Juni 2021

Oi, tokk Ovitrelle 13. Juni, egguttak 15. Juni og satt inn 18. Juni. Litt usikker på hvilke dato man regner fra her?

Har testet hjemme i går morges og morgenen før, og fått en svak svak svak svak strek, så var nesten sikker på att dette var kjemisk og att det ikke var noe nå, men får fortsette med noen hjemmetester fremover trur jeg før jeg trur på dette ordentlig! :)

Eggene blir befruktet samme dag som egguttak, så dagen etter egguttak blir 1 dpo :happy: Da er du 14 dpo i dag. Du tok blodprøven i dag? Hcg på 45 er ikke sånn kjempehøyt på 14 dpo, men absolutt ikke umulig at det går heller :happy: Akkurat nå er du i hvert fall gravid :Heartred Sa de noe om ny blodprøve?

Eggene blir befruktet samme dag som egguttak, så dagen etter egguttak blir 1 dpo :happy: Da er du 14 dpo i dag. Du tok blodprøven i dag? Hcg på 45 er ikke sånn kjempehøyt på 14 dpo, men absolutt ikke umulig at det går heller :happy: Akkurat nå er du i hvert fall gravid :Heartred Sa de noe om ny blodprøve?

Blodprøve i dag ja.
Jeg synes det er litt lavt jeg også.. Men de sa att alt over 20 regnes som gravid.. Jeg spurte om nye blodprøver, men de sa att det egentlig ikke var nødvendig. Det viktigste er vel att HCGen øker! Og ikke selve tallet :)

Jeg kan kanskje spørre fastlegen om å få lov til å ta blodprøve for å sjekke HCG der? Sånn i slutten av uka? Da burde det jo ha økt, men det burde jo også gjøre utslag på hjemmetest også hvis det øker :)

Blodprøve i dag ja.
Jeg synes det er litt lavt jeg også.. Men de sa att alt over 20 regnes som gravid.. Jeg spurte om nye blodprøver, men de sa att det egentlig ikke var nødvendig. Det viktigste er vel att HCGen øker! Og ikke selve tallet :)

Jeg kan kanskje spørre fastlegen om å få lov til å ta blodprøve for å sjekke HCG der? Sånn i slutten av uka? Da burde det jo ha økt, men det burde jo også gjøre utslag på hjemmetest også hvis det øker :)

Faktisk viser studier at selve tallet i starten av graviditeten har kjempemye å si, men av en eller annen grunn virker det som klinikkene velger å lukke øynene litt for denne forskningen :sour: Det er sikkert for å ikke skape unødvendig med bekymring, men jeg tenker jo at det er positivt å være litt realistisk også :wideyed: Den største studien jeg har kommet over på dette temaet viser ganske sterk sammenheng mellom hcg-nivå på dag 16 etter uttak og vellykkede graviditeter (se vedlagt bilde). Av de damene som hadde under 50 i hcg, var ingen av graviditetene vellykkede (målt på 16 dpo, altså). Av de som hadde mellom 50-99 var 25% av graviditetene vellykkede. Hadde du over 100 i hcg, var det 73% sjanse for at graviditeten var vellykket osv. Jeg har tatt blodprøve på 16 dpo hver gang, og har likt å vite hvor lav/høy den har vært, men der er man jo ulike. For noen er det kanskje best å ikke vite :Heartred Og for min del har det vært veldig tydelig hvilken vei det går basert på denne blodprøven (hcg på 33 og 49 resulterte i kjemisk, hcg på 388 ble barn), mens hvis vi antar en dobling på 48 timer hos deg, vil den ligge rundt 100, og da vil det jo sånn sett ikke gi veldig mye info. Og dette er bare én studie. Og forskning vil alltid bare kunne si noe om gruppenivå, ikke hvordan det vil gå for hver enkelt. Helt uutholdelig nervepirrende er det, i hvert fall :Heartred Men du ER gravid nå! Og det er uansett et kjempegodt tegn! Kroppen din kan og vil være gravid :hello2

Vedlegg

• 8DC2D9B4-2503-4D44-BEE0-27B7FE0F00E5.png
    8DC2D9B4-2503-4D44-BEE0-27B7FE0F00E5.png
    2,4 MB · Visninger: 87
Blodprøve i dag ja.

Og jo, hjemmetester kan absolutt være et alternativ til blodprøve hvis man ikke ønsker å være så opphengt i selve det dumme tallet, tenker jeg :happy::Heartred Stigning vil helt klart indikere at det går riktig vei! Men det kaan være vanskelig å tolke stigningen på disse testene :dead:

Hadde gonal f 250 ie forrige runde og gonal f 300 ie denne runden. Stimulerte 15 dager denne gangen og 11 dager sist.
Ja vi brukte frossen sæd og icsi.

Veldig interessant. Litt mer FSH, men tregere vekst, flere egg og ganske mange modne. Frossen sæd og icsi skulle egentlig ikke si så mye. Naturen er uforutsigbar. Bra når det er hyggelige overraskelser!

Endelig kom telefonen. Av 13 egg var 12 modne og ble befruktet. I dag er det 10 som fortsatt henger med :) Det blir innsett på fredag om det er noen som holder ut til da :Heartred

Det er jo et fantastisk resultat så langt :D Heier og krysser alt for at minst ett egg ser perfekt ut på fredag ❤ Det var sånn at du har mest trua/best erfaring med ferskforsøk? Eller tenker jeg på feil person kanskje :P

Det er jo et fantastisk resultat så langt :D Heier og krysser alt for at minst ett egg ser perfekt ut på fredag ❤ Det var sånn at du har mest trua/best erfaring med ferskforsøk? Eller tenker jeg på feil person kanskje :p
Stemmer det HåpeSpire :Heartred Frys har jeg ingen positive erfaringer med. Får jeg satt inn 1 så er jeg strålende fornøyd :)
Hvordan går det med deg? Nå er du i 2 trimester, sant?

Stemmer det HåpeSpire :Heartred Frys har jeg ingen positive erfaringer med. Får jeg satt inn 1 så er jeg strålende fornøyd :)
Hvordan går det med deg? Nå er du i 2 trimester, sant?

Gode sjanser for at det er ett som ser bra ut på fredag da med 10 som enda henger med ❤ Er spesielt optimistisk på dine vegne denne gang, det har jo gått så bra så langt :D Fredag blir utrolig spennende, håper jeg kan komme inn hit og lese positive nyheter ❤

2. trimester i morgen, ja :) Det går ikke sånn kjempebra for å være helt ærlig. Første trimester har vært tøft, og det gjør at jeg ikke klarer å knytte meg helt til svangerskapet. Og det føles forferdelig, vi skulle jo bare glede oss over denne babyen. Istedenfor har det vært mange søvnløse netter, massive blødninger, en tvilling som ikke greide seg, 11(!!!!) ultralyder og tidvis usikre prognoser. Har en utvidet ultralyd på fredag, med en samtale med overlegen etterpå. Håper at jeg kan få litt mer ro da. Jeg kjenner at jeg trenger at noen sier at dette går bra, er så lei av å være redd.

Gode sjanser for at det er ett som ser bra ut på fredag da med 10 som enda henger med ❤ Er spesielt optimistisk på dine vegne denne gang, det har jo gått så bra så langt :D Fredag blir utrolig spennende, håper jeg kan komme inn hit og lese positive nyheter ❤

2. trimester i morgen, ja :) Det går ikke sånn kjempebra for å være helt ærlig. Første trimester har vært tøft, og det gjør at jeg ikke klarer å knytte meg helt til svangerskapet. Og det føles forferdelig, vi skulle jo bare glede oss over denne babyen. Istedenfor har det vært mange søvnløse netter, massive blødninger, en tvilling som ikke greide seg, 11(!!!!) ultralyder og tidvis usikre prognoser. Har en utvidet ultralyd på fredag, med en samtale med overlegen etterpå. Håper at jeg kan få litt mer ro da. Jeg kjenner at jeg trenger at noen sier at dette går bra, er så lei av å være redd.
Å kjære HåpeSpire :Heartred
Så trist å høre at du sliter. Ingen som fortjener å gå igjennom så mye dritt som du har gjort den siste tiden. Jeg ønsker deg og din familie det aller beste i hele verden! Det fortjener dere så utrolig mye :Heartred
Jeg håper at jeg kan få høre gode nyheter fra deg på fredag, at ultralyden går bra, at legen er positiv, og at du klarer å senke skuldrene litt og kanskje til og med nyte. Om ikke full spafølelse så i alle fall en god fotmassasje nytelse/følelse om du skjønner hva jeg mener :rolleyes:

Jeg har kommet dit at jeg ikke har så mye trua lenger, litt sånn følelse jeg hadde når jeg ble gravid med sønnen min. Men da var vi på 4 året, så kan vel ikke klage helt ennå. Bare 1,5 år med prøving så langt ;) Gir meg ikke ennå da. Skal holde ut litt til. Men vi har begynt å prate litt om når vi skal stoppe. Hvor langt skal vi strekke den mentale helsa før vi gir oss liksom.

Masse deilige gode tanker din vei HåpeSpire :HeartredJa til kona også!

Huff dette var leit å lese kjære deg. Håper det går bra videre. Sender deg masse varme tanker <3

Har gått og ventet på telefon fra riksen hele dagen. De sa de ville ringe hvis det ble noen embryoer på frys. Vært helt stille på mobilen :sad010så ufølsom måte å gjøre det på synes jeg.. Deprimerende å tenke på at det ikke ble noe av 17 befruktede egg. Eggene mine må jo være av elendig kvalitet. Gjør at jeg mister troen på tredagersen i livmoren og. Kjip dag :(

Har gått og ventet på telefon fra riksen hele dagen. De sa de ville ringe hvis det ble noen embryoer på frys. Vært helt stille på mobilen :sad010så ufølsom måte å gjøre det på synes jeg.. Deprimerende å tenke på at det ikke ble noe av 17 befruktede egg. Eggene mine må jo være av elendig kvalitet. Gjør at jeg mister troen på tredagersen i livmoren og. Kjip dag :(

Ja, de burde virkelig ringe uansett og si hvordan det har gått :sorry: Den ventingen og uvissheten er så grusom! Vi fikk heller ingen telefon på dag 5, så jeg ringte til slutt. «Nei, ingenting har blitt lagt på frys her i dag, så da har du nok ikke fått noen på frys», sa de bare uten å ha sjekket journal eller noe. Men da hun endelig sjekket, viste det seg at de fortsatt hadde tro på at den ene kunne utvikle seg til blasto dagen etter, og det gjorde den jammen meg også, så vi fikk en blasto på frys på dag 6 :Heartred Kanskje du kan ringe dem i morgen og høre?

Huff, sender deg en klem :Heartred Med 17 befruktede egg skjønner jeg at du hadde håp om noen på frys. Og elendig at de ikke ringer uansett, det er grusomt å gå rundt og vente på en telefon som aldri kommer! Regner med de gjør det sånn pga kapasitet, men likevel...

Jeg vil bare si at jeg var fra meg av bekymring men så ringte st Olavs dagen etter de sa de skulle ringe ❤️ håper det bare ble litt hektisk i dag.

Mange varme tanker til deg! <3 Håper de bare har hatt en travel dag og ikke rakk å ringe deg. Er uansett ingen grunn for at det ene som er satt inn ikke skal kunne feste seg og bli i ni måneder. Har lest mange historier om de som fikk baby av det ene unike embryoet. :Heartred

Jeg fikk ikke telefon før langt utpå dagen, daget etter de sa de skulle ringe meg. Jeg tror nok heller dette er et godt tegn, og at de ville sagt raskere fra om det var dårlig nytt. Krysser fingrene!

Venter nå på telefon fra Hausken for å høre hvor mange som har blitt befruktet. Nervepirrende. Jeg er så spent at nå får jeg ikke til å sove mer på tross av en litt urolig natt. :p

9 av 11 egg var modne, 4 ble befruktet. Håååper ett av de overlever til fredag. :nailbiting:

Så spennende! Heia de fire små :happy: Her ble 5 av 12 befruktet, så ganske likt, og vi endte opp med én til innsett og én til frys :Heartred

Back
Topp