Junitråden!

Det er liksom lite helgestemning for min del siden jeg ikke jobber, så jeg trener når jeg faktisk har energi :)
Rett over 14 000 her.
Prøver å få til trening på kvelden tirsdag, torsdag og søndag.
På lørdagskvelder lager eldste et fantastisk måltid mat til mannen, han selv og meg etter at de yngste er i seng, og så koser vi oss med det foran TV'n med film eller serie.

Ja
Du vet selvfølgelig av bacon faktisk er lager av gris, den skal liksom smake det :rolleyes:

Tuller du nå??? :eek:
Hihi ^^ Men fra spøk til alvor, den smaker mer som den lukter nå. Det er ikke helt behagelig, for et grisehus stinker død og fordervelse. Kun slått av hønsehus. Men det er klart, smaken på kjøttet blir påvirket av det den spiser, og det har visstnok endret seg litt de siste årene. Det kan man merke på sauer også, om de har fått for mye kraftfôr over en lengre periode så kan kjøttet få en smak som minner litt om gris. Ikke at jeg har prøvd det da, men jeg hørte det på nyhetene.

Tuller du nå??? :eek:
Hihi ^^ Men fra spøk til alvor, den smaker mer som den lukter nå. Det er ikke helt behagelig, for et grisehus stinker død og fordervelse. Kun slått av hønsehus. Men det er klart, smaken på kjøttet blir påvirket av det den spiser, og det har visstnok endret seg litt de siste årene. Det kan man merke på sauer også, om de har fått for mye kraftfôr over en lengre periode så kan kjøttet få en smak som minner litt om gris. Ikke at jeg har prøvd det da, men jeg hørte det på nyhetene.
Selvfølgelig at kjøttet endrer smaketter hva de får å spise, det er derfor det meste av lam er så godt, de blir født om våren, beiter ute hele sommeren og blir slaktet på høsten.

Det du sier høres logisk ut.

Var forresten å besøkte Freia sjokoladefrabrikk den gang jeg gikk i 6. klasse.
All sjokolade som flikk feil form og slikt havnet i store poser som ble sendt til bønner og ble grisemat.
Jeg har lyst på bacon fra disse grisene :P

En kniv er en kniv og ost... jeg spiser vel ca aldri parmesan og vet knapt om jeg egentlig liker det, men jeg har kke kjøpt en spesielle ne lagret i 36 mnd, lager ikke mat på halvparten av nivået til Musemor sin sønn!
Da er vi to:P

Ferdig med trening, så nå er det bare å pakke i meg litt godis ^^
Ikke at trening = lov til å spise godis, men jeg hadde spist det med eller uten trening ^^
Nå verker det i musklene :D Godt å kjenne at man har gjort en innsats :)
Flink du er:D herlig følelse etterpå!!

En kniv er en kniv og ost... jeg spiser vel ca aldri parmesan og vet knapt om jeg egentlig liker det, men jeg har kke kjøpt en spesielle ne lagret i 36 mnd, lager ikke mat på halvparten av nivået til Musemor sin sønn!
Jeg er bare en super egoist av en mat-snob som elsker god mat og lærer min eldste å lage god mat slik at jeg kan få den servert :P

Selvfølgelig at kjøttet endrer smaketter hva de får å spise, det er derfor det meste av lam er så godt, de blir født om våren, beiter ute hele sommeren og blir slaktet på høsten.

Det du sier høres logisk ut.

Var forresten å besøkte Freia sjokoladefrabrikk den gang jeg gikk i 6. klasse.
All sjokolade som flikk feil form og slikt havnet i store poser som ble sendt til bønner og ble grisemat.
Jeg har lyst på bacon fra disse grisene :p

Lurer på hva det smaker ^^ Det er jo enkelte middagsretter man kan ha sjokolade i. Jeg har ikke smakt det, det høres så feil ut for meg, men kanskje jeg skulle gjort det.

Lite spørsmål til dere to.
Har dere sett på kiloprisen på 12-18 mnd. lagret parmesan i butikken?
Den er omtrent den samme som den jeg kjøper og den jeg kjøper holder seg bedre, og smaker bedre.

Back
Topp