Jeg pleier å gjøre det hver morgen når jeg pendler til jobb, men som sagt, er ikke samme kosenKan du ikke ta med deg hjemmefra og ha i termos eller termoflaske? Det pleier jeg å gjøre
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg pleier å gjøre det hver morgen når jeg pendler til jobb, men som sagt, er ikke samme kosenKan du ikke ta med deg hjemmefra og ha i termos eller termoflaske? Det pleier jeg å gjøre
Tror det mener jeg sjekket ut det i forrige svangerskapKan man spise stekt scampi som gravid?
1-2 koppar kaffi per dag, hardt for sånne kaffeglade folk som meg. har gradvis senka koffeininntaket her ved å blande vanlig og koffeinfri kaffi fram til eg snart er nede på 1 del vanleg (tilsvarar to koppar) og 4 delar koffeinfri kaffi på ei kanne. Då kan eg drikke ca som normalt antall koppar, dei er berre veldig svake i forhold til vanleg kan vel gå heilt over til koffeinfri til slutt sikkertHva er anbefalingen ift kaffe/koffien nå? Sliter med å begrense kaffeinntaket...
Takk! det surkler sånn i brystet, så må forsøke det jeg kan for å løsne.. å er jo så redd for å få i meg noe jeg ikke skal.. bør kanskje ta en tur til fastlegen min, å si at jeg er gravid og hoster meg helt utslitt.. heheVis vedlegget 414917
Fant dette på apoteket, virker som de tilbakeholden men at det kan prøves om ikke varm drikke hjelper. Jeg synes varm solbærsaft hjelper en del. Drakk en del da jeg hadde korona sist jeg var gravid.
Husker ikke hvem som la den ut, men det var en screenshot av en PowerPoint hun hadde sett på(hun jobbet vel innenfor helse). Og jeg tror det var en hel liter energidrikk/cola/Pepsi, eller 2 kopper kaffe/te.
Men kan du bytte ut til koffeinfri Ila dagen da? Jeg drikker koffeinfri latte, men det er ene og alene fordi jeg blir kvalm av koffein og jeg elsker smaken av kaffe
Trolig trygt å drikke kaffe når du er gravid - Institutt for klinisk medisin
Hvor mange kopper kaffe du drikker når du er gravid, ser ikke ut til å påvirke vekten til barnet negativt eller om det blir født for tidlig. Ei heller risikoen for spontanabort eller dødfødsel.www.med.uio.no
I Porsgrunn etter hvert innsett sa de 1-2 kopp kaffi/cola/ pepsimax om dagen.. Jeg prøver å leve etter det.Hva er anbefalingen ift kaffe/koffien nå? Sliter med å begrense kaffeinntaket...
Jeg spiser kremost fra Tine blant annet, med krydder o.l Jeg tenker at så lenge den spises innen en ukes tid, går det fintSpiser dere typ krydderost/kremost? Står at det er ok så lenge det er nyåpnet. Men hva er nyåpnet da? Første dagen bare? Da virker det veldig tungvint
Ja, en uke regnes kanskje som nyåpnet. Synes det hadde vært så mye enklere om de kunne spesifisere litt mer. Krydderost fra Tine er såå godt på rista brød!Jeg spiser kremost fra Tine blant annet, med krydder o.l Jeg tenker at så lenge den spises innen en ukes tid, går det fint
Enig! Er litt vanskelig når man må tolke selv.Ja, en uke regnes kanskje som nyåpnet. Synes det hadde vært så mye enklere om de kunne spesifisere litt mer. Krydderost fra Tine er såå godt på rista brød!
Det visste jeg ikke! Tusen takk for info sist så gråt jeg på barsel siden jeg endelig kunne spise salamiJeg, som elsker salami, ble så lettet da jeg ble tipset om denne!Vis vedlegget 415921
Ja, den der er redningen! Ble heldigvis tipset om den forrige svangerskap, for da jeg nå testet positivt var salami det eneste jeg ville haJeg, som elsker salami, ble så lettet da jeg ble tipset om denne!Vis vedlegget 415921
Er mye værre å kjøre bil/fly enn å ta seg en medium stekt biff var vel noe sånt jeg leste hehe!Syns personlig listen med "nei" matvarer er ekstremt lang om man ser på hele listen. Tenker sunn fornuft kommer man langt med.
Mat i Norge er relativt mye tryggere enn andre land, og risikoen liten, men verdt å ta hensyn til i forhold til mengde.
Risikoen reelt sett for smitte av f.eks Toxoplasma er veldig lav, men stort fokus på. I Norge er 80–90 % av fertile kvinner mottagelige for smitte. Kun 0,2 % av de som er mottagelige, smittes med toksoplasmose under svangerskapet.
Og smitte av listeriabakterien er ikke noe høyere som gravid enn ikke gravid.
Det er absolutt positivt at de har fokus på slikt, men jeg syns mye av rådene/anbefalingene er veldig diffuse, og for mange skaper mer bekymring enn nytte.
Den cream har jeg spist i cherry varianten, den er trygg! Den andre der har jeg ikke kunnskap om.Noen som vet ang disse 2? Ut i fra hva jeg finner, så er de safe ich. Men ja. Er det verd risikoen?
Smelteost og smøreost disse to. Du kan trygt spise dem. Ingen av de er laget med upasteurisert melk, og det er ikke muggost.Noen som vet ang disse 2? Ut i fra hva jeg finner, så er de safe ich. Men ja. Er det verd risikoen?
Ja, det er trygt å ta badstu og boblebad od det som er Det skal ganske mye til for at man blir så overopheta at det går utover baby.Kan man ta badstu?