Junitråden!

Var litt gøy før i dag.
Var i Oslo for å levere en del av kjøkkenknivene mine for å få dem slipt opp.
Vil ikke at hvem som helst skal gjøre det siden enkelte av knivene mine er noe veldig gode kniver.
Hadde funnet en butikk som har spesialisert seg på kjøkkenkniver og har rykte på seg for å være veldig klinke.
De sliper også opp kniver, både maskinsliper, og håndsliper - noe som er viktig siden en av knivene mine må håndslipes.

Uansett, det er en veldig pratsom og hyggelig danske som driver butikken, han ble veldig taus når han kom til den siste kniven min...
Den anses visstnok for å være en av det beste kjøkkenknivene som finnes, de lages for hånd og i et veldig lite antall.
Han har vært på jakt etter en slik kniv til seg selv, og noen til butikken i over 2 år :)
Og het kommer lille meg med en i ryggsekken min, og jeg er ikke en gang profesjonell kokk :P

Andre med meg som gleder seg til i kveld? :D

Vedlegg

• 575359D2-9582-4DB8-9BC1-723E3C2869E8.jpeg
    575359D2-9582-4DB8-9BC1-723E3C2869E8.jpeg
    26,2 KB · Visninger: 9
Var litt gøy før i dag.
Var i Oslo for å levere en del av kjøkkenknivene mine for å få dem slipt opp.
Vil ikke at hvem som helst skal gjøre det siden enkelte av knivene mine er noe veldig gode kniver.
Hadde funnet en butikk som har spesialisert seg på kjøkkenkniver og har rykte på seg for å være veldig klinke.
De sliper også opp kniver, både maskinsliper, og håndsliper - noe som er viktig siden en av knivene mine må håndslipes.

Uansett, det er en veldig pratsom og hyggelig danske som driver butikken, han ble veldig taus når han kom til den siste kniven min...
Den anses visstnok for å være en av det beste kjøkkenknivene som finnes, de lages for hånd og i et veldig lite antall.
Han har vært på jakt etter en slik kniv til seg selv, og noen til butikken i over 2 år :)
Og het kommer lille meg med en i ryggsekken min, og jeg er ikke en gang profesjonell kokk :p

Og kniven ble med deg tilbake? :)

Meinte at du får den tilbake etter sliping, at du ikkje solgte den :)
Har aldri vært borti en bedre kniv noen sinne.
40 års gave fra mannen - og kjøpt til en helt annen pris enn den ligger ute for nå som den er umulig å få tak i og verden har funnet ut hvor god den faktisk er...
Er en Takamura Hana 18 cm dersom det sier deg noe

Har aldri vært borti en bedre kniv noen sinne.
40 års gave fra mannen - og kjøpt til en helt annen pris enn den ligger ute for nå som den er umulig å få tak i og verden har funnet ut hvor god den faktisk er...
Er en Takamura Hana 18 cm dersom det sier deg noe

Nei kniv har eg ikkje peiling på. Skjønner at den er spesiell då :)

Back
Topp