~ Jule/desembertråden ~

Jeg er også veldig glad i desember, men ja, den kom brått på:p
Her også.

Vel. Om knappe tre timer er det julegrantenning. Jeg skal vel møte om 2,5 for å gjøre litt klart med notestativer til korpset.

Har lovd korps-musikantene kakao når vi kommer hjem. Det er ikke rett hyggelig ute-vær.

Desember er jo gøy. Årets siste måned!
Kanskje ekstra spennende i år siden frøkna er her og det er første gang siden ulykken jeg gleder meg til jul og nyttår :)
Ja, jeg liker desember.

Det har liksom bare ikke helt gått opp for meg at det ER desember liksom.

Mye å gjøre kanskje? :p
Ja. Og en hektisk slutt på november så jeg har liksom ikke helt fått gjort meg klar. Gjort hidrt klart, og meg mentalt.

Får se om jeg får opp litt mer pynt etter julegrantenninga.

Også skulle jeg helst hatt ryddet hele huset, det er litt kaos alle veier.

Ja. Og en hektisk slutt på november så jeg har liksom ikke helt fått gjort meg klar. Gjort hidrt klart, og meg mentalt.

Får se om jeg får opp litt mer pynt etter julegrantenninga.

Også skulle jeg helst hatt ryddet hele huset, det er litt kaos alle veier.
Det går seg til! :) hvordan går det med rommet til minsten?

Det går seg til! :) hvordan går det med rommet til minsten?
Det er mellomste vi skal ordne rom til. Da kommer rom til minstemor av seg selv i det at mellomste flyttet ut av det. Hun har drt minste rommet og trenger et større. Minstemor får det minste.

Men, det går sakte med prosjektet desverre

Desember er jo gøy. Årets siste måned!
Kanskje ekstra spennende i år siden frøkna er her og det er første gang siden ulykken jeg gleder meg til jul og nyttår :)
Ja, altså jeg liker jo desember men i år var jeg bare ikke klar og det liker jeg ikke

Usj, føler at jeg begynner å få feber, og det har jeg ikke tid til:wacky:

Fått pyntet litt, nå er det snart middag å så er det tippeliga på TV og den skal vi følge med på

Uff, nå sprakk det litt for meg...ungene badet, minsten var ferdig, så han kom opp og fikk på bleie. Da det var gjort stilte han seg på kanten ved badekaret (en forhøyning fra gulvet, så det er enklere å komme seg oppi) og skulle ha tak i en leke frøkna hadde oppi karet. Da dyttet hun han så han stupte på hodet ned av kanten, og jeg sa klart fra at nå fikk hun komme opp, si unnskyld og trøste ham.
Dette nektet hun og da jeg skulle ta hånda for å få henne bort til kanten, så sprutet hun en liten bøtte med vann rett i ansiktet mitt. (en kamp vi har hatt tidligere, der jeg har sagt at hvis hun gjør sånn så er det rett opp av badekaret)

Altså, jeg kan skylde på at jeg er sliten, ikke i form osv. Men jeg så rødt. Tok under armene, lempet henne opp av karet, pakket henne i håndkle og satt henne i godstolen mens jeg tørket opp vannet. Hun gråt, men jeg kjente at jeg måtte gå vekk litt da (for å prøve å ikke kjefte og smelle noe veldig)...

Etterpå fikk jeg en god kos av henne og hun sa unnskyld:Heartred jeg sa forøvrig også unnskyld for at jeg ble så sint, jeg skulle ikke blitt det, men at hun godt visste at det verken er lov å dytte minsten eller hive vann på noen slik.

Nå sitter de med kveldsmat, og jeg måtte lufte tankene litt:p

Innholdsrik dag.

Først altså gudstjeneste for å hente eldste som har vært på "lys våken", kirkens trosopplæringsprogram, trinn for 6 klasse.

Så hjem og spise, og så til bedehuset for julegrantenning hvor korpset spiller, og den eldstemann som altså har sovet bittelitt mindre enn vanlig, han spiller i korpset. Nå er vi hjemme og yngste skal snart i seng. Eldstemann, han er ute og selger resten av kalenderene sine for speideren.

Han er lovet kakao til kveldmat for å bli med ut på den julegrantenninga, men været ble ikke så ikke og det var jo kaffi og kaker inne på bedehuset etterpå så han er vel oppvarmet sånnsett.

God morgen, det er 1. Desember.

Begge jentene våknet tidlig, uvanlig tidlig for den eldste av dem, hun sover vanligvis et par timer til. Men da får de stå opp sammen da, så kan vi ligge litt til
God kveld:)
Endelig er desember her!

Så ble det Julestemningskalender i år også da... Legger den på generell og antar moddene flytter dem inn på høytid etterhvert som før om årene, får evt ta en prat med Tamara om hvordan det er ønsket.

Det er desember folkens!
Kult:D skal finne den!

Back
Topp