Juni 2025

Hei alle! Ikke helt inne i denne forumverden jeg, men kjenner på at jeg trenger et slags støttenettverk nå...:)

Håpefull2025 - 30 - B1 - C-Medical - første forsøk - Gonal-F, Fyremadel, Ovitrelle og Utrogestan - Oppstart 27. mai og innsett 11.juni

Tok en test i går fordi jeg klarte ikke å vente (fikk testdag 20.juni fra klinikken) og den var blendahvit gitt. Så hadde mildt sagt en ganske så kjip dag i går. Tok en til i dag bare for å være helt sikker og den var selvfølgelig også negativ. Utrolig kjipt, men begynner å akseptere det nå. Som sikkert mange her kjenner seg i igjen i så blir man så håpefull når man først starter med IVF, og ettersom det ikke gikk på første forsøk får jeg bare en vond klump i magen om at dette kan ta ganske lang tid. Har heldigvis 3 blastocyster på frys, så håper det blir med ett av de. Synes egguttak var ganske fælt - ikke selve uttaket, men dagene i etterkant, så hadde vært fint å slippe det igjen.. i hvert fall på en stund :Heartpink

Dere som er på andre klinikker - har dere også fått testdag 14 dager etter egguttak? Jeg stusser over at det virker tidlig, hvert fall ut i fra hva jeg ser en del andre klinikker skriver på nett. Det er jo bare 9 dager siden innsett :scratch
14 dager etter uttak er 14 dager etter eggløsning til vanlig.. som er dagen man ville fått mensen. Så dersom du ikke har positiv test da så er du ikke gravid. Mange av oss som er i IVF løpet tester fra 3 dager etter innsett osv for å følge HCG. :)

Hei alle! Ikke helt inne i denne forumverden jeg, men kjenner på at jeg trenger et slags støttenettverk nå...:)

Håpefull2025 - 30 - B1 - C-Medical - første forsøk - Gonal-F, Fyremadel, Ovitrelle og Utrogestan - Oppstart 27. mai og innsett 11.juni

Tok en test i går fordi jeg klarte ikke å vente (fikk testdag 20.juni fra klinikken) og den var blendahvit gitt. Så hadde mildt sagt en ganske så kjip dag i går. Tok en til i dag bare for å være helt sikker og den var selvfølgelig også negativ. Utrolig kjipt, men begynner å akseptere det nå. Som sikkert mange her kjenner seg i igjen i så blir man så håpefull når man først starter med IVF, og ettersom det ikke gikk på første forsøk får jeg bare en vond klump i magen om at dette kan ta ganske lang tid. Har heldigvis 3 blastocyster på frys, så håper det blir med ett av de. Synes egguttak var ganske fælt - ikke selve uttaket, men dagene i etterkant, så hadde vært fint å slippe det igjen.. i hvert fall på en stund :Heartpink

Dere som er på andre klinikker - har dere også fått testdag 14 dager etter egguttak? Jeg stusser over at det virker tidlig, hvert fall ut i fra hva jeg ser en del andre klinikker skriver på nett. Det er jo bare 9 dager siden innsett :scratch
14 dager etter innsett her. Men har ikke uttak denne runden heller, da.

IMG20250620094457.jpg
Melding sendt til St. Olavs, og innsett 25/6 :love017 Nå blir det!

Hurra for snarlig innsett! Skjønner ikke hvorfor ikke de bare legger inn reseptene på forhånd? Vet jo du skal ha den på et tidspunkt uansett
Jeg vet ikke, tror det må ha skjedd en glipp et sted, for jeg purret på den nå, og hørtes ut som det var et sånn "oisann". Men de skulle fikse, så antar den kommer inn snart! Har heldigvis allerede undersøkt at apotekene i nærheten har inne.

Da var egguttak overstått. Synes egentlig det gikk veldig greit. Ble tømt 16 follikler og fikk 16 egg, så veldig fornøyd med det. Får ikke noe info om hvordan det har gått før tirsdag eller onsdag neste uke, eventuelt ringer de om alle faller fra.

@Skogsjente du kan sikkert bare sette meg på totalfrys (krysser alt for at vi hvert fall får noe på frys)

Da var egguttak overstått. Synes egentlig det gikk veldig greit. Ble tømt 16 follikler og fikk 16 egg, så veldig fornøyd med det. Får ikke noe info om hvordan det har gått før tirsdag eller onsdag neste uke, eventuelt ringer de om alle faller fra.

@Skogsjente du kan sikkert bare sette meg på totalfrys (krysser alt for at vi hvert fall får noe på frys)
Mange egg, mange gode sjangser for blasto(er). Krysser fingrene :Heartred

Det er helt vanlig! Jeg har testdag 10 dager etter innsett, men siden det er en lørdag tar jeg blodprøver på mandagen, 12 dager etter innsett. Husk at 14 dager etter innsett er du jo over 4 uker gravid. Nesten 5 uker hvis du har satt inn en 5-dagers blasto.

Og velkommen hit! Det er virkelig godt å ha et sted å blåse litt ut- for det er følsomt, vondt og sårbart dette her :Heartred

Hvordan går det med dere @Noldus @Jm95 @Lisianthus @Le@ ? :)
Takk for at du spør @Skogsjente ❤️
Vet ikke helt hva jeg skal si egentlig. På ultralyd viser det follikler på ca 30-35 mm, og at slimhinnen var litt tynn, ca 5,5 mm(?). Ifht til forllikler skulle eggløsning være i straks. Men er ikke mer enn på syklusdag 9. ellers var det noen ganske små forllikler. Lurer litt selv på om de store kan være vanncyster.
Har hatt det før.
Så ble tatt blodprøver for å se hvor i syklus jeg er. Har også negative eggløsningstester. Kunne å satt ovitrelle og startet østrogentilskudd i dag, og sett igjen over helga. Men har ikke lyst til å kaste bort den ene blastocysten jeg fikk på frys på dårlige forhold.
Så føler det spøker for innsett denne syklusen.
Er veldig nye nedturer i denne reisen kjenner jeg akkurat nå☺️

Vet ikke helt hva jeg skal si egentlig. På ultralyd viser det follikler på ca 30-35 mm, og at slimhinnen var litt tynn, ca 5,5 mm(?). Ifht til forllikler skulle eggløsning være i straks. Men er ikke mer enn på syklusdag 9. ellers var det noen ganske små forllikler. Lurer litt selv på om de store kan være vanncyster.
Har hatt det før.
Så ble tatt blodprøver for å se hvor i syklus jeg er. Har også negative eggløsningstester. Kunne å satt ovitrelle og startet østrogentilskudd i dag, og sett igjen over helga. Men har ikke lyst til å kaste bort den ene blastocysten jeg fikk på frys på dårlige forhold.
Det var ikke noe gøy lesning :Heartred Enig i at det bør være optimale forhold når du skal sette inn. Kan ikke sløse med de dyrebare blastoene :Heartred Så innmari kjipt. Håper det ordner seg :Heartred

Har hatt det før.
Det er mye nedturer og mye venting - og det er, helt ærlig, skikkelig dritt. Jeg håper det snur på neste UL :Heartred 30-35mm var jo veldig stort? Trodde ikke de ble så store, jeg:shy:

Det er mye nedturer og mye venting - og det er, helt ærlig, skikkelig dritt. Jeg håper det snur på neste UL :Heartred 30-35mm var jo veldig stort? Trodde ikke de ble så store, jeg:shy:
Jeg å trodde det, trodde de pleide bare bli rundt 20 mm. Men hun som gjorde ul sa at det kunne være det.
Men fikk blodprøvesvar, og tror de stemmer bedre med at det er cyster? Noen som vet?
Er på syklusdag 9, og dette er svaret på blodprøvene,

Vedlegg

• IMG_6660.jpeg
    IMG_6660.jpeg
    56,1 KB · Visninger: 61
Jeg å trodde det, trodde de pleide bare bli rundt 20 mm. Men hun som gjorde ul sa at det kunne være det.
Men fikk blodprøvesvar, og tror de stemmer bedre med at det er cyster? Noen som vet?
Er på syklusdag 9, og dette er svaret på blodprøvene,
Jeg har hatt rundt 24-26mm ved uttak, men da har det vært mange overmodne. Blodprøvene dine tyder iallfall ikke på at du har hatt/er i nærheten av EL. Progesteron er fortsatt under 3. Som jeg tenker hadde vært naturlig med så store follikler. Jeg er enig med deg at det tyder på cyster. Vil du kunne fortsette forsøket da eller må de fjernes først? Vet du?

Last edited:
Jeg har hatt rundt 24-26mm ved uttak, men da har det vært mange overmodne. Blodprøvene dine tyder iallfall ikke på at du har hatt/er i nærheten av EL. Som jeg tenker hadde vært naturlig med så store follikler. Jeg er enig med deg at det tyder på cyster. Vil du kunne fortsette forsøket da eller må de fjernes først? Vet du?

Ble ihvertfall mer optimistisk igjen heldigvis. Svinger fort dette her, fra håpløshet til optimisme igjen. De er stengt nå, så får ikke snakket med dem før mandag. Blir en ny ultralyd mandag hvis jeg får på lokalsykehus, eller tirsdag på Aleris. Veldig glad jeg ikke bare satte ovitrelle i går, som var et av alternativene. Kjente ingen tegn til eggløsningen var nær heller.
Har hatt en vanncyste som har vært 5 cm, den har ikke påvirket mulighet for forsøk. Men ble tappet ved egguttak.
Så blir spennende over helga hva som skjer.

Ble ihvertfall mer optimistisk igjen heldigvis. Svinger fort dette her, fra håpløshet til optimisme igjen. De er stengt nå, så får ikke snakket med dem før mandag. Blir en ny ultralyd mandag hvis jeg får på lokalsykehus, eller tirsdag på Aleris. Veldig glad jeg ikke bare satte ovitrelle i går, som var et av alternativene. Kjente ingen tegn til eggløsningen var nær heller.
Har hatt en vanncyste som har vært 5 cm, den har ikke påvirket mulighet for forsøk. Men ble tappet ved egguttak.
Så blir spennende over helga hva som skjer.
Det blir spennende! Håper at du kan fortsette å stimulere og satse på de eggene som kommer etter. Hvor store var de? Hvis de ikke er veeeldig små så tror jeg at jeg hadde satset på de uansett. Med så store follikler som 35mm så tenker jeg jo at det er en ganske så stor sjanse for at de er overmodne? Men vi satser på at det er vanncyster og at du får tømt dem lett som en plett :)

Back
Topp