Jubeltråd

Jubler over godt hcg resultat etter forrige ukes lille blødning. Og freaker simultant litt ut:

Altså… jeg hadde 7000 i hcg 23dpo, og 18000 i dag 27dpo.

Meridianen for hcg 23dpo (torsdag) er 3474 for et foster, 7072 for tvilling… jeg hadde 7000.
Meridianen 27dpo er 7396 for et foster, 19096 for tvilling… jeg hadde 18000.

Det behøver jo ikke bety noenting, for hcg er jo så individuelt- men jeg begynner jo å lure! Tenk om det er to inni der?!

Litt info som var ny for meg, som jeg gjerne deler: det er ikke sånn at hcg dobles annethvert døgn hele tiden, bare i starten! (Se bilde)Vis vedlegget 400909
Sniker litt. :) jeg hadde med storebror hcg på 20000 og 26000 med 48 timers mellomrom i samme uke som du er nå, mener det var 5+4 og 5+6. Han bodde der inne aleine. Hadde de samme tankene som deg, så var ivrig etter å sjekke. UL 5+6 viste som sagt bare ett fosteranlegg. :)

Men klart, selv om det bare var en hos meg, KAN det jo være to hos deg.. ;)

Skjermdumpen du la ved tenker jeg er viktig. Man hører bare om «dobling annenhver døgn», men det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg stresset meg nesten i hjel over at hcg «bare» hadde økt med 6000 i forrige svangerskap, men økningen var fin mtp verdiene.
 
Sniker litt. :) jeg hadde med storebror hcg på 20000 og 26000 med 48 timers mellomrom i samme uke som du er nå, mener det var 5+4 og 5+6. Han bodde der inne aleine. Hadde de samme tankene som deg, så var ivrig etter å sjekke. UL 5+6 viste som sagt bare ett fosteranlegg. :)

Men klart, selv om det bare var en hos meg, KAN det jo være to hos deg.. ;)

Skjermdumpen du la ved tenker jeg er viktig. Man hører bare om «dobling annenhver døgn», men det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg stresset meg nesten i hjel over at hcg «bare» hadde økt med 6000 i forrige svangerskap, men økningen var fin mtp verdiene.
Så hyggelig å se deg igjen!

Ja- det er nok bare en, men det blir mye tanker :angelic: Jeg har en del sterkere symptomer enn tidligere og- men det varierer jo også fra barn til barn.
 
Jubler over godt hcg resultat etter forrige ukes lille blødning. Og freaker simultant litt ut:

Altså… jeg hadde 7000 i hcg 23dpo, og 18000 i dag 27dpo.

Meridianen for hcg 23dpo (torsdag) er 3474 for et foster, 7072 for tvilling… jeg hadde 7000.
Meridianen 27dpo er 7396 for et foster, 19096 for tvilling… jeg hadde 18000.

Det behøver jo ikke bety noenting, for hcg er jo så individuelt- men jeg begynner jo å lure! Tenk om det er to inni der?!

Litt info som var ny for meg, som jeg gjerne deler: det er ikke sånn at hcg dobles annethvert døgn hele tiden, bare i starten! (Se bilde)Vis vedlegget 400909
Har ventet på dette!! Så glad på dine vegne
 
Jubler for at jeg er over på firetallet (4+0) og for at spottinga fortsatt holder seg borte. I tillegg jubler jeg for at jeg kjenner at trøtthet og slitenhet øker og for at jeg i dag har begynt å bli andpusten av de minste ting. Slitsomt men gledelig for da merker jeg at det er noe som går fremover.
 
Jubler for at jeg har en helt fantastisk lege :) Så glad for å ha en lege som tar seg tid, foreslår tettere oppfølging og virkelig ser meg som person og ikke bare pasient:love7
 
Jubler over at mannen og jeg er på vei ut på standup show, med sovende barn som er hjemme med mine foreldre :Heartred tror vi har vært ute sammen kanskje 2 ganger siden hun ble født (2 år 2 mnd), så dette blir gøy! Hvis jeg ikke sovner halvveis:laughing021
 
Jubler over godt hcg resultat etter forrige ukes lille blødning. Og freaker simultant litt ut:

Altså… jeg hadde 7000 i hcg 23dpo, og 18000 i dag 27dpo.

Meridianen for hcg 23dpo (torsdag) er 3474 for et foster, 7072 for tvilling… jeg hadde 7000.
Meridianen 27dpo er 7396 for et foster, 19096 for tvilling… jeg hadde 18000.

Det behøver jo ikke bety noenting, for hcg er jo så individuelt- men jeg begynner jo å lure! Tenk om det er to inni der?!

Litt info som var ny for meg, som jeg gjerne deler: det er ikke sånn at hcg dobles annethvert døgn hele tiden, bare i starten! (Se bilde)Vis vedlegget 400909

Herlig!

Denne infoen synes jeg var viktig og fin, takk! Vi snakker for mye om dobling. Tenker også at vi ikke skal tolke verdiene selv, men høre på hva legen sier. I tillegg til individuelle forskjeller er det jo også faktorer som måleusikkerhet, antakelig litt forskjellig metodikk osv.
 
Hurra :smiley-bounce016 Gynekologen ringte akkurat nå og blodprøvene var helt fine. Hcg 154 (13dpo) på mandag og 387 (15dpo) på onsdag. I tillegg ser jeg stor forskjell på testen fra u går til i dag så det stiger nok jevnt og trutt. Hun var veldig fornøyd med stigninga og med hvilket nivå det var på så hun sa at dette ser kjempebra ut :happy093:love7
 
Last edited:
Hurra :smiley-bounce016 Gynekologen ringte akkurat nå og blodprøvene var helt fine. Hcg 154 (13dpo) på mandag og 387 (15dpo) på onsdag. I tillegg ser jeg stor forskjell på testen fra u går til i dag så det stiger nok jevnt og trutt. Hun var veldig fornøyd med stigninga og med hvilket nivå det var på så hun sa at dette ser kjempebra ut :happy093:love7
Åh, så godt å høre :Heartred Klarer du å senke skuldrene litt?
 
Åh, så godt å høre :Heartred Klarer du å senke skuldrene litt?
Ja nå kjente jeg at det letta mange kilo fra skuldrene. Herlighet for en fantastisk beskjed å få før helga setter igang :happy093 Med trillingene var jo alt ok frem til uke 7-8 da de stoppa å utvikle seg uten at jeg begynte å blø selv. Så frykten er jo der nå også at det kan stoppe opp uten at jeg merker det. Men har tul torsdag om to uker så skal prøve å nyte tida frem til det nå som jeg vet at det stiger som det skal. Tok digital test om tirsdagen som viste 2-3, så planen er å ta neste digitale neste helg om litt over 1 uke for å se hva den viser.
 
Jeg hadde en spontanabort i januar, og var ferdig å blø 1. februar. Fikk bekreftet ny graviditet idag etter å ha vært hos gynekolog i går + blodprøve i går og forrige fredag. Whaaat. Kjenner at det ikke helt synker inn enda! Var så forberedt på at det kanskje bare var rester eller treg kropp.
 
Jeg hadde en spontanabort i januar, og var ferdig å blø 1. februar. Fikk bekreftet ny graviditet idag etter å ha vært hos gynekolog i går + blodprøve i går og forrige fredag. Whaaat. Kjenner at det ikke helt synker inn enda! Var så forberedt på at det kanskje bare var rester eller treg kropp.
Gratulerer så mye :Heartred
 
Gratulerer så mye :Heartred
Takk!
Jeg skal innrømme at jeg skjønner iiiingenting av graviduker og x + y og alt det. Gynekologen sa hun tippet unnfangelse i midten av februar og det stemmer nok bra det, men det stemmer ikke hvis jeg legger det inn feks i app. Eller, det blir veldig langt på vei liksom? Hvordan kan jeg best estimere dette?
 
Takk!
Jeg skal innrømme at jeg skjønner iiiingenting av graviduker og x + y og alt det. Gynekologen sa hun tippet unnfangelse i midten av februar og det stemmer nok bra det, men det stemmer ikke hvis jeg legger det inn feks i app. Eller, det blir veldig langt på vei liksom? Hvordan kan jeg best estimere dette?
Graviditeten telles fra første dag av menstruasjonen, så når egget befruktes er du allerede 2 uker på vei. Vanlig å få positiv test rundt 4 uker, når neste menstruasjon skulle kommet:)
 
Back
Topp