Juliskravla - sommer!

Hva slags hest?

Det blir en nordlandshest ❤️
Vi har en kaldblodstraver fra før av. Begge relativt unge. Den nye er 5år og nykastrert, så trenger å roe testosteronet litt. Den andre er 7 år og rett fra travbanen, så har litt bagasje som vi jobber iherdig med. :P gøy.

Er nok ferien som er litt skyldig her også.
Han foretrekker å sove på samme rom som andre, og når vi var i Danmark så delte han rom med storebror.
Dog, ikke samme seng
Fort gjort det der. I ferien bor vi jo ofte tettere på hverandre enn ellers

Jadda.

Våkner klokka 7. Klar for å stå opp, vaske og kle på tre unger og frokost, avreise 8.30 for å møte svigerfar 9 og være i hunderfossen 10.

Strekker meg etter mobilen. Det ligger det sms fra min 11 åring, den eneste som ikke sover på samme rom som oss.

"Jeg er kvalm."

Så her sitter jeg og dingler. Mannen tar med de to andre ungene sammen med svigerfar og de to ungene, eller ungdommer regnes vel flertallet som her.

Og jeg sitter her med en unge som brekker seg uten å ha noe i kroppen. Og slett ikke er i form.

Jadda.

Våkner klokka 7. Klar for å stå opp, vaske og kle på tre unger og frokost, avreise 8.30 for å møte svigerfar 9 og være i hunderfossen 10.

Strekker meg etter mobilen. Det ligger det sms fra min 11 åring, den eneste som ikke sover på samme rom som oss.

"Jeg er kvalm."

Så her sitter jeg og dingler. Mannen tar med de to andre ungene sammen med svigerfar og de to ungene, eller ungdommer regnes vel flertallet som her.

Og jeg sitter her med en unge som brekker seg uten å ha noe i kroppen. Og slett ikke er i form.
Nei stakkar..

Jadda.

"Jeg er kvalm."

God bedring

Jadda.

"Jeg er kvalm."

Stakkars.
Har du prøvd å få i henne noe mat for å se hvordan det går?
Hun er 11 år, og kvalme i den alderen kan være en del av puberteten, og da vil det hjelpe med litt mat, gjerne noe salt kjeks eller lignende.

Uansett, masse god bedring til henne

Stakkars.
Har du prøvd å få i henne noe mat for å se hvordan det går?
Hun er 11 år, og kvalme i den alderen kan være en del av puberteten, og da vil det hjelpe med litt mat, gjerne noe salt kjeks eller lignende.

Uansett, masse god bedring til henne
Pubertet har jeg ikke tenkt at det kunne være.

Nå er det gått 4 timer. For en halvtime siden klarte hun ikke beholde et markjordbær. Men nå har hun klart å suge opp isen som hadde smeltet på en tallerken, med et sugerør. Og behold den. Sitter under et pledd og ser på tv. Ikke i form. Men det virker å ha snudd i alle fall.

(ja, vi prøvde mat. Hun bare brakk seg. Prøvde salt. Hun kastet opp den potetskruen også.)

Men nå kommer hun seg.
Trolig har hun der best med å bare vær her. Men hadde jeg hatt en bil hadde jeg trolig kjørt opp og tatt siste del av dagen med de andre. Men får meg ikke helt til å be svigermor kjøre oss opp heller. Ungen er jo ikke helt bra enda heller akkurat.

Jeg er nok bare frustrert. Delvis på hennes vegne siden hun langt heller ville gått i parken med de andre enn å sitte her og de på ladybug på tv.

Og på mine egne vegne fordi jeg ser at camping ferien som skal redde min mentale helse etter dette her renner ut mellom fingrene på meg.

Det er to fine dager nå. I dag og i morgen. Så skal det regne de fleste plassert på torsdag og varierende vær deretter.

Det logiske er sikkert å være i ro her, oppsøke stranda eller noe. (men da bruker jeg trolig den fine dagen på å sitte i hagen til svigermor og være frustrert til tusen!!!!!)

Å finne en eneste ledig plass, lar seg sikkert gjøre. Vet ikke hvor. Men sikkert mulig. Vi får se hva vi får til.

Men en dag? Torsdag skal det jo regne de fleste plasser. Så det er rett og slett... Vel. Jeg søker på yr /storm alle veier og vet ikke hva vi skal finne på. Og jeg må snakke med mannen, som jo er opptatt, i parken med de andre ungene i dag mens jeg sitter her og har altfor mange timer til å tenke ;)

Pubertet har jeg ikke tenkt at det kunne være.

Nå er det gått 4 timer. For en halvtime siden klarte hun ikke beholde et markjordbær. Men nå har hun klart å suge opp isen som hadde smeltet på en tallerken, med et sugerør. Og behold den. Sitter under et pledd og ser på tv. Ikke i form. Men det virker å ha snudd i alle fall.

(ja, vi prøvde mat. Hun bare brakk seg. Prøvde salt. Hun kastet opp den potetskruen også.)

Men nå kommer hun seg.
Trolig har hun der best med å bare vær her. Men hadde jeg hatt en bil hadde jeg trolig kjørt opp og tatt siste del av dagen med de andre. Men får meg ikke helt til å be svigermor kjøre oss opp heller. Ungen er jo ikke helt bra enda heller akkurat.
Selvfølgelig har hun det best hjemme.
Er man dårlig så er man dårlig uavhengig av grunn.
Tenkte mer på at dersom det er det så er det ikke smittsomt for dere andre, dere tar det med ro i dag og det ikke er sikkert av noen andre også blir syke

Meget mulig ikke vi andre blir syke nei, nå har det gitt seg og hun er mye bedre, og har faktisk lyst å reise opp for å få med seg slutten av dagen, vi HAR jo billettene. Først og fremst skal hun spise, så får vi se hva det blir til, jeg må låne bil av svigermor eller min svigerinne i så fall, vår bil kjørte jo for flere timer siden. Mulig det er bedre om vi bare blir her, men om vi får det til og hun orker så unner jeg henne det. På mitt absurde, frustrerte vis

Pappa er innlagt lindrende igjen (crp har ligget på 60+- i flere uker, hadde nå gått opp til 100). Han har slitt med lungebetennelse som han ikke blir kvitt. Nå har de funnet en ny svulst på lungene og en på levra.

Meget mulig ikke vi andre blir syke nei, nå har det gitt seg og hun er mye bedre, og har faktisk lyst å reise opp for å få med seg slutten av dagen, vi HAR jo billettene. Først og fremst skal hun spise, så får vi se hva det blir til, jeg må låne bil av svigermor eller min svigerinne i så fall, vår bil kjørte jo for flere timer siden. Mulig det er bedre om vi bare blir her, men om vi får det til og hun orker så unner jeg henne det. På mitt absurde, frustrerte vis
Syns dere skal dra jeg.
Siden dere kjører egen bli så kan dere jo bare dra igjen dersom det blir for mye :)

Syns dere skal dra jeg.
Siden dere kjører egen bli så kan dere jo bare dra igjen dersom det blir for mye :)
Hun skulle bare spise litt først, jeg stekte et egg til henne. Nå ligger hun på sofaen og er kvalm igjen. Og vil ikke, sier hun. For hun er bare kvalm. Og alt er bare dumt.

Sommerferien 2022 kan noen få på billigsalg av meg altså.

Jeg vet at det er meg som bare er barnslig skuffa og sur. Men jeg er nå på 12/13 døgnet her hos svigermor. Og jeg har en syk unge. (og hun har absolutt inne tenkt tanken på at vi kunne dra oppover når vi ikke dro med de andre. Når hun kastet opp så får hun være her. Selvsagt.)

Og været er nydelig og jeg sitter inne med ei som ikke orker noe. Heller ikke å ligge ute i skyggen.

Og jeg vil på camping. Og det vil alle andre også for været er nydelig så det fylles opp alle plasser for det snur etter i morgen. Og vi kommer oss ikke noe sted!!!!

Joda. Pust med magen. Vi kommer oss trolig noe sted.

Bare at akkurat nå ser jeg mørkt på livet noen timer. Og kunne trengt min mann med sin beroligende evne på meg, heller enn å omgås svigermor. Han vet at jeg har vondt for å gi slipp på noe jeg har planlagt og gledet meg til. Hun skjønner ikke hvorfor vi skal på camping i det hele tatt. Vi kan jo bare kose oss her med henne.

Pappa er innlagt lindrende igjen (crp har ligget på 60+- i flere uker, hadde nå gått opp til 100). Han har slitt med lungebetennelse som han ikke blir kvitt. Nå har de funnet en ny svulst på lungene og en på levra.
uff så trist, tenke rp deg

Klem.

Da er jo mine rablinger om egne problemer bare peanuts. Virkelig
Klem.

Back
Topp