Juliskravla - sommer!

Noen som har erfaring me Myka.com? Har sett på dette smykket i 14k gull og har verkelig lust på det. En gave til meg selv med barns navn på.

Vedlegg

• 148B40E6-292D-423A-9157-C37E11C20C2C.png
    148B40E6-292D-423A-9157-C37E11C20C2C.png
    4,6 MB · Visninger: 7
Regn regn regn idag. Nå står mine 2 barn og en venninne i regntøy og hopper trampoline:) hører mye latter og de sier dette var kjempegøy:p

Gjør det iblant. Men ikke så ofte. Og ikke noe glad i olje og sånt.
Hvis du/din kjære baker, så er det godt å bruke olivenolje i deigen :)
Lage suppe og bruke blanding av melk og fløte istedenfor kun melk.
Frokostblanding med biola/surmelk o.l.

Jeg spiste mye knekkebrød da jeg gikk ned i vekt, og alltid noe frukt etter. Jeg var nøye på måltidene, at jeg spiste til omtrent samme tider :)
Nutrilett bar spiste jeg hvis jeg hadde lyst på noe. Det er over 200kalorier i en slik, jeg kunne orke en halv en om gangen.

Jeg hadde aldri det problemet at jeg havnet under 1200kalorier om dagen, var heller omvendt at jeg måtte tenke for å havne under 1700 :p

Halvveis - løsning på plantene. De dør sikkert uansett, men jeg tenker jeg setter dem ut /graver /planter dem i pallekarmen jeg skulle ha poteter i, ser vokser opp et par poteter som er overliggere fra i fjor, men plass til diverse. Det som ikke tåler overgangen fra "stuetemp, ikke vind, ikke regn" til regn og 15 grader utendørs, det dør. Men står det inne, så dør det uansett.

Neste år må jeg seriøst sette planter ut tidligere eller ikke så noen!

Nå må jeg bare få fylt opp i takboksen og se hvor mye jeg får plass til der, så jeg kan få oversikt over hva som gjenstår å få plass til bak. For jeg har annet oppsett der i år. Stresser ikke. Men det er frustrerende at det ikke er gjort enda. Jeg må ha mannen med på prosjektet og han driver med alt mulig annet. Og jeg må legge minstemor nå. Etterpå blir det ut. Banna bein

Drittdag, skal være glad når den er over.
Har heldigvis venninnekveld å se frem til i morgen, gleder meg til det

Drittdag, skal være glad når den er over.
Har heldigvis venninnekveld å se frem til i morgen, gleder meg til det
Klem. Hørtes ut som du tenger det.

Plantene mine er ute. Det får briste eller bære. Utenom basilikum. Som jeg sksl vanne godt. Og går det tørt ja så.... Vel. Det er ingen her i huset som spiser så mye basilikum som jeg har dyrket uansett. Kanskje klipper jeg ned noe og tørker heller, vi får se hvor kreativ jeg føler meg.

Takboksen er på plass på taket, mens minstemor prøvde å sovne alene, etter farens lesestund. Det gikk ikke så lå sitter jeg her 5 minutter til hun sover. Så kunne jeg tenkt meg hjelp til å lasse opp så effektivt som mulig siden det regner. Vanligvis meg som pakker bilen (ofte mens han sitter og jobber) men jeg pleier ikke gjøre det i så dårlig vær. Da pleier jeg heller si "legger meg. Pakker ut i morgen", det er bare det at det skal regne minst like mye i morgen. Og gjorde det i går. Og dagen før. Og skal regne i overimorgen og videre fremover. Så da er det bare å pakke og komme seg herfra

Regn regn regn idag. Nå står mine 2 barn og en venninne i regntøy og hopper trampoline:) hører mye latter og de sier dette var kjempegøy:p
Regn, regn, regn her også.

Mine liker å hoppe på våt trampoline i badetøy, gjerne med spreder under, men ikke i regntøy, de får ikke bruke sko på og så kaldt som det er nå hadde det bare vært vått og kaldt.

Men regnet ga seg faktisk i kveld etter 21 som meldt så vi fikk lasta på taket uten at det ble basseng og tenkt så det knaker i bagasjerommet. Uten at det ble noe større av den grunn gitt. Så vi får like store problemer i år som i fjor, selv om teltet står på høykant for å ikke måtte inn først.

Men jeg ser i krustallkula at når siste rest skal ut i morgen med toalettmapper og skjøteledninger og pc veske og alt annet pjask som ikke har fått sin plass, så blir det stappfullt i hver en krik og krok i år også. Og, vel, i kampens hete glemte vi at det var et alternativ å ta ut en stol eller to... Men, vel. Da blir de med. Så tar vi kampen som den blir

Og bare nesten. Bare nesten vurderer en baggasjeboks til hjemveien. Eller en tilhenger, for med tilhenger som har hjul gjelder det vektgrense på vogntog, med baggasjeboks på kroken er det fortsatt maksvekt på bilen som gjelder og da tror jeg vi står i fare for å overstige den. Men vi får vel bare stappe ting under og rundt beina på alle andre enn sjåfør og la mannen kjøre for det meste, så sitter jeg med beina i setet og har alt mulig rart der de ellers skulle vært.

Regn, regn, regn her også.

Mine liker å hoppe på våt trampoline i badetøy, gjerne med spreder under, men ikke i regntøy, de får ikke bruke sko på og så kaldt som det er nå hadde det bare vært vått og kaldt.

Men regnet ga seg faktisk i kveld etter 21 som meldt så vi fikk lasta på taket uten at det ble basseng og tenkt så det knaker i bagasjerommet. Uten at det ble noe større av den grunn gitt. Så vi får like store problemer i år som i fjor, selv om teltet står på høykant for å ikke måtte inn først.

Men jeg ser i krustallkula at når siste rest skal ut i morgen med toalettmapper og skjøteledninger og pc veske og alt annet pjask som ikke har fått sin plass, så blir det stappfullt i hver en krik og krok i år også. Og, vel, i kampens hete glemte vi at det var et alternativ å ta ut en stol eller to... Men, vel. Da blir de med. Så tar vi kampen som den blir

Og bare nesten. Bare nesten vurderer en baggasjeboks til hjemveien. Eller en tilhenger, for med tilhenger som har hjul gjelder det vektgrense på vogntog, med baggasjeboks på kroken er det fortsatt maksvekt på bilen som gjelder og da tror jeg vi står i fare for å overstige den. Men vi får vel bare stappe ting under og rundt beina på alle andre enn sjåfør og la mannen kjøre for det meste, så sitter jeg med beina i setet og har alt mulig rart der de ellers skulle vært.
Mine liker og at hoppe i badetøy med vannspreder under men Igår når de regne da tog de på seg støvler regntøy og hoppe.
Her har vi hatt samme trampoline i 6 år da gjør det ikke noe om de hopper med skor eller støvler. De hadde det veldig gøy.
Sånne turer når vi har vart i Sverige og besøkt familie og handle masse da har vi hatt ting under beina til barna og litt overallt for at få mest mulig ting i bilen.
God tur til dere.

Nest sitte dagen i bhg for minste . Da er vi ferdige med bhg. Tårer renner at ikke møte den fantastiske personellet igjen.
Men støttepedagog og spesialpedagogen skall låne gutten 1 dag i august og besøke skolen før skolestart.
Må oxå kjøpe in gaver til veileder fra BUP spesialpedagog og støttepedagog . Tenker og tenker men vet ikke helt hva vi skal kjøpe in til de.Har lyst at kjøpe in noe de kan ha brukt for. Noen som har tips hva vi skall gi de i gave?

Mine liker og at hoppe i badetøy med vannspreder under men Igår når de regne da tog de på seg støvler regntøy og hoppe.
Her har vi hatt samme trampoline i 6 år da gjør det ikke noe om de hopper med skor eller støvler. De hadde det veldig gøy.
Sånne turer når vi har vart i Sverige og besøkt familie og handle masse da har vi hatt ting under beina til barna og litt overallt for at få mest mulig ting i bilen.
God tur til dere.
Unger beina til barna hadde vi alltid hver sin bag når de var små. Fotstøtte, de rakk jo uansett ikke ned til gulvet. Men de dagene er over, utenom minstemor så når de to andre helt klart ned til gulvet nå, eldstemann er bare noen cm fra å bli like lang som meg.

Men de får nå noe ned mellom beina det uansett, og mest hos den fremme som ikke kjører.

Morgenen er godt igang. Mannen skal dusje. Vi skal spise og lage matpakke. Deretter pusse tenner så toalettappene kan pakkes ferdig og komme ut ut bilen. Så er det drikkeflasker og alle disse siste tingene. Sandaler på taket og div annet baki. Det får gå på et vis i år også. Det er bare alltid enda mer når vi skal hjem. Mellomste arver somregel et par sekker med klær, men det får vi rett og slett ikke med oss lenger. I fjor hentet vi det i høstferien. Men noooooe av det tar hun med seg. Så er det noen bursdagsgaver som dukker opp. Et og hitt som blir kjøpt på tur. Ei bok her. Et blad der, noen tskjorter, mannen skulle hatt Capri - bukse, han har jeans og shorts og været tilsier i stor grad noe litt imellom.

Sånn går nå dagene.
. Jaja. Jeg får lage frokost og steke baguetter til matpakken. Det kjennes som at det er på tide med mat nå.

Målsetningen er at vi skal komme oss avsted nærmere 12 enn 14, så får vi se. Det er alltid mer som står igjen enn jeg tenker.

Huset burde selvsagt vært ryddet og shinet så det er perfekt å komme hjem til. Ikke det nei... Vi skulle dra denne uken, ja?

Fått jobbtilbud.
Lønnen er omtrent den sammen som den jeg har nå.
Er en del ting som veier for og i mot begge veier, så må tenke veldig nøye gjennom om jeg kommer til å takke ja eller nei
Gratulerer med tilbudet :) Er jo sånn sett fint å være den som blir valgt, uansett om man takker ja eller ei

Spist en spicy burger fra meny til lunch. 407 kalorier, men dritdigg. Ligger fortsatt an til å få mindre kalorier. De siste dagene har kaloriinntaket liggi på 600 og 800, altfor lite. Problemet mitt er at jeg orker ikke mer mat? Så kanskje metabolismen ligger i dvale rett og slett.
Tror jeg ligger på minst det dobbelte. :p Orker ikke telle kalorier, blir for mye stress.. men prøver passe på å få i meg sunnere mat. Hag fått dilla på et knekkebrød som er i den sunnere enden av skalaen (ikke det sunneste, men av de bedre); og med ren avokado og tomat på. Og litt krydder.. Er så godt!

Er i alle fall greiere enn brødskive med Nugatti x)

Nest sitte dagen i bhg for minste . Da er vi ferdige med bhg. Tårer renner at ikke møte den fantastiske personellet igjen.
Men støttepedagog og spesialpedagogen skall låne gutten 1 dag i august og besøke skolen før skolestart.
Må oxå kjøpe in gaver til veileder fra BUP spesialpedagog og støttepedagog . Tenker og tenker men vet ikke helt hva vi skal kjøpe in til de.Har lyst at kjøpe in noe de kan ha brukt for. Noen som har tips hva vi skall gi de i gave?

Gaver er jeg ikke så god på.. Men, tenker at.. sånne myyyke bambussokker (beste sokkene som fins), noe kaffe, noe sjokolade.. eller flere andre sånne småting som gjerne er forbruksvare; pakket pent sammen, må være greit..?

Tror jeg ligger på minst det dobbelte. :p Orker ikke telle kalorier, blir for mye stress.. men prøver passe på å få i meg sunnere mat. Hag fått dilla på et knekkebrød som er i den sunnere enden av skalaen (ikke det sunneste, men av de bedre); og med ren avokado og tomat på. Og litt krydder.. Er så godt!

Er i alle fall greiere enn brødskive med Nugatti x)
Jeg må, jeg har prøvd å gå ned uten en stund nå. Dette er eneste som er igjen. Er for slank for å få hjelp fra det offentlige, samtidig som at jeg er for feit til å få hjelp fra det offentlige med for store pupper som gir mye ubehag. Make it make sense! Lifesum gjør det mye enklere.

Jeg må, jeg har prøvd å gå ned uten en stund nå. Dette er eneste som er igjen. Er for slank for å få hjelp fra det offentlige, samtidig som at jeg er for feit til å få hjelp fra det offentlige med for store pupper som gir mye ubehag. Make it make sense! Lifesum gjør det mye enklere.
Gir ikke alltid logikk de der bmi grensene

Men. Jeg har i løpet av de siste par årene gått ned rundt 10% av det jeg veide på det meste. Og som resultat, alle bh-ene mine er for store. Det hadde ikke hjulpet på pupper som er så store at de gir store plager da. Men jeg har gått ned en cup i alle fall. (og jeg var ikke overvektig, bare var på vei mot det. Jeg kan ikke egentlig gi noe gode råd om hva jeg gjorde. For av alle snåle ting, det var sånn korona - hjemmekontor ble for meg. Slutta å spise frokost når hjemmeskole - tiden var over (det pleide jeg gjøre når jeg kom på kontoret, så jeg glemte det rett og slett. ) og fortsatte bare å droppe den. Spiser meg mett. Men blir rett og slett fortere mett. Har stoppa nå. Stått mer eller mindre stille i over et halvt år. Men det er helt greit. Jeg er der jeg ville være.)

Gaver er jeg ikke så god på.. Men, tenker at.. sånne myyyke bambussokker (beste sokkene som fins), noe kaffe, noe sjokolade.. eller flere andre sånne småting som gjerne er forbruksvare; pakket pent sammen, må være greit..?
Skall tenke litt mer på det. Heldigvis skall jeg har et avslutning møte med veileder fra BUP og støttepedagog i august. Så jeg har litt tid igjen at finne på noe

Gir ikke alltid logikk de der bmi grensene

Men. Jeg har i løpet av de siste par årene gått ned rundt 10% av det jeg veide på det meste. Og som resultat, alle bh-ene mine er for store. Det hadde ikke hjulpet på pupper som er så store at de gir store plager da. Men jeg har gått ned en cup i alle fall. (og jeg var ikke overvektig, bare var på vei mot det. Jeg kan ikke egentlig gi noe gode råd om hva jeg gjorde. For av alle snåle ting, det var sånn korona - hjemmekontor ble for meg. Slutta å spise frokost når hjemmeskole - tiden var over (det pleide jeg gjøre når jeg kom på kontoret, så jeg glemte det rett og slett. ) og fortsatte bare å droppe den. Spiser meg mett. Men blir rett og slett fortere mett. Har stoppa nå. Stått mer eller mindre stille i over et halvt år. Men det er helt greit. Jeg er der jeg ville være.)
De gir ikke mening, spesielt siden bmi ikke tar med muskelmasse osv.
Men det er sånn det er, om jeg veier meg imorgen og det sier det samme som det sa idag, så kanskje å telle kalorier hjelper for meg? Hvem vet. Det finner vi ut av, trenger flere uker å sjekke det ut på føler jeg. Men jeg fortsetter, og prøver meg videre.

Back
Topp