Juni 2021

De fikk ut 18 egg i går, og vi fikk beskjed i dag at 9 har blitt befruktet. Det blir totalfrys (hvis noen blir til blasto). Denne ventingen blir man helt gal av:rolleyes:
Så bra fangst :) krysser fingrene for noen blasto på frys:)

Her kom mensen 6 dager før tia, så jeg kan oppdateres og flyttes over på stimulerer

Litjmora - 40 år - Barn #2 - Medicus - IVF #5(ICSI #3 )- Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle og Duphaston. Uttak uke 25
Åååh, så deilig med mensen før tiden! Håper dette blir din runde :love2

De fikk ut 18 egg i går, og vi fikk beskjed i dag at 9 har blitt befruktet. Det blir totalfrys (hvis noen blir til blasto). Denne ventingen blir man helt gal av:rolleyes:
Åh, det er jo kjempebra! Kjedelig med totalfrys, men forhåpentligvis får du mange gode på frys ❤

I dag er det 9 dager siden innsett og i ettermiddag røk jeg på ett par tester. De så ikke særlig lovende ut. Vet ikke når det er normalt å få en evt. positiv test i styrt syklus, men jeg er rimelig sikker på at det gikk skeis denne gangen også :smiley-angry003

Så bra fangst! Satser på mange av de blir befruktet :love2 jeg var også litt sjokka første gang over at uttak var så vondt. Skjønner ikke hvorfor bedøvelse ikke virker bedre? Har tatt konisering av livmorhalstappen to ganger i forbindelse med celleforandringer, og da tok jo bedøvelsen all smerte. Rart de ikke har noe bedre til dette :confused005
For min del tror jeg kanskje det var fordi eggstokkene var litt forstørret og at jeg grenser til overstimulering, vet ikke, men jeg ba om å få mer smertestillende neste gang (hvis det blir en neste gang :happy:).
Morfinen tok ikke så veldig hos meg heller, så mulig det bare var en kombinasjon og serie med ting som ikke klaffet helt, men ja, rart de ikke har noe som tar litt mer, hehe:p

Er det noen som har opplevd at mensen nesten forsvinner helt etter oppstart med FSH?:p

Tok første dose i går, på cd2.. Og mensen er ca. helt vekke, minst ett døgn tidligere enn til vanlig. Jeg klager ikke altså, var bare litt snedig, hehe:rolleyes:

Er det noen som har opplevd at mensen nesten forsvinner helt etter oppstart med FSH?:p

Tok første dose i går, på cd2.. Og mensen er ca. helt vekke, minst ett døgn tidligere enn til vanlig. Jeg klager ikke altså, var bare litt snedig, hehe:rolleyes:
Skjer alltid med meg også, men vet ikke hvorfor..

Så kjekt å se at så mange allerede tester og ruger! Krysser fingre for alle sammen :Heartred Her går det så tregt, hadde forventet å ha innsett for 1-2 uker siden men etter totalfrys og overstimulering forrige syklus har det gått tregt. Først var det cyster, som heldigvis har krympet. Nå er problemet for tynn slimhinne. Startet med Progynova 2 mg x 3 for en uke siden, var på ul i går og slimhinnen var gått fra 4,7 til 5,2.. lite forandring :banghead: Nå er jeg også begynt med Estradot plaster 100 mikrogram. Skal ha ny ul på fredag og legen på Medicus sa at han ville at den skulle være minst 6mm før innsett.
Noen her som har erfaringer med tynn slimhinne og disse legemidlene? Evt kjerringråd/tips for å få den tykkere? :happy::nailbiting:

Så kjekt å se at så mange allerede tester og ruger! Krysser fingre for alle sammen :Heartred Her går det så tregt, hadde forventet å ha innsett for 1-2 uker siden men etter totalfrys og overstimulering forrige syklus har det gått tregt. Først var det cyster, som heldigvis har krympet. Nå er problemet for tynn slimhinne. Startet med Progynova 2 mg x 3 for en uke siden, var på ul i går og slimhinnen var gått fra 4,7 til 5,2.. lite forandring :banghead: Nå er jeg også begynt med Estradot plaster 100 mikrogram. Skal ha ny ul på fredag og legen på Medicus sa at han ville at den skulle være minst 6mm før innsett.
Noen her som har erfaringer med tynn slimhinne og disse legemidlene? Evt kjerringråd/tips for å få den tykkere? :happy::nailbiting:
E vitamin skal gjøre slimhinnen tykkere.
Gode kilder til vitamin E inkluderer vegetabilske oljer, for eksempel solsikke- og soyabønneoljer, samt nøtter som hasselnøtter, peanøtter og mandler. Avokado, rød paprika, mango, kiwi, kålrot, regnbueørret og hummer er også gode kilder til vitamin E.

E vitamin skal gjøre slimhinnen tykkere.
Gode kilder til vitamin E inkluderer vegetabilske oljer, for eksempel solsikke- og soyabønneoljer, samt nøtter som hasselnøtter, peanøtter og mandler. Avokado, rød paprika, mango, kiwi, kålrot, regnbueørret og hummer er også gode kilder til vitamin E.

Tusen takk for tips :love017

Jeg har slitt mye med tynn slimhinne (har 4 avbrutte forsøk pga det), men den ene gangen jeg fikk innsett og den ble 7 mm så bar det akkurat den kombinasjonen du har fått her jeg gikk på. Går på akkurat det samme nå og håper på innsett før sommeren. I tillegg tar jeg denne gangen silicea-kapsler, har kuttet kaffe og holder meg mye i aktivitet for å sikre god blodsirkulasjon til livmor.

Hvordan er det med ferskforsøk når man bruker synarela før/samtidig med stimulering mtp. slimhinnen? Er det nok med progesteron etter uttak/før innsett for noen, mens andre må avbryte fordi den ikke blir tykk nok, fryse ned, for så å prøve på ny med progynova i tillegg, f.eks.?

Eller tar jeg helt feil? :rolleyes:

Min mens ble også rar. Nesten ingen blødning etter jeg begynte å stimulere. Men varte dog 3 dager lengre. Men var kun nødvendig med truseinnlegg. Rare greier

Satte gonapeptyl i gårkveld, 3 timer senere kom det MYE hvit utflod, så er tydlig at noe skjer. Har time for egguttak i morgen tidlig, og jeg gruer meg veldig :( også kjipt at jeg evt må vente helt til august evt før jeg EVT får innsett OM de får ut nok egg som blir befruktet og overlever. Ventetiden blir laaang tror jeg.

Min mens ble også rar. Nesten ingen blødning etter jeg begynte å stimulere. Men varte dog 3 dager lengre. Men var kun nødvendig med truseinnlegg. Rare greier
Ser ut som vi er fler med samme erfaring da:) Fant det ikke nevnt i oversikten over bivirkninger, derfor jeg stussa litt. Men gjør sikkert ingenting... Jeg trengte heller ikke mer enn truseinnlegg plutselig, akkurat som du :)

Back
Topp