Oi, tokk Ovitrelle 13. Juni, egguttak 15. Juni og satt inn 18. Juni. Litt usikker på hvilke dato man regner fra her?
Har testet hjemme i går morges og morgenen før, og fått en svak svak svak svak strek, så var nesten sikker på att dette var kjemisk og att det ikke var noe nå, men får fortsette med noen hjemmetester fremover trur jeg før jeg trur på dette ordentlig!![]()
Eggene blir befruktet samme dag som egguttak, så dagen etter egguttak blir 1 dpo
Da er du 14 dpo i dag. Du tok blodprøven i dag? Hcg på 45 er ikke sånn kjempehøyt på 14 dpo, men absolutt ikke umulig at det går heller
Akkurat nå er du i hvert fall gravid
Sa de noe om ny blodprøve?
Det er sikkert for å ikke skape unødvendig med bekymring, men jeg tenker jo at det er positivt å være litt realistisk også
Den største studien jeg har kommet over på dette temaet viser ganske sterk sammenheng mellom hcg-nivå på dag 16 etter uttak og vellykkede graviditeter (se vedlagt bilde). Av de damene som hadde under 50 i hcg, var ingen av graviditetene vellykkede (målt på 16 dpo, altså). Av de som hadde mellom 50-99 var 25% av graviditetene vellykkede. Hadde du over 100 i hcg, var det 73% sjanse for at graviditeten var vellykket osv. Jeg har tatt blodprøve på 16 dpo hver gang, og har likt å vite hvor lav/høy den har vært, men der er man jo ulike. For noen er det kanskje best å ikke vite 

så ufølsom måte å gjøre det på synes jeg.. Deprimerende å tenke på at det ikke ble noe av 17 befruktede egg. Eggene mine må jo være av elendig kvalitet. Gjør at jeg mister troen på tredagersen i livmoren og. Kjip dag
Den ventingen og uvissheten er så grusom! Vi fikk heller ingen telefon på dag 5, så jeg ringte til slutt. «Nei, ingenting har blitt lagt på frys her i dag, så da har du nok ikke fått noen på frys», sa de bare uten å ha sjekket journal eller noe. Men da hun endelig sjekket, viste det seg at de fortsatt hadde tro på at den ene kunne utvikle seg til blasto dagen etter, og det gjorde den jammen meg også, så vi fikk en blasto på frys på dag 6