Lillafrosk
Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Skjønner. Min spiste grøt i den alderen. Hey, han spiser fortsatt grøt til frokost som 15 åring også (lite glad i brød. Veldig glad i havregrøt). Det var mest med middag litt av min var viktig en stund. Brød smurte jeg vel sånnsett forran meg før han fikk det litt og litt likevel
Jeg er heller ikke klar for frokost klokka 6, så dengang de var små fikk de gjerne grøt da.
Nå ga lillemor opp å sove, og hun må ha mat. I dag fikk hun lov å ta en mellombar, somregel blir det en joghurt eller noe frukt, men mellombar av og til i helga, så nå er det å regulere seg inn til at 5 uker ferie ikke er helg (jeg har fire uker. Mannen også men ham begynner en uke etter meg)
Så ja, her er det joghurt (tine junior, den har vel noe mindre sukker, men vi har den fordi den er laktoseredusert. (derav søtere smak av melka og trenger mindre sukker så det tror jeg er bevisst) Mellomste tåler den) eller altså mellombar, og det er slett ikke sunt. Men hun får frokost når jeg står opp.
I dag blir det litt tidligere opp enn mellomste setter pris på. Hun er helt i feriemodus og sover til over 10. I dag skal hun ha spist frokost og pussa tennene godt og være på plass hos tannlegen 9.50. Skal stramme strengen for første gang. Fikk den på i vår.
Så skal vi en tur til mine foreldre og besøke min bestemor (hun bor ikke hjemme lenger altså, men pappa tar oss med for å besøke henne, før i tiden var hun nabo til mine foreldre.)
Litt shopping med ungene, frozen joghurt (de har noen veganske, de tåler mellomste) og sånn går vel dagen. Jeg får brette de siste rundene av klesvask, maskina gikk 6 ganger i går. Jeg vasket 5 også la mannen treningstrøyet i maskina og gikk i dusjen når jeg hadde hengt opp der siste og lagt meg.
Jeg starter alltid en klesvaskebonanza når jeg tar ferie. Er alltid på etterskudd så ser handler delvis om å komme litt mer ajour og delvis om å få rent alt som skal pakkes. Derved opptelling av hvem som har vokst for mye fra i fjor og ikke er instand til å finne frem 5-7 skjorter (jentene) eller 10 som jeg krever av eldste. Som 15 år gammel gutt må han bytte daglig, han svetter. Vi kan vaske klær på ferie, men ikke like ofte som hjemme.
Jeg har vel noe sånn enkelgrøt som vi finner frem i nøden, men ellers så er det jo helst å koke grøt. Og det gidder jeg ikke så tidlig på morran.
Gått noen maskiner her også, men jeg har ikke energi til å sitte og brette (magen blir i veien når jeg sitter, og det er tungt..), så samler jo opp en gedigen haug foran tørketrommelen...