Jubeltråd

Jeg har lyst til å juble over at jeg endelig har fått meg bukser som passer! Er ganske høy med super lange ben og kort overkropp og ingen av de vanlige kjedene selger bukser som er lange og vennlige mot en voksende mage. 2 av de jeg kjøpte var på til og med på salg. Nå får jeg tilbake 20% av meg selv! Om noen andre har samme utfordring så handlet jeg på mamalicious ( de har jeans i 34 lengde) :hello2 :hello2 :hello2:hello2:hello2

Etter 2 måneder med sykdom samtidig som 1 åringen har sluttet å sove om nettene - og kveldene - generelt bare aldri sover og alltid syk.. så fikk jeg tv-kveld med mannen min! Minsten har sovet siden leggetid! Første kveld sammen i år :) (ironisk nok hører jeg minsten våkne på babycall nå mens jeg skriver..) Men var gøy mens det varte :laughing002

Jubler over at det ser ut til at blødningene som jeg har hatt av og på i fem uker, endelig har stoppet helt! :happy093

I tillegg er jeg omtrent helt friskmeldt fra omgangssyken som startet søndag, og har fått både energi og matlysten tilbake. Skal bli deilig å nyte de siste to dagene med sykemelding, kjenner jeg trenger det for å komme ovenpå igjen:happy:

Haha, det skal ikke være lett! :joyful: Du ville helst ha jente?
Ja ville helst ha jente siden jeg har så mye kjoler jeg gleda meg til og bruke :angelic: men når de sa gutt så hadde innstilt meg på det.
Er selvfølgelig utrolig glad, men litt forvirra hva som nå er inni der :laughing001

Ja ville helst ha jente siden jeg har så mye kjoler jeg gleda meg til og bruke :angelic: men når de sa gutt så hadde innstilt meg på det.
Er selvfølgelig utrolig glad, men litt forvirra hva som nå er inni der :laughing001
Jeg er kjempespent på OUL 19. mars. Er så mange som har gjetta jente ut fra ultralydbildene våre fra TOUL, så jeg må anstrenge meg for å ikke begynne å tenke på knøttet i magen som jente allerede. Både jordmor på ultralyd 13+1 og en slektning som er gynekolog sier det er for tidlig å se og for vanskelig å si sikkert ut fra bildene jeg hadde. Men gynekologen sa hun ville tippet jente om hun måtte vedde.

Jeg er kjempespent på OUL 19. mars. Er så mange som har gjetta jente ut fra ultralydbildene våre fra TOUL, så jeg må anstrenge meg for å ikke begynne å tenke på knøttet i magen som jente allerede. Både jordmor på ultralyd 13+1 og en slektning som er gynekolog sier det er for tidlig å se og for vanskelig å si sikkert ut fra bildene jeg hadde. Men gynekologen sa hun ville tippet jente om hun måtte vedde.
Ææh spennende, hvis jeg får vite det plutselig er noe mellom beina på jenta på OUL så vet jeg ikke hva jeg skal tro :laughing001

Ææh spennende, hvis jeg får vite det plutselig er noe mellom beina på jenta på OUL så vet jeg ikke hva jeg skal tro :laughing001
Ja, jeg må liksom passe meg litt for å ikke begynne å tenke at det er ei lita jente vi venter på! Må jo være sikker. Heldigvis bare 20 dager til vi får vite :-)

Måtte du i samtale med noen andre enn lege/jordmor for å få det innvilget?
Jeg fikk det innvilget pga en stor fødselsskade under forrige fødsel. Barnet satt fast og måtte forløses med vakuum. Det gikk heldigvis fint til slutt, selv om det ble komplikasjoner underveis. Har fortsatt en del plager med dette og skal opereres på sikt, men de ønsker at vi er ferdig med graviditet og fødsel før det blir gjort. Så det er grunnen til jeg fikk det innvilget. Det var det enighet mellom jordmødre og lege på møtet pga stor risiko for gjentakelse av samme type skade eller risiko for liv (mitt og barnets).

Vet om flere som har fått keisersnitt innvilget. De ønsker jo helst at man føder naturlig. Kroppen er laget for dette og en fødsel er helt utrolig. Jeg gruet meg så forferdelig til første gangen, men jeg er veldig glad og takknemlig for at jeg fikk oppleve det. Det er kun pga fysiske omstendigheter at jeg velger keisersnitt denne gangen. Synes det hadde vært helt fantastisk å få revansj etter forrige fødsel.. Samtidig tør jeg ikke forverre skadene jeg har.

Snakk med jordmor på helsestasjon hvis du gruer deg eller det er en annen grunn til du ønsker keisersnitt. Noen ganger kan man få et møte på sykehuset og snakke med de som jobber der:Heartred

Back
Topp