~Juli 2021 ~

Får man?

Vi har ikke tatt test på lenge. Og da fikk man ikke det. Men fastlegen vår la deretter inn et brev om "du har testet negativt, men hold deg hjemme til du er frisk" og brev fra fastlegen, DET fikk vi varsle om. Men det kom jo gjerne minst en halv time etter selve svaret
Jeg har fått sms fra helsenorge når svaret er lagt inn, sjekker som regel ikke før sms kommer :p

Får man?

Vi har ikke tatt test på lenge. Og da fikk man ikke det. Men fastlegen vår la deretter inn et brev om "du har testet negativt, men hold deg hjemme til du er frisk" og brev fra fastlegen, DET fikk vi varsle om. Men det kom jo gjerne minst en halv time etter selve svaret

Det har eg gjort, når både eg eller ungene har testa seg.

Jeg har fått sms fra helsenorge når svaret er lagt inn, sjekker som regel ikke før sms kommer :p
Så flott, det er svært lenge siden vi testet oss sist, da fikk vi ikke det, men vet det hsr vært etterlyst.

Det har eg gjort, når både eg eller ungene har testa seg.

Flott. Da kan det jo være at jeg får et par sms i kveld da. Eller i morgen.

Jeg fortsetter å vaske klær med mål om avreise søndag. Pakke bilen lørdag. Så derved siste vask fredag (ebt lørdag morgen og tørketrommel)

Planen ser ut til å gå fint.

Det gjenstår ull (teltliv i Norge, better safe then sorry. Ullundertøy til å sove med dersom det er kaldt og tykk ullgenser til å ta på om kvelden /tidlig morgen når sola ikke varmer.), "fint og forsiktig" - vask, en med undertøy på fredag kveld og en med lyst tøy, muligens også en med mørkt når jeg har sjekket inne hos eldste.

En handletur som skal fylle opp sommer - garderoben min, inkludere en sovepose eller to og litt andre praktiske greier står også på planen så snart jeg får en negativ test (eller altså, ikke i kveld uansett, men i morgen eller fredag)

Jeg tror muligens vi skal klare å være ferdige til lørdag også dersom mannen er klar. Men det er den jobbingen hans som gjør at vi venter. Og varigheten på oppholdet for min mentale helse.

Ohhh fikk vite nå at min bror skall ha baby:) første barn fra bror sin side:) gleder meg sykt mye

Klesvask før ferien. Jeg vasker fortere enn det tørker. Det havnet et tørkestativ forran verandadøra i natt, det må bort før frokost for det står i veien. Men da er vel helst klærene der tørre, håper jeg. Eller. Det meldes opphold så da kan jeg sette det ut, for jeg kommer vel til å trenge det i morgen også. Jeg vasker nesten non stop.

Det kommer nok ikke noe prøvesvar i dag. Nå er det vel for sent. Men i morgen da sikret. Håper jeg. Helst tidlig så jeg kan dra og handle det jeg skulle hatt i hus. Kan gjøre det fredag, for all del.

Nå satser jeg på at de røde og rosa klærene i tøekeskapet er tørre så jeg kan henge de lyse der, for vaskemaskina er ferdig igjen.

I morgen blir det bukser, skjorter, ull og "forsiktig vasken" tenker jeg. Så får vi se hva ellers noen mangler rent. Lørdag skal alt pakkes ut i bilen så fredag bør siste vask gå så det er tørt lørdag.

Evig diskusjoner her . Mannen meinar vi som skall utomlands må teste oss før reise mens jeg meiner nei. Jeg er fullvaksinert. Noe som vet noe om det?

Evig diskusjoner her . Mannen meinar vi som skall utomlands må teste oss før reise mens jeg meiner nei. Jeg er fullvaksinert. Noe som vet noe om det?
Du trenger ikke å teste deg, nei:)
Vi skal til dk på fredag, det er nå grønt der vi skal og jeg har lest som en galning for å være sikker på reglene vi skal følge. Jeg trenger ikke teste, ikke karantene og ikke innreiseregistrering. Samboer må reise med negativ test (pcr-test ikke eldre enn 72t), ny test på havna i norge når vi kommer hjem. Han og ungene må også ha innreiseregistrering før vi drar hjem :)

I tillegg har de ganske strenge regler i dk. F.eks nordsjømuseumet krever negativ test ikke eldre enn 96t, hvis man ikke er vaksinert.

Jenta mi har fått sine første ordentlige bh'er. Men far nekte for at hun trenger det... Hun fyller dei minste bhene. Er lei av å stange hodet i veggen med han. Stønad som er innvilga til yngste skal settes på konto i hans navn og så skal begge disponere den summen. Far har oppgitt sitt kontonr til nav.... Han svare ikkje meg ang penger som er sønn sin og skal dekke utgifter til han, som barnetilsyn og ekstra slitasje på sengetøy ol...

Spørs vel hvor du skal

Jenta mi har fått sine første ordentlige bh'er. Men far nekte for at hun trenger det... Hun fyller dei minste bhene. Er lei av å stange hodet i veggen med han. Stønad som er innvilga til yngste skal settes på konto i hans navn og så skal begge disponere den summen. Far har oppgitt sitt kontonr til nav.... Han svare ikkje meg ang penger som er sønn sin og skal dekke utgifter til han, som barnetilsyn og ekstra slitasje på sengetøy ol...
Wow… makan til mann…

Back
Topp