~ Jule/desembertråden ~

Desember er jo gøy. Årets siste måned!
Kanskje ekstra spennende i år siden frøkna er her og det er første gang siden ulykken jeg gleder meg til jul og nyttår :)
Håper dere får en fin og minnerik juletid❤️

Fått bakt de to første sortene i dag :)

Snø ei lita stund, meldt regn fra i dag... Det er holkeføre på vegen... Vil ha vinter gitt :)

Uff, nå sprakk det litt for meg...ungene badet, minsten var ferdig, så han kom opp og fikk på bleie. Da det var gjort stilte han seg på kanten ved badekaret (en forhøyning fra gulvet, så det er enklere å komme seg oppi) og skulle ha tak i en leke frøkna hadde oppi karet. Da dyttet hun han så han stupte på hodet ned av kanten, og jeg sa klart fra at nå fikk hun komme opp, si unnskyld og trøste ham.
Dette nektet hun og da jeg skulle ta hånda for å få henne bort til kanten, så sprutet hun en liten bøtte med vann rett i ansiktet mitt. (en kamp vi har hatt tidligere, der jeg har sagt at hvis hun gjør sånn så er det rett opp av badekaret)

Altså, jeg kan skylde på at jeg er sliten, ikke i form osv. Men jeg så rødt. Tok under armene, lempet henne opp av karet, pakket henne i håndkle og satt henne i godstolen mens jeg tørket opp vannet. Hun gråt, men jeg kjente at jeg måtte gå vekk litt da (for å prøve å ikke kjefte og smelle noe veldig)...

Etterpå fikk jeg en god kos av henne og hun sa unnskyld:Heartred jeg sa forøvrig også unnskyld for at jeg ble så sint, jeg skulle ikke blitt det, men at hun godt visste at det verken er lov å dytte minsten eller hive vann på noen slik.

Nå sitter de med kveldsmat, og jeg måtte lufte tankene litt:p
Ikke alltid man klarer å beholde roen:P jeg hadde nok blitt sint selv;)
Veldig fint å kunne si unnskyld til hverandre❤️

Innholdsrik dag.

Først altså gudstjeneste for å hente eldste som har vært på "lys våken", kirkens trosopplæringsprogram, trinn for 6 klasse.

Så hjem og spise, og så til bedehuset for julegrantenning hvor korpset spiller, og den eldstemann som altså har sovet bittelitt mindre enn vanlig, han spiller i korpset. Nå er vi hjemme og yngste skal snart i seng. Eldstemann, han er ute og selger resten av kalenderene sine for speideren.

Han er lovet kakao til kveldmat for å bli med ut på den julegrantenninga, men været ble ikke så ikke og det var jo kaffi og kaker inne på bedehuset etterpå så han er vel oppvarmet sånnsett.
Koselig dag for dere:)
Vi har også vært på julegrantenning❤️

Koselig dag for dere:)
Vi har også vært på julegrantenning❤️
Ja, vi har mange sånne koselige dager fremover nå. En etter en etter en.

Problemet er at vi havner fort på etterskudd med klesvasken. Kommer ikke mye videre på prosjektet med rom. Har selvsagt ikke bakt i dag (og føler "alle andre" lar lagd pepperkakehus)

Vi startet dagen med kalendeåpninf, frokost og julefilm. Hver søndag blir det felles frokost og julefilm ❤️

I dag hadde vi ikke felles frokost siden eldste overnattet i kirken, men ellers har vi felles frokost lørdag og søndag året rundt med få unntak.

Men beviset på hvor lite klar jeg egentlig er for desember, jeg føler ikke at det er desember. Vi har jo vært hjemme. Tre timer (mye av det gikk til å lage og spise middag rett nok) mellom kirken og julegrantenninga og ikke så mye etter den før vi begynte å legge unger, men når yngste sov minnet mannen meg på at vi har ikke sett en eneste kalender-tv-episode!

Det blir doblet i morgen. Bare at vi pleier se to så da blir det litt mye. Og jeg fikk jo lyst å se vertshuset den gyldne hale som ca ingen andre enn meg har hukommelse av/gode minner om. Jeg hadde lært litt tegnspråk pgs en elev i klassen så jeg likte den godt den gang i 1989...

Vi ser vanligvis den som går og jul i Skomakergata. Vi får se.

Jeg sitter og tenker at neglelakken min er litt slitt, jeg kunne byttet den. Den jeg fikk i kalenderen i dag er heftig for meg, litt mørk rød. Jeg bruker noe slikt i julen, gjerne med et lag gull-glitter over. Men 2. Desember?

Jeg liker den mørke lilla med en snømann på en finger og jeg lagde en hvit med en julenisse på i går men den fikk ikke tørke godt nok før jeg begynte å bruke fingeren så den er ikke helt pen. Men, mørk rød? På jobb?

Jeg tenker også at jeg har får mye ting å gjøre til å ha tid til å lakke neglene.

Men jeg sitter egenelig bare under et pledd.

Skal ta en titt på lekekassen på slutten av back week om jeg skal bestille bor julegaver.

Men, skal.? Skal ikke?

Back
Topp