Juni - skravletråden

Jeg har nå skåret roten av alle stilkene (bladene tok vi selvsagt av da vi plukket) og fylt en brødpose med rabarbrastilker.

Vi har altså raidet rabarbraen til mine foreldre. Det var avtalt, altså. Min mor, diabetikeren, spiser liksom ikke rabarbra ettersom det krever så hinnsides mye sukker.... Og den roten vi fikk av dem for et par år siden vil seg liksom ikke... det kommer, for all del. Men de er 15-20 cm og på tykkelse med en lillefinger.... og kanskje 5 tilsammen..... Merkelige greier
Hva skal du bruke den til?:)

Håper inderlig det. Venter veldig spent på resultater av ny ct men så vidt jeg vet er ikke det tatt i helga.

Får se om jeg får tatt meg en tur på besøk i morgen eller tirsdag. Onsdag er den enkleste dagen for meg, men det er lenge til
Håper du får til det:)
Det setter hun nok pris på også:)

Jeg har to søsken +mamma på samme sted omtrent så det er lettere vi drar dit

Svoger har alltid julen hjemme his seg, noe jeg irriterer meg litt over for svigers kan ikke bryte tradisjon og må derfor feire der hvert år

Ser jo den da.

Svigers får vi ikke feiret sammen med uansett, ikke alle i alle fall. Svigerfar feirer sammen med SIN svigerfamilie. (som altså ikke er mannens besteforeldre) de to yngste søkenene til mannen er med i den "pakka". De to eldste, helsøsken, feirer noen ganger hos mor og noen hos far og noen hos sine svigers. Alle disse har vi jo relativt sentrert sånn mellom lillehammer og gjøvik omtrent, men får jo ikke samlet dem uansett da. Svigermor feirer med dem som nå enn kommer hennes vei, et år hun skulle være alene ble det en kompis av eldstedatra som også skulle feire alene. I fjor kom hun altså hit. Vi får se hva fremtiden bringer, med tanke på denne jenta jeg likegodt fødte midt i jula.

Før vi flyttet hit dro vi annethvert år til mine og hans

Bor man i nærheten er det helt fint :)

Ja, og for dem som ikke bor nært blir det reising for noen eller alle. Sånn er det jo bare når man vil være sammen i jula og det vil man jo bare. Men glad jeg er ferdig med å reise på juleferie med unger.

Back
Topp