Junitråden!

Jeg er bare en super egoist av en mat-snob som elsker god mat og lærer min eldste å lage god mat slik at jeg kan få den servert :p

Jeg er derimot en kresen mat-latsabb som lkke setter pris på "god mat", for det inneholder oftet ting jeg ikke liker.

Lite spørsmål til dere to.
Har dere sett på kiloprisen på 12-18 mnd. lagret parmesan i butikken?
Den er omtrent den samme som den jeg kjøper og den jeg kjøper holder seg bedre, og smaker bedre.

Nei, for jeg kjøper ikke parmesan. DEt har jeg rett og slett aldri kjøpt

Jeg er bare en super egoist av en mat-snob som elsker god mat og lærer min eldste å lage god mat slik at jeg kan få den servert :p

I tillegg så vil en eventuell partner kunne nyte godt av det. Du legger i en enorm jobb for å gjøre din sønn til en flott mann. Tenk på det, så heldig han er :)

Lurer på hva det smaker ^^ Det er jo enkelte middagsretter man kan ha sjokolade i. Jeg har ikke smakt det, det høres så feil ut for meg, men kanskje jeg skulle gjort det.
Svinekjøtt, and og tildels kylling smaker fortreffelig med noe frukt.
For eksempel lettsteke noen svine nakkekoteletter, legge et par ananas ringer oppå, har baconost i hullet, har gulost oppå, og inn i ovnen på 200 grader i 15 minutter, eller hel and fylt med epler og svisker.
Ananas, epler og svisker er søte, det fungerer med den type kjøtt.
Når man lager saus er det ikke unormalt å ha litt sukker i sausen for å søre den litt.
Til det type kjøtt pleier jeg å søte sausen med M&M's, den må da småkoke litt lenger siden kakao smaken trenger å utvikle seg litt

Det er en gave altså. Mannen sier: mannfolk spør bestandig når de skal få sitt eget rom, lær deg å lage mat, så får du kjøkkenet for deg selv!
He he
Synes det er fint st sønnen vår også ser st fedre står på kjøkkenet

Ferdig med trening, så nå er det bare å pakke i meg litt godis ^^
Ikke at trening = lov til å spise godis, men jeg hadde spist det med eller uten trening ^^
Nå verker det i musklene :D Godt å kjenne at man har gjort en innsats :)
Hva har du trent?

Svinekjøtt, and og tildels kylling smaker fortreffelig med noe frukt.
For eksempel lettsteke noen svine nakkekoteletter, legge et par ananas ringer oppå, har baconost i hullet, har gulost oppå, og inn i ovnen på 200 grader i 15 minutter, eller hel and fylt med epler og svisker.
Ananas, epler og svisker er søte, det fungerer med den type kjøtt.
Når man lager saus er det ikke unormalt å ha litt sukker i sausen for å søre den litt.
Til det type kjøtt pleier jeg å søte sausen med M&M's, den må da småkoke litt lenger siden kakao smaken trenger å utvikle seg litt

Hmm. Bruker posesaus jeg :P
Jeg skulle gjerne vært flink til å lage saus da, for det gir jo måltidet det lille ekstra. Jeg kunne lage en helt grei brun saus da jeg hadde tilgang på jerngryte, men det har jeg ikke lenger.
Jeg har liksom ikke ork til å styre så mye med mat. Jeg vurderer å gå over til lavkarbo igjen da. Sist jeg gjorde det fikk jeg voldsomt lyst til å kokkelere :)

Men av av oss må ta det bordet, for det er hat å stå opp i mrogen og skulle lage frokost og først måtte rydde av etter at 11 mennsker har spist med skåler og fat og noen brukte begge deler, og to unger har spist kveldsmat i tillegg.

Det er hakket bedre søndag enn mandag for da har vi i det minste god tid, men likevel...

Du burde lage en guide :D
Jeg kan å bruke salt og pepper så vidt, og oregano. Og så har jeg funnet ut at dill er godt på laks :D
Jeg har mistet tellingen på hvor mange krydder jeg har.
Handler for det meste krydder i innvandrerbutikker og finner jeg noe jeg ikke helt vet hva er så kjøper jeg det.
Åpner pakken lukter på det, smaker på det (drikker litt melk :P ) og prøver det ut.
Lager også blant annet indisk mat fra grunnen av, inkludert Nan-brød.
Lager også en del italiensk, men det som er mest morsomt er når jeg bare tar litt histen og litt pisten jeg tror vil passe sammen med litt metoder fra både her og der og ser hva resultatet blir :)

Hva har du trent?

I kveld ble det et par økter med 7 min trening bare. Da er det en øvelse i 1 min, og hver video har 7 øvelser. I dag ble det å trene mage og armer, men øvelsene er lagt opp slik at hele kroppen trenes selv om fokuset er på enkelte kroppsdeler :)

I kveld ble det et par økter med 7 min trening bare. Da er det en øvelse i 1 min, og hver video har 7 øvelser. I dag ble det å trene mage og armer, men øvelsene er lagt opp slik at hele kroppen trenes selv om fokuset er på enkelte kroppsdeler :)
Flink du er

Jeg har mistet tellingen på hvor mange krydder jeg har.
Handler for det meste krydder i innvandrerbutikker og finner jeg noe jeg ikke helt vet hva er så kjøper jeg det.
Åpner pakken lukter på det, smaker på det (drikker litt melk :p ) og prøver det ut.
Lager også blant annet indisk mat fra grunnen av, inkludert Nan-brød.
Lager også en del italiensk, men det som er mest morsomt er når jeg bare tar litt histen og litt pisten jeg tror vil passe sammen med litt metoder fra både her og der og ser hva resultatet blir :)

Høres fantastisk ut :)

Back
Topp