Juli ❤️

Skjønner. Min spiste grøt i den alderen. Hey, han spiser fortsatt grøt til frokost som 15 åring også (lite glad i brød. Veldig glad i havregrøt). Det var mest med middag litt av min var viktig en stund. Brød smurte jeg vel sånnsett forran meg før han fikk det litt og litt likevel ;)

Jeg er heller ikke klar for frokost klokka 6, så dengang de var små fikk de gjerne grøt da.

Nå ga lillemor opp å sove, og hun må ha mat. I dag fikk hun lov å ta en mellombar, somregel blir det en joghurt eller noe frukt, men mellombar av og til i helga, så nå er det å regulere seg inn til at 5 uker ferie ikke er helg (jeg har fire uker. Mannen også men ham begynner en uke etter meg)

Så ja, her er det joghurt (tine junior, den har vel noe mindre sukker, men vi har den fordi den er laktoseredusert. (derav søtere smak av melka og trenger mindre sukker så det tror jeg er bevisst) Mellomste tåler den) eller altså mellombar, og det er slett ikke sunt. Men hun får frokost når jeg står opp.

I dag blir det litt tidligere opp enn mellomste setter pris på. Hun er helt i feriemodus og sover til over 10. I dag skal hun ha spist frokost og pussa tennene godt og være på plass hos tannlegen 9.50. Skal stramme strengen for første gang. Fikk den på i vår.

Så skal vi en tur til mine foreldre og besøke min bestemor (hun bor ikke hjemme lenger altså, men pappa tar oss med for å besøke henne, før i tiden var hun nabo til mine foreldre.)

Litt shopping med ungene, frozen joghurt (de har noen veganske, de tåler mellomste) og sånn går vel dagen. Jeg får brette de siste rundene av klesvask, maskina gikk 6 ganger i går. Jeg vasket 5 også la mannen treningstrøyet i maskina og gikk i dusjen når jeg hadde hengt opp der siste og lagt meg.

Jeg starter alltid en klesvaskebonanza når jeg tar ferie. Er alltid på etterskudd så ser handler delvis om å komme litt mer ajour og delvis om å få rent alt som skal pakkes. Derved opptelling av hvem som har vokst for mye fra i fjor og ikke er instand til å finne frem 5-7 skjorter (jentene) eller 10 som jeg krever av eldste. Som 15 år gammel gutt må han bytte daglig, han svetter. Vi kan vaske klær på ferie, men ikke like ofte som hjemme.

Jeg har vel noe sånn enkelgrøt som vi finner frem i nøden, men ellers så er det jo helst å koke grøt. Og det gidder jeg ikke så tidlig på morran. :P men hadde i dag noe lapper etter i går. Det spiste hun glatt.

Gått noen maskiner her også, men jeg har ikke energi til å sitte og brette (magen blir i veien når jeg sitter, og det er tungt..), så samler jo opp en gedigen haug foran tørketrommelen... :bag:

Jeg var også her fra 2016 typ og det var noe helt annet. Tror flere hadde fulgt med om det hadde vært mulig å lage en app som kunne brukes til forum. Og det var jo en app en periode som jeg brukte hvertfall, det var litt mer tilpasset sånn man bruker resten av telefonen liksom.
Ja, husker den tiden med app. Tapatalk kom dalende ned i hodet.

Men tidene har forandret seg. Dagens unge er på tiktoc og andre sosiale medier jeg ikke kjenner engang.
Termingruppene rømte i min tid til facebook, men der er det vel bare vi gamlingene som er.

Forum, det er nok litt gammeldags. App ville nok vært noe enklere ja, men sånn det var den tiden..... Blir det nok aldri igjen

Jeg har vel noe sånn enkelgrøt som vi finner frem i nøden, men ellers så er det jo helst å koke grøt. Og det gidder jeg ikke så tidlig på morran. :p men hadde i dag noe lapper etter i går. Det spiste hun glatt.

Gått noen maskiner her også, men jeg har ikke energi til å sitte og brette (magen blir i veien når jeg sitter, og det er tungt..), så samler jo opp en gedigen haug foran tørketrommelen... :bag:
Jeg har en enorm haug i gangen utenfor vaskerommet som jeg også må takle litt etter litt ja.

Men jeg ryddet den delen av det 3 meter lange spisebordet som vi ikke bruker til å spise på, i går. Der har jeg nå hauger med brettede klær sortert pr eier. Forberedelse til å pakke til ferie.

Jeg koker forøvrig grøt til frokost 5 dager i uka. Men da koker jeg altså havregrøt i mikrobølgeovn.

Du, sjekk 2015/2016 du

Juli 2016, 34 000

Jeg lette etter august 2015 og endte med å bla gjennom 30 sider uten å finne den.

Det var tider med konkurranser. En tid med mål om 1000 ny tråder daglig? 100 000 innlegg på et døgn?

Ja, det tror jeg på.. Jeg kom jo inn her i 15-16 da jeg prøvde på nr2, det var jo et helt annet aktivitetsnivå.
Det var topp 100 (hvor jeg faktisk vant noen ganger også), og deltok mye i skravling for å nå målene om innlegg og greier..

Men ja. 150 innlegg i en skravletråd nå er jo veldig trist sammenlignet med det som var.
Det er klart, forum er på mange måter utdatert; men jeg tror virkelig virkelig, som nevnt over, at det hadde vært lettere med en app som fungerte..!

Ja, husker den tiden med app. Tapatalk kom dalende ned i hodet.

Men tidene har forandret seg. Dagens unge er på tiktoc og andre sosiale medier jeg ikke kjenner engang.
Termingruppene rømte i min tid til facebook, men der er det vel bare vi gamlingene som er.

Forum, det er nok litt gammeldags. App ville nok vært noe enklere ja, men sånn det var den tiden..... Blir det nok aldri igjen

De rømmer fremdeles til FB. Og snapgrupper.
Jeg synes jo ikke selv fb blir det samme; jeg liker forumformen.
Men jeg begynner vel bli "gammel" jeg og, da.

Jeg har en enorm haug i gangen utenfor vaskerommet som jeg også må takle litt etter litt ja.

Men jeg ryddet den delen av det 3 meter lange spisebordet som vi ikke bruker til å spise på, i går. Der har jeg nå hauger med brettede klær sortert pr eier. Forberedelse til å pakke til ferie.

Jeg koker forøvrig grøt til frokost 5 dager i uka. Men da koker jeg altså havregrøt i mikrobølgeovn.

Høres jo greit ut. Jeg pleier samle det i trappa, for da SER man det når man går opp på rommet.. men ungene, OG GUBBEN er eksperter på å snuble i klærne og bare ignorere at de ligger der. Det eeeer så teit :p

Grøt er jo helt greit. Egentlig. Jeg er egentlig skikkelig fysen på smørgrøt, haha.. men det metter jo ikke for alt i verden..!

Mulig feriemodus kommer mer på plass når du VET at den alarmen ikke blir å ringe om morran... :p
Utrolig hvor urolig de 'små' kan greie ligge. Jeg prøvde få mini til å bli med for å sove litt til.
Hun likte TANKEN på å sove med mamma, men endte mest med "bonki bonki bonki... Hahaha.. nuss!" Så vi lå i senga en liten halvtime, før hun sa "mamma.. trenge mat."

Hadde heldigvis litt rester av lappene jeg lagde i går, for er det eneste jeg har fått i henne ><
Jeg er ganske dårlig på å sove lenge. Det har jeg vært i mange år. Jeg var ganske gammel før jeg sluttet å våkne klokka 7 i helger og ferier i oppveksten også. (eldste er lik meg der og begynte vel egentlig i fjor. Søstera som er 2 år yngre har gjort sett i årevis)
Men jeg har vel knapt sovet lenge siden ungene begynte å komme. Joda, sånn 1.1 så sover jeg kanskje til 8. Og i løpet av ferien klarer jeg somregel og vri meg litt.

Men jeg er gift med en mann som er en mester på å sove. Og sovne til igjen. Jeg er dårlig på å sovne til igjen.

Men jeg er a menneske og han er b da så han legger seg jo ikke like tidlig som meg. Men han sovner på et blunk.

De rømmer fremdeles til FB. Og snapgrupper.
Jeg synes jo ikke selv fb blir det samme; jeg liker forumformen.
Men jeg begynner vel bli "gammel" jeg og, da.
Gammel jeg også.

Snap - grupper er jo vel og bra. Men forum er så greit. Med tråder.

Høres jo greit ut. Jeg pleier samle det i trappa, for da SER man det når man går opp på rommet.. men ungene, OG GUBBEN er eksperter på å snuble i klærne og bare ignorere at de ligger der. Det eeeer så teit :p

Grøt er jo helt greit. Egentlig. Jeg er egentlig skikkelig fysen på smørgrøt, haha.. men det metter jo ikke for alt i verden..!
Man ser denne haugen her ja. Gangen utenfor vaskerommet er egetlig "midt i trappa"

Vi har en halv - etasje. Altså, trappa fra stua og ned i kjelleren (hvor inngangen er. Og alle soverommene) er delt i to, og en halv etasje under stua er der altså en liten etasje med vaskerom, toalett og den opprinnelige inngangen til huset, den som går ut i hagen.

Så, der, der er det jeg har en haug med klær. I gangen som altså er midt i trappa...

Det det, ja. Går over....

Så ja. Det skal jeg også ta tak i denne uka.

Ja, det tror jeg på.. Jeg kom jo inn her i 15-16 da jeg prøvde på nr2, det var jo et helt annet aktivitetsnivå.
Det var topp 100 (hvor jeg faktisk vant noen ganger også), og deltok mye i skravling for å nå målene om innlegg og greier..

Men ja. 150 innlegg i en skravletråd nå er jo veldig trist sammenlignet med det som var.
Det er klart, forum er på mange måter utdatert; men jeg tror virkelig virkelig, som nevnt over, at det hadde vært lettere med en app som fungerte..!
Ja, app hadde ikke vært dumt.

Forum er utdatert, men det er så ryddig med tråder og underforum. Snap er jo.... Noe annet. Men jeg er gammeldags ;)

Jeg er ganske dårlig på å sove lenge. Det har jeg vært i mange år. Jeg var ganske gammel før jeg sluttet å våkne klokka 7 i helger og ferier i oppveksten også. (eldste er lik meg der og begynte vel egentlig i fjor. Søstera som er 2 år yngre har gjort sett i årevis)
Men jeg har vel knapt sovet lenge siden ungene begynte å komme. Joda, sånn 1.1 så sover jeg kanskje til 8. Og i løpet av ferien klarer jeg somregel og vri meg litt.

Men jeg er gift med en mann som er en mester på å sove. Og sovne til igjen. Jeg er dårlig på å sovne til igjen.

Men jeg er a menneske og han er b da så han legger seg jo ikke like tidlig som meg. Men han sovner på et blunk.

Her er det motsatt. Gubben er A. Jeg er B. Jeg sover ofte godt og som regel fort. Men ikke som gravid da.

Gammel jeg også.

Snap - grupper er jo vel og bra. Men forum er så greit. Med tråder.
Ja, app hadde ikke vært dumt.

Forum er utdatert, men det er så ryddig med tråder og underforum. Snap er jo.... Noe annet. Men jeg er gammeldags ;)

Ja, det er ryddig. Snap er godt til sin funksjon; men man får liksom bare vist "litt av sitt" der, ikke ordentlige samtaler osv.

Og fb.. funker veldig fint til kjøp og salg, men synes ikke det blir like bra som sånn type grupper. Det blir uryddig, også er det enten chattegrupper ala messenger med irriterende pling fra ALLE som skriver noe, eller så er det bare.. poster. Og de blir fort borte, drukner vekk.
Så, jeg er jo glad i den ryddige forum-formen, jeg, da.

Da jeg gikk gravid i 2009, så var det grupper på Nettby som gjaldt for min del, haha...

Man ser denne haugen her ja. Gangen utenfor vaskerommet er egetlig "midt i trappa"

Vi har en halv - etasje. Altså, trappa fra stua og ned i kjelleren (hvor inngangen er. Og alle soverommene) er delt i to, og en halv etasje under stua er der altså en liten etasje med vaskerom, toalett og den opprinnelige inngangen til huset, den som går ut i hagen.

Så, der, der er det jeg har en haug med klær. I gangen som altså er midt i trappa...

Det det, ja. Går over....

Så ja. Det skal jeg også ta tak i denne uka.

Ja, altså.. det er jo bare å TA MED DEN HAUGEN når de likevel skal på rommet, meeeeen.........

Ja, altså.. det er jo bare å TA MED DEN HAUGEN når de likevel skal på rommet, meeeeen.........
Pr nå er min haug ikke sortert, men ja. Når de snubler over og velter haugen med egne klær.... Og går videre...

Jeg har lagt dem på sengen til eldste og han flyttet dem ikke da han la seg engang...

Pr nå er min haug ikke sortert, men ja. Når de snubler over og velter haugen med egne klær.... Og går videre...

Jeg har lagt dem på sengen til eldste og han flyttet dem ikke da han la seg engang...

Det høres typisk ut :hilarious:

Ja, det er ryddig. Snap er godt til sin funksjon; men man får liksom bare vist "litt av sitt" der, ikke ordentlige samtaler osv.

Og fb.. funker veldig fint til kjøp og salg, men synes ikke det blir like bra som sånn type grupper. Det blir uryddig, også er det enten chattegrupper ala messenger med irriterende pling fra ALLE som skriver noe, eller så er det bare.. poster. Og de blir fort borte, drukner vekk.
Så, jeg er jo glad i den ryddige forum-formen, jeg, da.

Da jeg gikk gravid i 2009, så var det grupper på Nettby som gjaldt for min del, haha...
Snap er.... Snap.

FB har jeg trinnet 2015, 2015 a klassen, trinnet 2011, 2011 b klassen. 2008 klassen. Korpset. Korpsets aspirantgruppe. Korpsets styre. Turn. Kor. (fotball er i spond. Men mannen har fotballtrenerggruppe også på fb)

Jeg er også med i en for etterkommere av mine oldeforeldre, lite aktivitet, og noen camping-relaterte etc.

Og kjøp og salg

Men ja, jeg har likt forum og brukt bv siden jeg prøvde på eldste. Dvs, jeg brukte forum lenge før det også. (en gang for et halvt liv siden når kvinneguiden faktisk var et ordinært og fungerende forum...)

Snap er.... Snap.

FB har jeg trinnet 2015, 2015 a klassen, trinnet 2011, 2011 b klassen. 2008 klassen. Korpset. Korpsets aspirantgruppe. Korpsets styre. Turn. Kor. (fotball er i spond. Men mannen har fotballtrenerggruppe også på fb)

Jeg er også med i en for etterkommere av mine oldeforeldre, lite aktivitet, og noen camping-relaterte etc.

Og kjøp og salg

Men ja, jeg har likt forum og brukt bv siden jeg prøvde på eldste. Dvs, jeg brukte forum lenge før det også. (en gang for et halvt liv siden når kvinneguiden faktisk var et ordinært og fungerende forum...)

Hvah, har KG vært et fungerende forum?! :P
Jeg har klassen til eldste der, og augustmødre 2017.. ellers er det snakk om mest kjøp og salg. Noe sånne spesielle grupper, som bæregruppe og tøybleiegruppe, men.. sånne funker jo mest som spørregrupper. Stille ett spørsmål, få svar. Kan ikke si jeg har noe relasjon til personene i de gruppene ellers liksom.

Oh well. God morgen.
5.29 våknet mini.
Føler meg merkelig opplagt likevel. Gjesper litt, og skulle gjerne sovet et par timer til, men tror jeg har sovet godt de timene jeg fikk sove i natt.
Åh ikke lenge siden vi hadde en periode med 5, nå er det det heldigvis 6-6.30, i dag var detvfaktisk 6.50!

Men siden har vi hatt en rasende unge

Back
Topp