeg er stuck med vann..Aah, okei. Har kanskje oversteget en liter med aspartam litt da, om jeg teller med saft i tillegg. Får kanskje unne meg litt i ny og ned istedenfor. Denne babyen her er visst ikke så glad i vann. Smaker plutselig så vondt og blir kvalm av det.
Lurt tips! Takk! Er ikke egentlig den store saft og brus drikkeren til vanlig jeg heller, men siden vann plutselig har blitt helt krise ble det en del lett saft. Sitronvann er digg til vanlig da, får prøve det i morgen! Kanskje frøet liker det bedre!Kjenner problemet. Jeg hiver fruktskiver oppi mugge over natten for litt smak, eller sitron saft.. Drikker ikke saft eller brus, så jeg er stuck med vann..
Enig med degJeg lever som normalt, bare ingen alkohol. Ellers spiser og drikker jeg som jeg bestandig har gjort. Maten er igjennom så mange kontroller at jeg frykter ikke noe. Gidder ikke bruke energi på å være hysterisk.
Så deilig å ha det sånn. Jeg er så redd for å miste igjen og å føle at jeg har noe skyld i det, så jeg er litt strengere. Holder meg unna spekemat, uvasket salat/frukt etc. Har kutta all kaffe (smaker uansett brent gjørme når gravid) og te (hvertfall de første 12 ukene).Jeg lever som normalt, bare ingen alkohol. Ellers spiser og drikker jeg som jeg bestandig har gjort. Maten er igjennom så mange kontroller at jeg frykter ikke noe. Gidder ikke bruke energi på å være hysterisk.
Skjønner det. Jeg har ikke hatt problemer med å miste. Men blant mine snart fem barn har jeg opplevd kjemisk etter de to første og de to siste. Så jeg har tydeligvis kjemisk hvert tredje svangerskap.Så deilig å ha det sånn. Jeg er så redd for å miste igjen og å føle at jeg har noe skyld i det, så jeg er litt strengere. Holder meg unna spekemat, uvasket salat/frukt etc. Har kutta all kaffe (smaker uansett brent gjørme når gravid) og te (hvertfall de første 12 ukene).
Men samtidig så er jeg sånn skrudd sammen at jeg liksom mister lysta på det jeg vet jeg helst ikke skal ha. Så det er ikke noe stress sånn egentlig. Enda jeg vanligvis omtrent bare spiser spekeskinke og salami på skiva. Men gjett om det skal være med i en eventuell fødebag...Skjønner det. Jeg har ikke hatt problemer med å miste. Men blant mine snart fem barn har jeg opplevd kjemisk etter de to første og de to siste. Så jeg har tydeligvis kjemisk hvert tredje svangerskap.
Sniker fra februar, og føler behov for å skyte inn at det var et større utbrudd av listeria i Norge i sommer... Akkurat det handler ikke om å være hysterisk, men fornuftig, på min skalaJeg lever som normalt, bare ingen alkohol. Ellers spiser og drikker jeg som jeg bestandig har gjort. Maten er igjennom så mange kontroller at jeg frykter ikke noe. Gidder ikke bruke energi på å være hysterisk.