Juni 2022

Ja bare ultralyd, gruer meg bare til alt, føler meg bare tom, livredd for testdag og alt og klinikken er opptatt av at en må teste 14 dager etter innsett men jeg ønsker egentlig bare å vente på blødning, har liksom ikke noe håp og det gjør vondt ❤️
Så leit at du føler det sånn❤️ vil virkelig anbefale deg å snakke med noen om alt det vonde.
 
Ja bare ultralyd, gruer meg bare til alt, føler meg bare tom, livredd for testdag og alt og klinikken er opptatt av at en må teste 14 dager etter innsett men jeg ønsker egentlig bare å vente på blødning, har liksom ikke noe håp og det gjør vondt ❤️
Prøv å ta et steg om gangen. Fokuser først og fremt på at du skal på ul på fredag og at det skal være en positiv opplevelse. Det positive denne gangen er jo at du skal ha ul i Trondheim. Etter det så kan du tenke på neste steg i prosessen.
Gi deg selv litt hvile fra de tunge tankene. Det er lov å kjenne på de, men gi de bare noen min daglig. Sett av 5- 10 min der du lar deg selv tenke over prosessen. Deretter gjør du noe annet og fokuser på noe fint du har eller skal gjøre.
 
Gi beskjed når jeg skal flytte dere over i oversikten. Noen som allerede stimulerer eller nedregulerer?
 
@Reiret hvordan gikk det å sette første sprøyte?
Det gikk bra! Eller det vil si, samboeren gjorde en god jobb. Jeg kleip valken og så en annen vei:cool: har tatt en sniktitt på cetrotiden.. den ser lettere avskrekkende ut.. men jeg er sikker på at samboeren får til den også, bare jeg ser hardt nok en annen vei:hilarious:
 
Jeg sitter med en vond følelse, jeg klarte ikke slutte snuse før innsettet sist, prøvd lenge, og har Googlet og Googlet og lest at snus kan føre til SA, kan jeg virkelig ha forårsaket kjemisk pga jeg snuste i januar? :( jeg har sluttet nå for 2 mnd siden, men så sint på meg selv :(
Jeg tror heller ikke du skal tenke på dette. For det første er det veldig mange grunner til SA som jeg tror er myye mer sannsynlig enn snusbruk! For det andre er det ingen ting du kan gjøre med det nå. Men syns du skal gi deg selv en stoor klapp på skuldra for at du nå har greid å slutte, for DET er jammen ikke lett! (prøver for harde livet selv nå, og har vært uten snus siden påske-men må fortsatt ty til nikotintyggis innimellom -for jeg blir til en ildsprutende drage når det står på som verst!) Snuste da jeg da jeg ble gravid sist, og klarte ikke slutte helt før kvalmen tok meg i uke 6(?). Det ble en frisk gutt født på termin:)
 
Gi beskjed når jeg skal flytte dere over i oversikten. Noen som allerede stimulerer eller nedregulerer?
Jeg startet med estradot i dag, men det kan vel ikke kalles å stimulere Noen som har brukt de før? Jeg fatter ikke at de kan funke. Plastre noe på huden liksom
 
Jeg startet med estradot i dag, men det kan vel ikke kalles å stimulere Noen som har brukt de før? Jeg fatter ikke at de kan funke. Plastre noe på huden liksom
Jo da i mine øyne så er du på stimulering. Du skal jo øke tykkelsen på livmorslimhinna. Jeg har gått på de tidligere og de funker som fjell :happy:
 
Ææææ! Plasterne jeg satte på i går har krølla seg veldig i løpet av natta.:banghead: Trodde de skulle sitte veldig godt :bored: mon tro om jeg skal sette på et nytt i dag?
 
Ææææ! Plasterne jeg satte på i går har krølla seg veldig i løpet av natta.:banghead: Trodde de skulle sitte veldig godt :bored: mon tro om jeg skal sette på et nytt i dag?
Sniker. Du kan spør for å være sikker, men jeg ville gjort det. Når du tar av et plaster som har sittet som det skal, så merker du at det har oppstått et fuktlag eller en hinne mellom plaster og hud. Tenker at det har med effekt av medisin å gjøre og at det ikke skjer like godt når det har krøllet seg/mindre kontaktflate? :)
 
I dag begynner jeg på hormoner, :woot: Hadde første ivf i februar, men det ble avbrutt. De ringte morningen etter å sa at ingen av de fire eggene overlevde. De hadde også problemer med å finne de under uttak. De satt fast, så de mente kanskje de ikke var modne. Jeg hadde tatt tredje coronavaksine månedene før, så dette var første forsøk etter vaksina.. Syklusen min var helt tullete og først nå begynner den å bli regelmessig igjen. Jeg håper at det dårlige resultatet av egguttak og de dårlige kvalitetene på eggene skyldtes det.. Ber til høyere makter om det :smiley-ashamed005
 
Så flott at du har startet en junigruppe, @Litjmora :happy:

Statistikern - 34 - B1 - Riksen - FER #1 etter IVF #2 (har tidligere hatt 5 IUI og 3 innsett) - Progynova og crinone - innsett ca uke 25

Jeg måtte ha 3 mån karantene etter exu ved ferskforsøket i februar som ble behandlet med cellegift. Er ganske sliten etter den opplevelsen og veldig nervøs for hvordan det skal gå denne gang. Samtidig er jeg redd for avbrutt forsøk siden det skjedde siste gang jeg hadde styrt syklus, grunnet follikelvekst. Men, forhåpentligvis er det en høyere dose progynova :arghh: som skal til for at det skal gå bedre denne gang.

... Ble ikke et veldig positivt innlegg dette, men jeg gleder meg altså, på en måte.. Håper på mange gullegg i gruppen! :hello2
Husker dette veldig godt ❤️ Vi var i februar gruppa sammrn og ble så glad på dine vegne da du var gravid. Skjønner at dette var nedslående og lett å bli redd etter noe sånt :sorry: Håper det går veien nå ❤️
 
Sniker. Du kan spør for å være sikker, men jeg ville gjort det. Når du tar av et plaster som har sittet som det skal, så merker du at det har oppstått et fuktlag eller en hinne mellom plaster og hud. Tenker at det har med effekt av medisin å gjøre og at det ikke skjer like godt når det har krøllet seg/mindre kontaktflate? :)
Jeg tenkte også det samme, at jeg nok ikke får like god effekt når det har krøllet seg. Takk for svar :happy:
 
Det er første gang jeg bruker bemfola denne gangen. Det står at den skal oppbevares i kjøleskap, og i og med at det er ferdigfylte penner må de være i kjøleskap hele tiden? Skal bort i morgen og er litt stressa for det. Menopur kan jeg jo ha utenfor kjøleskap etter jeg har blandet den ut, men bemfola er jeg litt stressa for. Må jeg ha med frysebag da eller hva lønner seg?
 
Det er første gang jeg bruker bemfola denne gangen. Det står at den skal oppbevares i kjøleskap, og i og med at det er ferdigfylte penner må de være i kjøleskap hele tiden? Skal bort i morgen og er litt stressa for det. Menopur kan jeg jo ha utenfor kjøleskap etter jeg har blandet den ut, men bemfola er jeg litt stressa for. Må jeg ha med frysebag da eller hva lønner seg?
Har ikke brukt Bemfola selv, men om du leser på felleskatalogen står det: Oppbevares i kjøleskap (2-8°C). Skal ikke fryses. Kan oppbevares utenfor kjøleskap (≤25°C) i opptil 3 måneder; ubrukt legemiddel må deretter kastes. Oppbevares i originalpakningen for å beskytte mot lys.

Om du er usikker- ring klinikken. :)
 
Har ikke brukt Bemfola selv, men om du leser på felleskatalogen står det: Oppbevares i kjøleskap (2-8°C). Skal ikke fryses. Kan oppbevares utenfor kjøleskap (≤25°C) i opptil 3 måneder; ubrukt legemiddel må deretter kastes. Oppbevares i originalpakningen for å beskytte mot lys.

Om du er usikker- ring klinikken. :)
Jeg skal bruke Bemfola for tredje gang nå, og det som står i Felleskatalogen er det jeg følger. Bruker å hive et par penner i veska npr jeg skal på jobb, så pennene er vanligvis utav kjøleskapet fra noen timer til 2-3 dager før jeg bruker de.
Det er første gang jeg bruker bemfola denne gangen. Det står at den skal oppbevares i kjøleskap, og i og med at det er ferdigfylte penner må de være i kjøleskap hele tiden? Skal bort i morgen og er litt stressa for det. Menopur kan jeg jo ha utenfor kjøleskap etter jeg har blandet den ut, men bemfola er jeg litt stressa for. Må jeg ha med frysebag da eller hva lønner seg?
Så ja, er bare å hive med et par penner i veska, det går helt fint! :)
 
Back
Topp