Juni - skravletråden

Håper du får til det:)
Det setter hun nok pris på også:)
Får nok til noe, det er bare litt sånn utfordrende om jeg ikke kan ha med babyen. Siden hun er såpass avhengig av puppen. Pappaen kan passe, men har sine begrensninger. Han kan lett passe de andre. Onsdag og torsdag skal eldste på sfo og mellomste i bhg så da kan jeg ha med både mann og baby så kan evt de to sistnevnte trille tur utenfor sykehuset eller noe sånn. Sover hun, eller er veldig rolig, kan jeg sikkert ha henne med inn, så lenge mamma fortsatt ligger alene i alle fall Hun har ikke enerom, men det er det siste rommet de fyller opp, hun trenger roen nå.

Hva skal du bruke den til?:)

Usikker.

Noe blir jo spist med sukker, av ungene i alle fall.

Tenkte jeg skulle prøve meg på rabarbrasuppe i første omgang. Ulempen er at JEG er jo egentlig ikke så glad i rabarbrasuppe. Men nå googlet jeg oppskrifter og så mange med jordbær også, det kan jeg jo prøve på.... Eller så liker jeg det bedre som kompott (som vel blir omtrent det oppskrifene kaller rabarbragrøt) servert med melk eller fløte i skåla....

Får nok til noe, det er bare litt sånn utfordrende om jeg ikke kan ha med babyen. Siden hun er såpass avhengig av puppen. Pappaen kan passe, men har sine begrensninger. Han kan lett passe de andre. Onsdag og torsdag skal eldste på sfo og mellomste i bhg så da kan jeg ha med både mann og baby så kan evt de to sistnevnte trille tur utenfor sykehuset eller noe sånn. Sover hun, eller er veldig rolig, kan jeg sikkert ha henne med inn, så lenge mamma fortsatt ligger alene i alle fall Hun har ikke enerom, men det er det siste rommet de fyller opp, hun trenger roen nå.
Ikke bare bare å få det til å klaffe med baby nei:)
Men det går nok fint!

Usikker.

Noe blir jo spist med sukker, av ungene i alle fall.

Tenkte jeg skulle prøve meg på rabarbrasuppe i første omgang. Ulempen er at JEG er jo egentlig ikke så glad i rabarbrasuppe. Men nå googlet jeg oppskrifter og så mange med jordbær også, det kan jeg jo prøve på.... Eller så liker jeg det bedre som kompott (som vel blir omtrent det oppskrifene kaller rabarbragrøt) servert med melk eller fløte i skåla....
Ååh....kompott er nydelig da:D

Jeg har ikke lenger rabarbra i hagen. Skulle kjøpe en smak på butikken i går med da var råtne. Tenkte å la MJ smake, da hun aldri har smakt det før

Gøy med rabarbra til ungene. abarbra, som mellomste kaller det.

Vi snakket om det på sykehuset i går, da mamma minnet meg på at vi måtte plukke deres. Ja, gi til ungene med et glass sukker. Min bror sier at hans bare slikker av sukkeret. Men noen spiste det da, sier mamma. Det er mine, det. De spiste i vei og ville gjerne hatt mer enn de får, det siste mellomste ba om i kveld etter leggetid var om de kunne få "abarbra" i morgen når de kom hjem.

Ja, og for dem som ikke bor nært blir det reising for noen eller alle. Sånn er det jo bare når man vil være sammen i jula og det vil man jo bare. Men glad jeg er ferdig med å reise på juleferie med unger.
Yes sånn er det bare

Ser jo den da.

Svigers får vi ikke feiret sammen med uansett, ikke alle i alle fall. Svigerfar feirer sammen med SIN svigerfamilie. (som altså ikke er mannens besteforeldre) de to yngste søkenene til mannen er med i den "pakka". De to eldste, helsøsken, feirer noen ganger hos mor og noen hos far og noen hos sine svigers. Alle disse har vi jo relativt sentrert sånn mellom lillehammer og gjøvik omtrent, men får jo ikke samlet dem uansett da. Svigermor feirer med dem som nå enn kommer hennes vei, et år hun skulle være alene ble det en kompis av eldstedatra som også skulle feire alene. I fjor kom hun altså hit. Vi får se hva fremtiden bringer, med tanke på denne jenta jeg likegodt fødte midt i jula.

Før vi flyttet hit dro vi annethvert år til mine og hans
Vi har i grunn feiret mest med min gjeng for jeg synes det er så kaotisk hos svigerfamilien...

Back
Topp