Jubeltråd

Jubler for første dag i ny jobb (som jeg har drømt om lenge). Jeg turte og fortelle at jeg er gravid med en gang og det ble heldigvis tatt veldig godt imot, så jeg er utrolig lettet. Jobber frilans med teater, et yrke hvor graviditet ikke alltid er like enkelt eller passende. Det er også mitt første barn, så jeg er helt ny i alle situasjoner i forhold til andre folks reaksjoner på graviditeten, og har kjent på endel uro i forhold til mange av jobbforholdene mine. Derfor var det ekstra stas at de ble så glade, selv om jeg ikke kjenner dem ennå!
Kom masse historier med en gang fra de andre hadde vært gravide selv osv. Så: lettet etter første dag i ny jobb :smiley-angelic003
 
Ja, det var kanskje fordelen med å bli innkalt "seint" og være enda lenger på vei enn antatt :Heartpink
Var det noen problemer ved at du nå da er utenfor «vinduet» for otul som er frem til 13+6? Spør ikke for å bekymre deg, men fordi jeg har havnet i samme situasjon selv. Vil være 14+3 på min. Så gøy med kjønn!!!
 
Var det noen problemer ved at du nå da er utenfor «vinduet» for otul som er frem til 13+6? Spør ikke for å bekymre deg, men fordi jeg har havnet i samme situasjon selv. Vil være 14+3 på min. Så gøy med kjønn!!!
Jeg tenkte tanken selv. Men det ble iallefall ikke nevnt som en utfordring av jordmor som gjennomførte undersøkelsen. Hvis det var slik at undersøkelsen anses som ugyldig, eller mister sin hensikt så fort det bikkes 14 + så vil jeg anta at de måtte kalle inn samtlige i uke 12 for å være på sikre siden. Noe annet ville være å føre folk bak lyset og kaste millioner av skattekroner ut av vinduet? Bare mine egne betraktninger :)
 
Jeg har fått svar på nipt, den var negativ! Energien er tilbake, og jeg er tilbake i 100% jobb etter to måneder med sykemelding! Mat smaker godt igjen! 14+4 i dag. Velkommen 2.trimester, elsker deg!!
OG jeg troooor jeg kjenner baby sparke inni magen!
 
I dag har jeg vært hos jordmor! Babyen har sterkt hjerteslag, og jeg trenger IKKE ta glukosetesten!!!! Så utrolig deilig å få det bekrefta av både jordmor og legen!
Åh, jeg er så gammal at den må jeg sikkert ta uansett. Men gikk veldig greit sist egentlig.
 
Åh, jeg er så gammal at den må jeg sikkert ta uansett. Men gikk veldig greit sist egentlig.
Jeg ble altså så dårlig da jeg tok den sist, og var dårlig hele dagen etterpå, at jeg er bare glad jeg slipper. Men dette her reagerer jo folk så forskjellig på :Heartred
 
Jeg ble altså så dårlig da jeg tok den sist, og var dårlig hele dagen etterpå, at jeg er bare glad jeg slipper. Men dette her reagerer jo folk så forskjellig på :Heartred
Samme her! Jeg hadde lavere blodsukker på måling nr 2 fordi jeg kasta opp så mye.. Fikk målt langtidsblodsukker istedenfor nå ☺️
 
Jeg ble altså så dårlig da jeg tok den sist, og var dårlig hele dagen etterpå, at jeg er bare glad jeg slipper. Men dette her reagerer jo folk så forskjellig på :Heartred
Jeg også! :shy: Legen sier heldigvis at det ikke er noen spesiell grunn for å ta den denne gangen. Om jordmor mener jeg bør ta den, skal jeg vurdere det. Men i utgangspunktet tenker jeg å takke nei til den denne gangen. :angelic:
 
Samme her! Jeg hadde lavere blodsukker på måling nr 2 fordi jeg kasta opp så mye.. Fikk målt langtidsblodsukker istedenfor nå ☺️
Ja det gjorde legen på meg nå og bare for å ja sjekka. Og det var jo fine prøver:shy:

Jeg også! :shy: Legen sier heldigvis at det ikke er noen spesiell grunn for å ta den denne gangen. Om jordmor mener jeg bør ta den, skal jeg vurdere det. Men i utgangspunktet tenker jeg å takke nei til den denne gangen. :angelic:
Jeg fikk høre at hvis jeg ikke sbsolutt ville ta den selv, så var det ikke nødvendig.. men hei! Du kan jo ta den hvis du vil:hilarious:
 
Back
Topp