Jeg tror det har mer med at noen av oss er sensetive for de høye frekvensene, og andre ikke. Jeg hører statisk lyd når andre ikke hører det, f.eks når en gammel tv skrudde seg på (pga transformatoren inni). Har også problemer med transformatorer f.eks fra solcellepaneler, har familie i utlandet med 10kW-solcelle-feeder og i rommet hvor mottaksboksen står klarer jeg ikke å være. Andre hører nada. Dette med den såkalte «aktiveringen» tar jeg med en klype salt, nå var de eldre mennene antakeligvis ikke særlig teknologisk begavet med de terrorinstrumentene hadde både «rytmisk av og på» - urytmisk av og på uten bevegelse, OG de var selvfølgelig stilt opp slik at de ble trigget hvis noen gikk, syklet eller kjørte forbi. Selv om de ikke pekte mot vegen. Så i perioder fikk jeg helt aversjon mot biler og hatet at folk gikk forbi pga aktiveringen (det var forskjellige faser, noen ganger ble de kun trigget av bevegelse). Hunden min gav seg beng, men jeg kunne klort av meg ørene. Helt jævlig. Vurderer nesten å engasjere meg politisk mot de greiene, haha. Noe så grusomt. Jeg hater katter i bed osv, 100% medlidenhet med det, men det finnes 1000 andre ting å gjøre enn å torturere naboer