Juniskravling:D

Baselederen er den som er "primær" for minsten, og hun sier ofte at hun har hatt ham sittende på do 15-20min (for å bæsje) og så tisser han på seg 10min etter dobesøk. Samtidig sa hun også at de ikke kunne gjøre slik som jeg gjorde da han hadde litt bæsj i trusa ved henting. Da tok jeg ham inn på do, hjalp ham opp og spurte om jeg skulle være der eller gå ut. Da stod jeg utenfor og motiverte ham til å presse, og da bæsjet han. Hele prosessen tok ca 5min, og det har de visst ikke tid til, men tid til å ha ham på do 15-20min har de tid til :wacky:

Jeg blir selv frustrert når han får bæsj i trusa et par ganger etter hverandre (viser det ikke), de kan ikke løpe å skifte på ham hele tiden. Men de må jo skifte bleie når han bæsjer likevel? :wideyed: håper ikke de lar ham gå med det i bleia. Hun ene fortalte at kapasiteten ikke hadde vært på topp en stund, og da var det enklere å la ham gå med bleie.

Men han tisser seg visstnok helt ut. Det gjør han aldri hjemme, ei heller når vi er på besøk hos andre. Hvis han glemmer seg (pga han av og til går med bleie), så er det snakk om en flekk på en 5kroning i trusa. Jeg blir gal. Vi kommer aldri noe vei med bleieslutt pga magen hans, og bhg ønsker heller ikke at han går uten bleie :wacky:
Det er jo ingen forskjell på bleie eller truse når det gjelder litt bæsj (bremsespor). Det skal jo skiftes uansett. Man lar jo ikke ungen gå med bæsj i bleia bare fordi han har på bleie. Høres ut som et håpløst opplegg med den barnehagen der, har jo holdt på sånn i månedsvis?

Veldig enkelt å si barnehagen må ditt og barnehagen må datt, men det er ikke lov med tvang og man kan heller ikke tvinge noen ti å gjøre noe på do.
Nå er det snsrt ferie, så da kan dere jo virkelig ta tak i det og få han tørr hjemme, så går det seg nok til i barnehagen.
Spnn ellers så er det stor forskjell på hjemme og barnehagen ;)

Det er jo ingen forskjell på bleie eller truse når det gjelder litt bæsj (bremsespor). Det skal jo skiftes uansett. Man lar jo ikke ungen gå med bæsj i bleia bare fordi han har på bleie. Høres ut som et håpløst opplegg med den barnehagen der, har jo holdt på sånn i månedsvis?
Vi har tidligere vært veldig fornøyde med bhg, men det har vært litt utbytte av personale og et par ting både jeg og min bestevenninne har reagert på. Vi har hatt noen veldig fine og varme dager denne uka, men sendt dem i bukse og genser fra morgenen. Når vi da skulle hente dem, så gikk begge i både bukse og genser enda, og da var det varmt. Sønnen til bestevenninnen min hadde til og med hatt på seg en lue.

Minsten blir jo aldri ferdig med bleie så lenge de også putter på ham den. De kan ikke forvente at han er helt tørr der, og sier fra om han må tisse, selv om han gjør det hjemme :wideyed:

Veldig enkelt å si barnehagen må ditt og barnehagen må datt, men det er ikke lov med tvang og man kan heller ikke tvinge noen ti å gjøre noe på do.
Nå er det snsrt ferie, så da kan dere jo virkelig ta tak i det og få han tørr hjemme, så går det seg nok til i barnehagen.
Spnn ellers så er det stor forskjell på hjemme og barnehagen ;)
Han er tørr hjemme, det er problemet. Han blir aldri tørr i bhg fordi de av letthet putter på ham bleie :rolleyes:

Hva med å ikke tenke på det som en konfrontasjon, men å forsåke å møte dem åpent, ikke "innkalle til et møte for å konfrontere", men "be om et møte for å snakke" for å høre om hvordan de teker det best kan løses?

Ellers er det snart sommerferie, og du skriver at dere ikke har de samme problemene hjemme, kan han rett og slett avvennes over sommerferien?
Hver helg holder han seg tørr hele helga, med noen få bæsjeuhell. Og hver uke er det på'n igjen med både tisse- og bæsjeuhell. Hun som tok oss imot ved henting idag liker jeg godt. Hun sa at det hadde vært noen uhell, men at de ikke gir opp og det positive er at han selv hadde klart å si fra at han måtte tisse :D

Hver helg holder han seg tørr hele helga, med noen få bæsjeuhell. Og hver uke er det på'n igjen med både tisse- og bæsjeuhell. Hun som tok oss imot ved henting idag liker jeg godt. Hun sa at det hadde vært noen uhell, men at de ikke gir opp og det positive er at han selv hadde klart å si fra at han måtte tisse :D
Veldig kjedelig det der. :(

Vi har tidligere vært veldig fornøyde med bhg, men det har vært litt utbytte av personale og et par ting både jeg og min bestevenninne har reagert på. Vi har hatt noen veldig fine og varme dager denne uka, men sendt dem i bukse og genser fra morgenen. Når vi da skulle hente dem, så gikk begge i både bukse og genser enda, og da var det varmt. Sønnen til bestevenninnen min hadde til og med hatt på seg en lue.

Minsten blir jo aldri ferdig med bleie så lenge de også putter på ham den. De kan ikke forvente at han er helt tørr der, og sier fra om han må tisse, selv om han gjør det hjemme :wideyed:
Nei, de må ta seg sammen. Jeg hadde sagt klart i fra at de får slutte å sette på han bleie. Ta med en god del truser så han har liggende der. Og rett og slett sette seg på bakbeina og si at nok er nok. Om de ikke har tid til å følge ungene på do så får de ansette flere. Det skal ikke gå utover barna.

Om han har mange uhell så er han ven ikke trygg nok der da å derfor setter de på bleie .
Han er trygg nok inne til at de lar ham gå uten bleie, og så vente til vinterdressen røk. Men vi var nødt til å sette foten ned og få dem til å ta vekk bleia da shortsen kom på og de fortsatte å ta på bleie selv om jeg spurte om det var nødvendig. Han kommer aldri noe vei uten å få prøvd seg :) han hadde ca to mnd uten bleie i bhg uten problemer (et par bæsjeuhell i uka), men så ble det problemer etterhvert. Jo mer de tok på bleie, jo flere uhell fikk han plutselig hjemme også :wacky: det er en eneste stor ond sirkel :wacky:

Nei, de må ta seg sammen. Jeg hadde sagt klart i fra at de får slutte å sette på han bleie. Ta med en god del truser så han har liggende der. Og rett og slett sette seg på bakbeina og si at nok er nok. Om de ikke har tid til å følge ungene på do så får de ansette flere. Det skal ikke gå utover barna.
Samboer er god til å si fra, så han sa klart fra at nå måtte minsten få prøve seg uten bleie ute også (bruker ikke bleie inne). Klart han har hatt noen uhell ute per nå, han er nå vant til bleie konstant ved utetiden :p

Man kan ikke tvinge noen til å sitte pp do heller og det kommer jeg aldri til å gjøre uansett, man kan prøve men ikke tvinge

Sa jo det ikkje var snakk om tvang jo. Følge dit betyr ikkje at han må sette seg på do men lære å kjenne etter.

Dette får dere i havn i løpet av sommerferien om ikke bhg klarer det før, tenker jeg.

Men sliter han med fortoppelse eller sånn? Var det ikke noe med det?

Back
Topp