Juniskravla

Her blir det nok en tur på Lilleputthammer , det gleder jeg meg til. Så skal jeg på hyttetur med barndomsvenninner , planlagt i 2020 og avlyst to år på rad.
Lilleputthammer angrer jeg på at vi ikke dro når ungene var små. Nå er eldstemann for gammel tenker jeg, mellomste kan klare senke seg ned på nivå til søsteren, minstemor hadde likt det. Men betale inngang for at han skal gå der og spille pokemon? Han er for lang til klatrebanen for de største barna utfra hva jeg kunne lese seg frem til.

(men så langt jeg skjønner av en del andre tråder du har laget så skal du muligens ha med et midnre barn, aka ca 2 år?)

Ja Daftø er poppis, vi kan jo ikke bestille noe ennå så mulig det må overnattes et annet sted. Men tid med gjengen der er det viktigste
Tid med gjengen skal slett ikke undervurderes nei!

Det er derfor jeg er så skuffa over at vi ikke kom oss på camping i pinsa. For det skulle være med "gjengen", min bror med ungene og våre foreldre, så alle søskenbarna på denne siden, det er kjekt for dem. Og besteforeldrene, stor stas, avslappende, hyggelig og sosialt.

Vært en lang dag, vi har syklet opp til festningen, sett oss rundt, syklet ned for å spise litt, spist is. Og kroppen min er bare ferdig.
Og den lettelsen det er å kunne ta en smertestillende og føle seg bedre… den muligheten har jeg ikke hatt på lenge.
Jeg forstår at man må være restriktiv i bruken av opioder, men å si at man ikke kan få noe, ikke kan prøve noe for å bedre på situasjonen, det blir feil.

Vært en lang dag, vi har syklet opp til festningen, sett oss rundt, syklet ned for å spise litt, spist is. Og kroppen min er bare ferdig.
Og den lettelsen det er å kunne ta en smertestillende og føle seg bedre… den muligheten har jeg ikke hatt på lenge.
Jeg forstår at man må være restriktiv i bruken av opioder, men å si at man ikke kan få noe, ikke kan prøve noe for å bedre på situasjonen, det blir feil.
Klart man skal være restriktiv, men av og til er det jo sånt man trenger.

Fb reklamer altså.

Jeg driver jo og googler, så selvsagt kommer det en del annonser relatert. Tidliger ei helga har jeg sett litt på exped liggeunderlag, så reklame for sånt er ikke så rart, men som jeg sa til mannen, jeg skrulle trodd de visste hvem jeg bor sammen med også.

For hva viser fjellsport eller hvem det var meg? Liggeunderlag, liggeunderlag, pumpesekk til liggeunderlag, stropp til å feste to underlag sammen til et, og en samling diskgolf-disker. Sist min mobil var innom diskgolf-disker, eller min profil på pc eller noe annet for den del, var da jeg kjøpte disker i julegave til ham.

Så har vi de mange reklamene som skjønner at jeg gjerne vil finne en campingplass med gode bademuligheter og evt gjerne llitt sånn badeland-opplegg. Derved får jeg reklamer for slike. Men fb's reklame-algoritmer har selvsagt ikke lest det jeg skriver (FAKTISK på fb ;) ) at det må være maks 4 timer fra gjøvik, så jeg får opp et som er 8 timer derfra, og nå et som er 11 timer derfra. Hehe, neitakk, jeg får fortsette å gogle på alternativene som kom i fb-innlegget der jeg spurte etter tips MED den tidsangivelsen og se hva som dukker opp da :)

Og få ungene i seng en etter en så jeg kan snakke med faren deres uten at de hører på, for de trenger ikke vite hva jeg vurderer av type plasser dersom det ikke blir aktuelt :) Jeg vet ikke helt hvor vi skal og hva salgs plass vi skal på, det handler en del om tilgjengelighet også.

deilig vær idag vi hadde opp mot 22 grader. Har solet oss og kost oss ute idag. Vart en tur på plantasjen og kjøpe litt frø og gutten kjøpe en liten figur potte(ku) der han kunne plante basilikum og ett eller annet gras:happy:

Jeg klarer ikke å bli kvitt denne forkjølelse/halsbetennelsen… trodde jeg var bedre men nå er jeg på vei til å bli verre igjen.
Du er korona-testa? Jeg kjenner folk som fikk det senest nå i helga, det finnes faktisk enda selv om de fleste av oss har mer eller mindre slutta å enke på det (tenk, jeg som hadde statistikk over tallene kl 15 og 00, som estimerte døgntall utfra dagtall, og fulgte nasjonalt og lokalt og hadde tallene så under huden at å SE 15-tallet så skjønte jeg ca hvor 00-tallet kom til å ende, jeg har ikke peiling lenger. Men jeg kjenner to relativt nære famililiemedlemmer av meg, som fikk det i helga. (og spent p hvor mange av de andre de var sammen med som derved får det denne uka, det inkluderer mine foreldre)

En tidligere nabo hadde en boks ved blomsterbedet sitt som ga ut en høyfrekvent lyd når det var bevegelse ved den, det funka for blomsterbedet deres hvertfall:)

Litt late to the party, men jeg ville bare si: disse dingsene er helt JÆVLIG og jeg vurderte en stund å seriøst ta selvmord pga det. To eldre menn (to forskjellige nabohus) satte opp disse torturinstrumentene forrige sommer og ville ikke ta de vekk en stund. Jeg fikk migrene, uro, det skar i ørene mine til alle døgnets tider, kunne ikke sove med vindu åpent, det peip og peip og jeg kunne hverken gjøre hagearbeid, være i sandkassen med barnet årt eller huske på huskestativet vårt. Har puttet så mye penger i hagen, og jeg kunne ikke nyte det. De ødela alt. Til slutt fikk jeg et skriv fra barnelegen vår om at det kunne være skadelig for barn + truet med advokat. Da tok de de torturboksene endelig vekk. Det burde være ulovlig å selge slike. Det verste er at mange katter og hunder gir seg beng i lyden, min egen hund inkludive. For meg derimot, var det en pur lidelse, ønsker ikke noe slikt for min verste fiende.

deilig vær idag vi hadde opp mot 22 grader. Har solet oss og kost oss ute idag. Vart en tur på plantasjen og kjøpe litt frø og gutten kjøpe en liten figur potte(ku) der han kunne plante basilikum og ett eller annet gras:happy:
Så herlig da.

Her er det sol og fint, men varme blir det ikke. Det ligger noe tåke bor i fjellene i nord som gjør at vinden som kommer er så kald. Men det er mye mindre tåke nå enn det var da jeg kom i morges i det minste

Du er korona-testa? Jeg kjenner folk som fikk det senest nå i helga, det finnes faktisk enda selv om de fleste av oss har mer eller mindre slutta å enke på det (tenk, jeg som hadde statistikk over tallene kl 15 og 00, som estimerte døgntall utfra dagtall, og fulgte nasjonalt og lokalt og hadde tallene så under huden at å SE 15-tallet så skjønte jeg ca hvor 00-tallet kom til å ende, jeg har ikke peiling lenger. Men jeg kjenner to relativt nære famililiemedlemmer av meg, som fikk det i helga. (og spent p hvor mange av de andre de var sammen med som derved får det denne uka, det inkluderer mine foreldre)
Tror jeg må ta en test nå rett og slett.

Litt late to the party, men jeg ville bare si: disse dingsene er helt JÆVLIG og jeg vurderte en stund å seriøst ta selvmord pga det. To eldre menn (to forskjellige nabohus) satte opp disse torturinstrumentene forrige sommer og ville ikke ta de vekk en stund. Jeg fikk migrene, uro, det skar i ørene mine til alle døgnets tider, kunne ikke sove med vindu åpent, det peip og peip og jeg kunne hverken gjøre hagearbeid, være i sandkassen med barnet årt eller huske på huskestativet vårt. Har puttet så mye penger i hagen, og jeg kunne ikke nyte det. De ødela alt. Til slutt fikk jeg et skriv fra barnelegen vår om at det kunne være skadelig for barn + truet med advokat. Da tok de de torturboksene endelig vekk. Det burde være ulovlig å selge slike. Det verste er at mange katter og hunder gir seg beng i lyden, min egen hund inkludive. For meg derimot, var det en pur lidelse, ønsker ikke noe slikt for min verste fiende.
Oi, det høres jo ikke bra ut! Jeg har ikke særlig erfaring med de selv, kun at det ene nabohuset har en ved det ene blomsterbedet sitt og jeg legger ikke merke til den med mindre jeg går forbi der. Kanskje det finnes ulike typer? Eller så er det bare veldig lite katter og andre bevegelser der som gjør at jeg ikke legger særlig merke til den

Oi, det høres jo ikke bra ut! Jeg har ikke særlig erfaring med de selv, kun at det ene nabohuset har en ved det ene blomsterbedet sitt og jeg legger ikke merke til den med mindre jeg går forbi der. Kanskje det finnes ulike typer? Eller så er det bare veldig lite katter og andre bevegelser der som gjør at jeg ikke legger særlig merke til den
Jeg tror det har mer med at noen av oss er sensetive for de høye frekvensene, og andre ikke. Jeg hører statisk lyd når andre ikke hører det, f.eks når en gammel tv skrudde seg på (pga transformatoren inni). Har også problemer med transformatorer f.eks fra solcellepaneler, har familie i utlandet med 10kW-solcelle-feeder og i rommet hvor mottaksboksen står klarer jeg ikke å være. Andre hører nada. Dette med den såkalte «aktiveringen» tar jeg med en klype salt, nå var de eldre mennene antakeligvis ikke særlig teknologisk begavet med de terrorinstrumentene hadde både «rytmisk av og på» - urytmisk av og på uten bevegelse, OG de var selvfølgelig stilt opp slik at de ble trigget hvis noen gikk, syklet eller kjørte forbi. Selv om de ikke pekte mot vegen. Så i perioder fikk jeg helt aversjon mot biler og hatet at folk gikk forbi pga aktiveringen (det var forskjellige faser, noen ganger ble de kun trigget av bevegelse). Hunden min gav seg beng, men jeg kunne klort av meg ørene. Helt jævlig. Vurderer nesten å engasjere meg politisk mot de greiene, haha. Noe så grusomt. Jeg hater katter i bed osv, 100% medlidenhet med det, men det finnes 1000 andre ting å gjøre enn å torturere naboer :p

I dag er det tungt å være våken.

Jeg hadde tenkt å legge meg litt tidlig i går, men skulle bare henge opp en klesvask og også tok jeg en prat med mannen som drev og fisket sykkel, om han kom snart. Nei, han skulle bake pizzaboller som ungene kunne ha som matpakke, eldstemann skal på fjelltur i dag. (og er generelt elendig på å spise matpakker, så han tenkte lage noe gutten forhåpentligvis spiser)
Jeg tilbød meg å lage dem, om jeg bare ikke sovner fra hele greia da, som jeg sa. Gikk på do, hvilte litt på badegulet, og våknet nok en times tid senere når mannen kom inn. Jadda. Jeg VÅKNET faktisk to ganger og trodde jeg hadde sovna på sofaen, fastslo at jeg ikke var på sofaen, og sovna igjen.

Så DA sto jeg opp og laget pizzabollene, ferdig deig og pepperoni og pølse på så fort gjort, men jeg var jo "lys våken" og ble liggende og dille me mobilen når jeg la meg etterpå.

Klesvasken glemte jeg elegant, men så i morges at mannen har hengt opp den da.

Men jeg er stuptrøtt.

Og det var jeg altså egentlig allerede i går d jeg ville legge meg kvart over ti.... Men jeg la meg altså over midtnatt, og de er jo ikke såååå sent heller, jeg er bare styp trøtt og alt er vanskelig og revende å få til i ag synes jeg. Men jeg fikk ungene på skolen, dog måtte jeg kjøre eldstemann til bussen for han var sent ute, og jeg fikk de andre på skolen og meg på jobb, det går. Jeg bare gleder meg til å legge meg.

Dog, etter middag i dag er det altså en som skal på ekstraøving med kulturskolen 18-1930 og en som skal med en foreldre i kirka på infomøte 18-19 (heldigvis er disse nabo-bygg) og mannen sak på fotballtrening 1930. Innholdsrik onsdag ettermiddag.. Men så, så skal jeg stupe i seng og sooooooooooove

Nå. når korona mer eller mindre er over, og folk knapt tester seg (?)

Så skrev jeg i går om at tanta og onkelen min har fått det.

I går kveld begynte mine foreldre å hoste. Pappa mer enn mamma. (og det skal noe til, mamma hoster jo normalt pga bl.a astma)

Og jeg sendte min mann og to av ungene til mine foreldre i går for å låne et par fjellsko til eldstemann. (som han på toppen av det hele ikke bruker på dagens fjelltur) da altså inkludert minstemor som jeg fort kan tenke meg klemte på besteforeldrene som hun har savnet. Hun som er uvaksinert og den eneste i klassen sin som ikke har hatt Korona. (det har ikke jeg eller mannen min eller mine foreldre heller)

Hvilken landet dere på ?

Gratulerer, det er kjekt med ny bil :)
Det ble mustangen :D skal underskrive kontrakt imorgen og bytte bil ila kort tid (tar vår bil i innbytte, fikk dyttet tilbudet på vår bil med 10.000):p

Back
Topp