Juni 2025

Dere som tester ved 10 DPO er dere ikke redd for at det skal ende i kjemisk graviditet?
Jeg er 10 DPO idag men er så redd for at det skal ende i kjemisk slik som sist, så har enda ikke testet. Føler liksom det blir så endelig da, klinikken har ikke testdag før 1. juli men før det blir jeg nok å teste :smiley-ashamed004.

Tester gjerne fra 9dpo ish, og er ikke mer redd for SA/kjemisk før 4+0 enn jeg er for SA/kjemisk innen 5+0, egentlig. Jeg vil heller vite hva som tuller med syklus, om jeg plutselig blør mer eller lengre, eller får senere EL, enn å være helt uviten :bag:

Også er det personlig en del av forberedelsen min. Ved negativ test fra tidlig av så går håpet gradvis nedover, istedenfor for et brått stup :hilarious:
Men melder selvsagt ikke inn før jeg sitter på testdag med positiv test, da. :bag:

Dere som tester ved 10 DPO er dere ikke redd for at det skal ende i kjemisk graviditet?
Jeg er 10 DPO idag men er så redd for at det skal ende i kjemisk slik som sist, så har enda ikke testet. Føler liksom det blir så endelig da, klinikken har ikke testdag før 1. juli men før det blir jeg nok å teste :smiley-ashamed004.
Jeg har ikke opplevd kjemisk, så mulig jeg endrer mening hvis jeg gjør det. Men enn så lenge så vil jeg gjerne vite tidlig, så jeg kan være forberedt på om er negativt eller positivt ved testdato. Men tenker jo at det egentlig er lurt å vente da, har bare ikke nok viljestyrke :angelic:

Det er utrolig forskjellig hvordan man tar dette. Jeg har gjort begge deler. Testet fra 10 dpo og ventet til 14 dpo. Jeg har hatt kjemisk, og forsto fort at det var dit det gikk. Det er alltid en fare for det. Men når jeg har testet tidlig så har jeg også gjort det fordi jeg ønsker å se om det i det hele tatt fester seg. Det er forskjellige utfordringer hvis det aldri fester seg eller om man gang på gang får kjemisk. Når jeg ventet med å teste så synes jeg det også var skikkelig vondt. Da har man gått med håpet så lenge, og så får man den hvite testen i trynet. Nei, det var skikkelig nedtur… :dead:

Jeg har ventet til minst 14 DPO alle gangen. Orker ikke myse etter strek og vil helst unngå falskt håp med tidlig testing og kjemisk. Den gangen det ble barn av det ventet jeg til 17 DPO! Og så kan man kose seg lenge med tanken om at man kan være gravid:smiley-ashamed004 man får gjøre det som blir psykisk lettest for seg tenker jeg

For meg så ville jeg teste uansett, for jeg måtte vite om det prøvde å feste seg. For hvis det prøvde å feste seg, så visste jeg at det kunne gå. Så når det da ble kjemisk, så hadde jeg et håp om at da kan vi bli gravid igjen :Heartred

I natt drømte jeg om at jeg ikke var gravid og var helt knust, så i dag bestemte jeg får å prøve å finne ut sannheten. Jeg hadde vært på do kl 05 i morrest så jeg tenkte at det var litt knapt mellomrom når jeg tok testen kl 08. Til min store overraskelse dukket det opp en liten babystrek!! :love017:Heartred

Vedlegg

• Screenshot_20250619_083434_Gallery.jpg
    Screenshot_20250619_083434_Gallery.jpg
    211,6 KB · Visninger: 94
I natt drømte jeg om at jeg ikke var gravid og var helt knust, så i dag bestemte jeg får å prøve å finne ut sannheten. Jeg hadde vært på do kl 05 i morrest så jeg tenkte at det var litt knapt mellomrom når jeg tok testen kl 08. Til min store overraskelse dukket det opp en liten babystrek!! :love017:Heartred
Hurra!! Gratulerer :Heartred

En ganske tydelig babystrek også! Gratulerer :love017

Gratulerer!

Her venter jeg fremdeles på EL for å få innsett neste uke :p
Kanskje i morgen? De har ikke sendt resept på cyclogest enda, men ser de har inne på apotekene nær meg, så.. bør vel gå fint å be om det når jeg melder inn EL.

Vedlegg

• IMG20250619085650.jpg
    IMG20250619085650.jpg
    447,2 KB · Visninger: 40
Her venter jeg fremdeles på EL for å få innsett neste uke :p
Kanskje i morgen? De har ikke sendt resept på cyclogest enda, men ser de har inne på apotekene nær meg, så.. bør vel gå fint å be om det når jeg melder inn EL.
Ser ut som det nærmer seg noe nå. Krysser fingrene for i morra :happy093

Jeg kan også flyttes over til ruger. Satte inn 2 dag 3-embryoer på mandag og fikk i tillegg et 3AA på frys. Så nå er det bare å krysse fingrene.

Er det noen av dere som har brukt hcg som lutealstøtte? Jeg skal ta to klikk ovitrelle annenhver kveld. Lurer litt på om det er nok til å "ødelegge" muligheten til å teste selv? Beta er ikke før dag 17 etter uttak.

Jeg kan også flyttes over til ruger. Satte inn 2 dag 3-embryoer på mandag og fikk i tillegg et 3AA på frys. Så nå er det bare å krysse fingrene.

Er det noen av dere som har brukt hcg som lutealstøtte? Jeg skal ta to klikk ovitrelle annenhver kveld. Lurer litt på om det er nok til å "ødelegge" muligheten til å teste selv? Beta er ikke før dag 17 etter uttak.

Jeg ville testet før du har mulighet til å få positiv test, i alle fall, for å se hva du ligger på med ovitrelle i kroppen. Ikke prøvd hcg verken ved uttak (fikk totalfrys) eller som støtte, så ingen erfaringer; men tenker det kan være lurt å teste hva "baseline" ligger på i så fall

Gratulerer❤️

Æsj, jeg har hatt «bytte-kontor-dag» på jobben og har stort sett bare flyttet på veldig lette ting. Men idag måtte jeg ta noen esker. Jeg bærer de ikke fryktelig mye- bare opp på en tralle som jeg så triller til mitt nye kontor. Men magen/livmor poppet ut og en kollega la til og med merke til det, så det var tydelig! Det var ikke stikking eller murring, jeg føler meg bare litt stinn. Det gjør jeg fremdeles. Jeg håper ikke jeg har ødelagt noe, men jeg kan liksom ikke tro det for det var ikke mye jeg gjorde. Men sikkert nok til at blodet pumpet litt ekstra. Noen som har opplevd lignende? Jeg var på akupunktur tidligere idag for å hjelpe til med festingen, men kan ikke huske å ha kjent på den «stinne» følelsen før. Dette er også første gang jeg går på blodfortynnende, så kanskje det har noe å si… Jeg ble litt stressa, men prøver å trøste meg med at de aller fleste aner jo ikke at de er gravide på dette punktet og de løfter og bærer. Kollegaen min (som vet at jeg prøver) sa at hun fikk oppblåst mage med en gang embryo festet seg, så hun kjente alltid at det var noe på gang… Jeg håper det er det dette er, og ikke noe annet…

Æsj, jeg har hatt «bytte-kontor-dag» på jobben og har stort sett bare flyttet på veldig lette ting. Men idag måtte jeg ta noen esker. Jeg bærer de ikke fryktelig mye- bare opp på en tralle som jeg så triller til mitt nye kontor. Men magen/livmor poppet ut og en kollega la til og med merke til det, så det var tydelig! Det var ikke stikking eller murring, jeg føler meg bare litt stinn. Det gjør jeg fremdeles. Jeg håper ikke jeg har ødelagt noe, men jeg kan liksom ikke tro det for det var ikke mye jeg gjorde. Men sikkert nok til at blodet pumpet litt ekstra. Noen som har opplevd lignende? Jeg var på akupunktur tidligere idag for å hjelpe til med festingen, men kan ikke huske å ha kjent på den «stinne» følelsen før. Dette er også første gang jeg går på blodfortynnende, så kanskje det har noe å si… Jeg ble litt stressa, men prøver å trøste meg med at de aller fleste aner jo ikke at de er gravide på dette punktet og de løfter og bærer. Kollegaen min (som vet at jeg prøver) sa at hun fikk oppblåst mage med en gang embryo festet seg, så hun kjente alltid at det var noe på gang… Jeg håper det er det dette er, og ikke noe annet…
Jeg krysser fingre. Jeg blir alltid superoppblåst hver gang jeg blir gravid, kun få dager etter implantasjon. Ser 7 mnd gravid ut med en gang, og det holder seg sånn hele første trimester. Denne gangen kom oppblåstheten allerede etter egguttak, så jeg kan dessverre ikke bruke det som tegn selv denne gangen

Jeg krysser fingre. Jeg blir alltid superoppblåst hver gang jeg blir gravid, kun få dager etter implantasjon. Ser 7 mnd gravid ut med en gang, og det holder seg sånn hele første trimester. Denne gangen kom oppblåstheten allerede etter egguttak, så jeg kan dessverre ikke bruke det som tegn selv denne gangen
Jeg krysser fingre jeg også, men jeg hadde innsett på onsdag- så tenker jo at det er litt for tidlig. Men hvem vet? Jeg har pleid å kjenne litt murring og «tyngde» fra 6dpo til 7/8 dpo. Som jo er i tidsrommet embryo skal feste seg. Og så har det blitt helt rolig etter det, bortsett fra den ene gangen jeg hadde kjemisk. Så jeg får se. Hvis det fortsetter etter imorgen så er det kanskje håp… Selvom det har vært litt annerledes denne gangen, så klarer jeg liksom ikke ha helt troa. Jeg føler at alt jeg gjør er med på å ødelegge at det fester seg, men jeg vet ikke jeg. Det skal kanskje litt mer til en litt løfting. Håper jeg…

Hei alle! Ikke helt inne i denne forumverden jeg, men kjenner på at jeg trenger et slags støttenettverk nå...:)

Håpefull2025 - 30 - B1 - C-Medical - første forsøk - Gonal-F, Fyremadel, Ovitrelle og Utrogestan - Oppstart 27. mai og innsett 11.juni

Tok en test i går fordi jeg klarte ikke å vente (fikk testdag 20.juni fra klinikken) og den var blendahvit gitt. Så hadde mildt sagt en ganske så kjip dag i går. Tok en til i dag bare for å være helt sikker og den var selvfølgelig også negativ. Utrolig kjipt, men begynner å akseptere det nå. Som sikkert mange her kjenner seg i igjen i så blir man så håpefull når man først starter med IVF, og ettersom det ikke gikk på første forsøk får jeg bare en vond klump i magen om at dette kan ta ganske lang tid. Har heldigvis 3 blastocyster på frys, så håper det blir med ett av de. Synes egguttak var ganske fælt - ikke selve uttaket, men dagene i etterkant, så hadde vært fint å slippe det igjen.. i hvert fall på en stund :Heartpink

Dere som er på andre klinikker - har dere også fått testdag 14 dager etter egguttak? Jeg stusser over at det virker tidlig, hvert fall ut i fra hva jeg ser en del andre klinikker skriver på nett. Det er jo bare 9 dager siden innsett :scratch

Back
Topp