Juni 2021

Som lovet kommer jeg med en oppdatering :)

Var på kontroll idag, de så 11 eggposer på h. Side og 3 på v. Side. de så ut til å være rundt 17mm store. Skal fortsette å bruke samme dose menopur og fyremadel frem til lørdag. Lørdagskveld skal jeg sette gonapeptyl 2 stk. Og uttak mandags morgen xsmile9 meen fikk beskjed om at det ikke blir innsett denne mnd. Så må vente helt til august :arghh::nailbiting:

dette høres jo lovende ut!!!

Ingen embryo på oss denne gangen heller, så avbrutt forsøk :( forventer å bli oppringt av lege ila uken så får vi se hva de mener, men vi har lite tro på at dette går vår vei og vurderer alternativer ❤️

Ingen embryo på oss denne gangen heller, så avbrutt forsøk :( forventer å bli oppringt av lege ila uken så får vi se hva de mener, men vi har lite tro på at dette går vår vei og vurderer alternativer ❤️
Ånei kjære deg :Heartred Det er bare det verste, føles som om hele hjertet knuser. Sender deg en god klem

Som lovet kommer jeg med en oppdatering :)

Var på kontroll idag, de så 11 eggposer på h. Side og 3 på v. Side. de så ut til å være rundt 17mm store. Skal fortsette å bruke samme dose menopur og fyremadel frem til lørdag. Lørdagskveld skal jeg sette gonapeptyl 2 stk. Og uttak mandags morgen xsmile9 meen fikk beskjed om at det ikke blir innsett denne mnd. Så må vente helt til august :arghh::nailbiting:
Kan jeg spørre hvorfor det ikke blir uttak?
Var alle sammen samme størrelse? Det er min drømmesituasjon :happy:

Kan jeg spørre hvorfor det ikke blir uttak?
Var alle sammen samme størrelse? Det er min drømmesituasjon :happy:

Uttak blir det neste mandag men ikke innsett. Sikkert pga overstimulering. Ble opprinnelig satt opp time til bpde uttak og innsett. Men med stor fare for at innsett ble avlyst sa de. Gikk så for å kjøpe ut mere medisiner til vidre stimuli noen dager til. Så ringte de. Hadde blitt endringer i type eggløsninssprøyte jeg skulle ta og dermed ble det heller ikke innsett denne mnd. Må da vente til i august tidligst når de åpner igjen etter sommerferien0

Nei nei nei! Sender deg en stor klem :Heartred

Uttak blir det neste mandag men ikke innsett. Sikkert pga overstimulering. Ble opprinnelig satt opp time til bpde uttak og innsett. Men med stor fare for at innsett ble avlyst sa de. Gikk så for å kjøpe ut mere medisiner til vidre stimuli noen dager til. Så ringte de. Hadde blitt endringer i type eggløsninssprøyte jeg skulle ta og dermed ble det heller ikke innsett denne mnd. Må da vente til i august tidligst når de åpner igjen etter sommerferien0
Skrev feil, skulle skrive innsett :yuck: skjønner!
Men du skal sette sprøyter helt til lørdag selv om de allerede er på 17mm?
Jeg hadde UL i går og hadde vel ca 4-5 stk mellom 16 og 19mm, og kanskje 10-15 på 11-16
Mm. Og jeg skulle sette eggløsningssprøyte i går og ikke ta mer Gonal-F da. Kjenner jeg stresser litt på om det er mange nok store eggposer hos meg :nailbiting: Herlighet så mye bekymringer man skal ha

Skrev feil, skulle skrive innsett :yuck: skjønner!
Men du skal sette sprøyter helt til lørdag selv om de allerede er på 17mm?
Jeg hadde UL i går og hadde vel ca 4-5 stk mellom 16 og 19mm, og kanskje 10-15 på 11-16
Mm. Og jeg skulle sette eggløsningssprøyte i går og ikke ta mer Gonal-F da. Kjenner jeg stresser litt på om det er mange nok store eggposer hos meg :nailbiting: Herlighet så mye bekymringer man skal ha

Skal fortsette enda 3 dager til med menopur ja og 4 dager til med fyremadel, for så å sette de to eggløsningssprøytene lørdagskveld. Forstå det den som vil/kan men jeg forstår ikke så fryktelig mye nå. Fikk inntrykk av at de gjennomsnittlig lå på 17mm ja. Men hun var litt bekymret/opphengt i at hun kun så 3 eggposer på venstre side :rolleyes:

Åh, kjære deg ❤ Det var utrolig leit. Ble det ingen befruktning, eller overlevde de ikke? Vet dere hvor utfordringen ligger? Sender deg mange gode klemmer ❤

Jeg kan settes på «stimulerer» etter en svæært nervepirrende gårsdag der det tok tiimesvis, og flere telefonsamtaler, før de faktisk kunne bekrefte at jeg fikk starte opp :hungover: Endte heldigvis med gode nyheter, men synes fryktelig synd på de som avvises. Å bygge seg mentalt opp til et forsøk til før sommeren, og så få nei dagen før… For et håpløst og hårreisende opplegg de kjører ass.
Åh, så godt å høre at dere får starte opp ❤ Såå nervepirrende å gå sånn i usikkerhet..

Å, nå ble jeg lei meg. :(:Heartred
Sender deg en stor klem :Heartbigred

Prøver meg på å melde meg inn her. Jeg bikker delvis over i neste måned også tror jeg.

HappyMom86 - 35 - nr 3, men første IVF - Hausken - Forsøk nr 1 - Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle og Cyclogest - Innsett uke 26 forhåpentligvis

Åh, kjære deg ❤ Det var utrolig leit. Ble det ingen befruktning, eller overlevde de ikke? Vet dere hvor utfordringen ligger? Sender deg mange gode klemmer ❤

Var 3/10 som ble befruktet men ingen som utviklet seg normalt etter dag 3. Største mistanke faller nok på sædcellene siden det er azoospermi og stor avvik i mannens hormonprøver, men naturligvis lurer jeg også på om det kan være noe med eggene. Jeg har jo lest så mange suksesshistorier med testikkelsperm at jeg antok det ville gå an... bioingeniør kunne egentlig ikke svare meg ang. dette så vi får bare vente på legenes ny vurdering

Åååå så spennende!! Jeg så ikke denne komme, overhodet!! Hcg var på 5, noe lavt synes jeg. Får be om ny prøve i morgen eller i overmorgen? Eller hva tenker du? Er 5 ‘innafor’? - hilsen frøkna som ikke skjønner noe her :p

Jeg har ikke noe erfaring med blodprøver, men synes kanskje at 5 er litt lavt? Hadde forventet litt mer enn sensitiviteten på testen. Blir spennende å se på testen imorgen om det er noe økning :)

Åååå så spennende!! Jeg så ikke denne komme, overhodet!! Hcg var på 5, noe lavt synes jeg. Får be om ny prøve i morgen eller i overmorgen? Eller hva tenker du? Er 5 ‘innafor’? - hilsen frøkna som ikke skjønner noe her :p

Du tok den 12dpo? Google-søk «hcg dpo table» visste noen resultater hvor lavgrense var enten 2 eller 8 men som Snøblomst sier er 5 så nær sensitiviteten til testen at det blir vanskelig å vurdere. Får bare krysse fingrene for fin dobling

Last edited:
Fytti så vondt det var. ‍Eggstokkene var nesten sammen for de var så store. Det ble ikke så mange egg som håpet, bare 5 (men de var ikke helt ferdig da jeg ble tatt ut av rommet så mulig det blir flere).
Litt skuffende siden det var 26 folikler de tømte. Nå får vi bare håpe noen av de blir befruktet og utvikler seg bra. Vi har fått time til innsett på mandag men før det må jeg ta en blodprøve kl 8 og så en ultralyd for å se om jeg er overstimulert. Håper det blir innsettSkal gå på blodfortynnende sprøyter i 20 dager for å forhindre en mulig overstimulering.

14 dpo i dag:joyful: Vært på riksen å tatt blodprøve så nå er det bare å vente i spenning på å få høre nivået. Kona insisterte på å ta en digital i dag tidlig så var artig å få denne på morgenkvisten:D
5A342B13-110F-405F-8BF2-CB351ED0CD3B.jpeg

Fytti så vondt det var. ‍Eggstokkene var nesten sammen for de var så store. Det ble ikke så mange egg som håpet, bare 5 (men de var ikke helt ferdig da jeg ble tatt ut av rommet så mulig det blir flere).
Litt skuffende siden det var 26 folikler de tømte. Nå får vi bare håpe noen av de blir befruktet og utvikler seg bra. Vi har fått time til innsett på mandag men før det må jeg ta en blodprøve kl 8 og så en ultralyd for å se om jeg er overstimulert. Håper det blir innsettSkal gå på blodfortynnende sprøyter i 20 dager for å forhindre en mulig overstimulering.

Uff ja det er vondt med så store eggstokker :hungover: veldig godt de gjør tiltak for å unngå overstimulering! Håper du har tid til å hvile de neste dagene ❤️

Back
Topp