Fant de ut hva det stammet fra?Sniker fra februar, og føler behov for å skyte inn at det var et større utbrudd av listeria i Norge i sommer... Akkurat det handler ikke om å være hysterisk, men fornuftig, på min skala
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fant de ut hva det stammet fra?Sniker fra februar, og føler behov for å skyte inn at det var et større utbrudd av listeria i Norge i sommer... Akkurat det handler ikke om å være hysterisk, men fornuftig, på min skala
Veldig enig med deg, hadde tenkt til å skrive det samme.Sniker fra februar, og føler behov for å skyte inn at det var et større utbrudd av listeria i Norge i sommer... Akkurat det handler ikke om å være hysterisk, men fornuftig, på min skala
Det ble jo oppdaget fort og produkt tilbaketrekt. Va ikke fler enn fire som ble smittet, det er ikke innafor promillemålingen engang. Det er fet dine med å bo i Finnmark. Varene blir levert til Sør-Norge først Odsen er større for at jeg dør på vei til jobb.Sniker fra februar, og føler behov for å skyte inn at det var et større utbrudd av listeria i Norge i sommer... Akkurat det handler ikke om å være hysterisk, men fornuftig, på min skala
Laks/ørretFant de ut hva det stammet fra?
Det stemmer. Men gravide (foster) løper risiko på en helt annen måte enn den allmenne befolkningen, så det skal mye mindre mengder til for å gjøre skade. Dette fikk oppmerksomhet fordi det var alvorlig nok til at også ellers friske mennesker også ble syke.Det ble jo oppdaget fort og produkt tilbaketrekt. Va ikke fler enn fire som ble smittet, det er ikke innafor promillemålingen engang. Det er fet dine med å bo i Finnmark. Varene blir levert til Sør-Norge først Odsen er større for at jeg dør på vei til jobb.
Listeria og toksoplasmose er noe ja. Men når jeg sier hysterisk så tenker jeg på kaffe, te, brus og sånt som ikke gjør en alvorlig skade. Jeg lever som normalt, drikke kaffe hver morgen/formiddag, drikker brus i bursdag, koser med med lakris når jeg har lyst på osv… Synes du trekker dette til helt andre kanter enn det jeg mente. Du bare antar hva jeg mener, og det liker jeg ikke. Er du usikker hva min normal er så kan du spørre. Kanskje jeg var vegetarianer for alt du viste… God helg!!Det stemmer. Men gravide (foster) løper risiko på en helt annen måte enn den allmenne befolkningen, så det skal mye mindre mengder til for å gjøre skade. Dette fikk oppmerksomhet fordi det var alvorlig nok til at også ellers friske mennesker også ble syke.
Du får gjøre som du vil, men å insinuere at andre er hysteriske fordi de følger anbefalingene synes jeg ikke er ok...
Så fint skrevet!Jeg håper alle som er usikre, engstelig eller nervøse tør å åpne seg og spørre, søke støtte og samhold her inne. Det er det gruppa er til for, og derfor jeg laget denne tråden her. Ingen er hysteriske! Vi er mammaer, kanskje for første gang og det lov og helt ok å være usikker, forsiktig eller til og med redd for å gjøre noe galt. Vi er skapt for å beskytte, og det er vakkert å kjenne mammahjerte vokse helt fra de små frøene er bare bittebittesmå. Vi har hverandre, og vi er sammen om dette, og skal støtte og backe hverandre til mål. Ta gode valg, være snille og greie med hverandre og oss selv.
Jeg tror ikke at noen av oss tjener på at jeg går inn i en diskusjon med deg om dette. Hva du mente må jeg jo bare gjette på, det som gjorde meg bekymret var ikke hva du selv mente og valgte, men hva jeg antok at andre som leste kommentaren din kunne tolke. Hva som er normalt for en person er ikke normalt for en annen. For noen er det normalt å drikke fire redbull hver dag. For andre er én kaffekopp normalen. Hva som er din normal er helt nøytralt for meg, jeg regner med du gjør dine egne valg. Lykke til videreListeria og toksoplasmose er noe ja. Men når jeg sier hysterisk så tenker jeg på kaffe, te, brus og sånt som ikke gjør en alvorlig skade. Jeg lever som normalt, drikke kaffe hver morgen/formiddag, drikker brus i bursdag, koser med med lakris når jeg har lyst på osv… Synes du trekker dette til helt andre kanter enn det jeg mente. Du bare antar hva jeg mener, og det liker jeg ikke. Er du usikker hva min normal er så kan du spørre. Kanskje jeg var vegetarianer for alt du viste… God helg!!
Hvis noen snubler over en koffeinfri drikkeklar iskaffe, hyl ut! vi skal på biltur første helgen i oktober og fast tradisjon er å ha med iskaffe i bilen, men jeg har kuttet ut all koffein. Kan selvfølgelig lage hjemme i termokopp slik jeg gjør hver dag, men det er liksom ikke den samme kosen
Jeg drikker enten 1 iskaffe eller 1 kopp kaffe hver dag. Har tenkt at det går helt fint, men mottar gjerne innspill
Kan du ikke ta med deg hjemmefra og ha i termos eller termoflaske? Det pleier jeg å gjøreHvis noen snubler over en koffeinfri drikkeklar iskaffe, hyl ut! vi skal på biltur første helgen i oktober og fast tradisjon er å ha med iskaffe i bilen, men jeg har kuttet ut all koffein. Kan selvfølgelig lage hjemme i termokopp slik jeg gjør hver dag, men det er liksom ikke den samme kosen
Husker ikke hvem som la den ut, men det var en screenshot av en PowerPoint hun hadde sett på(hun jobbet vel innenfor helse). Og jeg tror det var en hel liter energidrikk/cola/Pepsi, eller 2 kopper kaffe/te.Hva er anbefalingen ift kaffe/koffien nå? Sliter med å begrense kaffeinntaket...
Noen erfaring med hostesaft i svangerskap? Er syk, og har blitt skikkelig slimete i brystet.. leser så mye forskjellig.. skulle virkelig hatt no slimløsende Men er redd for å gjøre noe som ikke er bra…
Jeg ogJeg lever som normalt, bare ingen alkohol. Ellers spiser og drikker jeg som jeg bestandig har gjort. Maten er igjennom så mange kontroller at jeg frykter ikke noe. Gidder ikke bruke energi på å være hysterisk.