Juni 2024

Snakket med Aleris Lillesand nå, de sier at den endometrietesten kun tilbys av Aleris Frogner/Oslo. Litt nedtur, trodde jeg skulle få ordnet dette i ferien. Men da får jeg bare avbestille den timen, også får jeg høre hva Medicus sier til deg om hva se tilbyr ☺️
Medicus tilbyr samme testene og scratching. Men de har kun èn lege på jobb i uke 31. Jeg avtalte da med Medicus at jeg satser på Aleris og at prøvene blir videresendt dem. Håper jeg ikke får mensen før uti neste uke, slik at det kan samsvare med ferien dems :nailbiting:
 
Var det sånn det var ja. Men da håper jeg Medicus Oslo utfører scratching. Hvis ikke så får jeg bare ta det med Hausken eller Aleris. Hvis de tar inn andre pasienter for det. Vet du om blastoen må settes tilbake der scratchingen er utført?
Nei de skrapet bare på innsiden og laget sår . Om det fester seg akurat dær er jo umulig si men sjansen er større for da prøver livmoren hele seg.. scratching må gjøres syklus før forsøk

De skraper jo på langs så sjansen er jo stor for at det fester seg dær . Begge ganger jeg har blitt gravid har jeg gjort det
 
Nei de skrapet bare på innsiden og laget sår . Om det fester seg akurat dær er jo umulig si men sjansen er større for da prøver livmoren hele seg.. scratching må gjøres syklus før forsøk

De skraper jo på langs så sjansen er jo stor for at det fester seg dær . Begge ganger jeg har blitt gravid har jeg gjort det
Da håper jeg det funker for meg og. Aleris sa at endometrietest fungerer som scratching, så det ble på en måte 2 for 1.
 
Fortsatt ingen blødning, lever i håpet!! :hilarious:
Vi reiser hjem fra ferie i morgen, har blitt enige om å ta en test på kvelden hvis tr ikke dukker opp:Heartpink Ignorant bliss, er det ikke det det kalles..:shy:
 
Vet ikke helt hvor lenge el sprøytene sitter i. Men du skal jo være 10dpo isåfall så kan godt være baby pluss :Heartred :smiley-bounce016:smiley-bounce016

Snakket med St.Olavs nå, og de kunne ikke si hvor lenge den var i kroppen, så jeg fikk bare beskjed om å ta en ny på søndag og se da
Fikk også bittelitt blod etter at jeg posta her i dag, så det blir noen merkelige dager frem til søndag
 
Samme med hystroskopi jeg hadde hos hausken . Da var det inkludert begge ganger så denne gang ble det gjort dobbelt,
Men jeg har fått støttemedisiner også sp vil tro det også spilte inn da
Kan jeg spørre om hysteroskopien: når i syklusen skal den tas? Eller det vil si: må det være i syklusen før forsøket, eller kan det feks være på syklusdag 2 eller 3 av forsøkssyklusen?
 
Kan jeg spørre om hysteroskopien: når i syklusen skal den tas? Eller det vil si: må det være i syklusen før forsøket, eller kan det feks være på syklusdag 2 eller 3 av forsøkssyklusen?
Hos meg måtte det være etter blødning sa de . Så den første tok jeg rett etter negativt forsøk og den andre 3 uker etter det. Så startet jeg på primolut dagen etter for å få mens og gikk rett på nytt forsøk . Og ble gravid , starta da også med antibiotika .

Vansklig ta hystroskopi om slimhinnen hadde bygd seg opp sa de. Samme gjor jeg den gang jeg opererte bort skilleveggen .
 
Last edited:
Hos meg måtte det være etter blødning sa de . Så den første tok jeg rett etter negativt forsøk og den andre 3 uker etter det. Så startet jeg på primolut dagen etter for å få mens og gikk rett på nytt forsøk . Og ble gravid , starta da også med antibiotika .

Vansklig ta hystroskopi om slimhinnen hadde bygd seg opp sa de. Samme gjor jeg den gang jeg opererte bort skilleveggen .
Hadde liksom vært så bra å gå rett på et forsøk i august. Har fortsatt ikke fått mensen, men regner med at den kommer når jeg slutter på cyklogest etter bekreftet negativ test i morgen. Så hvis mens lørdag, så blir neste mens 30./31. juli. Har time 2. august hos Medicus for diskutere tiltak. Så da kunne jeg best case scenario hatt hysteroskopi og scratching 2. august (hvis han har satt av tid til det), og begynt på femar samme dag, og innsett ca. 17. august :dance018

Haha tror dette er ønsketenking fra min side. Blir sikkert utsatt en syklus minst, isåfall innsett midten av september. Bare passer så sykt dårlig ifht jobb, september blir veldig travelt, og er så stressende hvis jeg skal klemme inn ultralyder, innsett på toppen da. Men vil _ikke_ vente til oktober!
 
Hadde liksom vært så bra å gå rett på et forsøk i august. Har fortsatt ikke fått mensen, men regner med at den kommer når jeg slutter på cyklogest etter bekreftet negativ test i morgen. Så hvis mens lørdag, så blir neste mens 30./31. juli. Har time 2. august hos Medicus for diskutere tiltak. Så da kunne jeg best case scenario hatt hysteroskopi og scratching 2. august (hvis han har satt av tid til det), og begynt på femar samme dag, og innsett ca. 17. august :dance018

Haha tror dette er ønsketenking fra min side. Blir sikkert utsatt en syklus minst, isåfall innsett midten av september. Bare passer så sykt dårlig ifht jobb, september blir veldig travelt, og er så stressende hvis jeg skal klemme inn ultralyder, innsett på toppen da. Men vil _ikke_ vente til oktober!
Men man må vel vente til syklusen etter hvis man får utført scratching?
Men skjønner hva du mener, jeg skulle ønske jeg kunne gjøre alt sammen på samme dag.
Nå er jeg sikker på at jeg hopper over august hva innsett angår. Alle testene og scratchingen først, så får jeg starte med nytt sprøyteregime og innsett i september
 
Men man må vel vente til syklusen etter hvis man får utført scratching?
Men skjønner hva du mener, jeg skulle ønske jeg kunne gjøre alt sammen på samme dag.
Nå er jeg sikker på at jeg hopper over august hva innsett angår. Alle testene og scratchingen først, så får jeg starte med nytt sprøyteregime og innsett i september
Ja man må sikkert det :( er bare jeg som ønsketenker. Skulle bare ønske det ikke passet så dårlig ifht jobb i september. Føles litt waist hvis jeg skal ha et innsett samtidig mens jeg løper rundt med hjertet i halsen for å rekke alt jeg skal.
 
Ja man må sikkert det :( er bare jeg som ønsketenker. Skulle bare ønske det ikke passet så dårlig ifht jobb i september. Føles litt waist hvis jeg skal ha et innsett samtidig mens jeg løper rundt med hjertet i halsen for å rekke alt jeg skal.
Det forstår jeg! Jeg har det sånn i august. Jeg kommer til å løpe av meg skoa de to første ukene. Så da passer det fint med tester og scratching. Men samtidig så er jeg villig til å sykmelde meg for dette prosjektet. Jobben takker deg ikke for at du satte barneønske på vent
 
Hadde liksom vært så bra å gå rett på et forsøk i august. Har fortsatt ikke fått mensen, men regner med at den kommer når jeg slutter på cyklogest etter bekreftet negativ test i morgen. Så hvis mens lørdag, så blir neste mens 30./31. juli. Har time 2. august hos Medicus for diskutere tiltak. Så da kunne jeg best case scenario hatt hysteroskopi og scratching 2. august (hvis han har satt av tid til det), og begynt på femar samme dag, og innsett ca. 17. august :dance018

Haha tror dette er ønsketenking fra min side. Blir sikkert utsatt en syklus minst, isåfall innsett midten av september. Bare passer så sykt dårlig ifht jobb, september blir veldig travelt, og er så stressende hvis jeg skal klemme inn ultralyder, innsett på toppen da. Men vil _ikke_ vente til oktober!
Huff det forstår jeg godt.. har du avtalt hystroskopi med de da? Er nok lurt ringe gjøre de oppmerksom på at det er det du vil sånn at de setter av nok tid..

Forstår godt du ikke vil vente, men ivf verden er mye venting. Synes de burde hat åpent i sommer i dannmark for eksempel så har de det .
 
Huff det forstår jeg godt.. har du avtalt hystroskopi med de da? Er nok lurt ringe gjøre de oppmerksom på at det er det du vil sånn at de setter av nok tid..

Forstår godt du ikke vil vente, men ivf verden er mye venting. Synes de burde hat åpent i sommer i dannmark for eksempel så har de det .
Jo bare føler jeg er i innspurten nå siden jeg fyller 46 neste år og da må jeg uansett sette strek. Et par måneder fra eller til blir bare veldig mye nå.

Nei er ikke avtalt noe, virket ikke som det var noen leger på jobb denne uken så får ikke avklart før over sommeren hva de mener. Så skjønner at det mest sannsynlig ikke blir innsett før syklusen som begynner slutten av august hvis jeg skal ha hysteroskopi/scratching.
 
Morgentest 9 dpo. Synes jeg kan skimte en skygge, men den er så liten så kan likesågodt være en skygge :confused005
 

Vedlegg

  • PXL_20240705_062324947~2.jpg
    PXL_20240705_062324947~2.jpg
    286 KB · Visninger: 22
Back
Topp