Jubeltråd :)

Jeg har sååå lyst til å gjøre det samme :smiley-bounce012
Mine foreldre skulle egentlig komme nedover til oss om ikke så lenge, men grunnet en vannskade hjemme hos dem kan de ikke komme. Vil så gjerne fortelle dem det ansikt til ansikt :smiley-ashamed005

Kan du reise til dem a? :)
Jeg vil ikke ta d over tlf, vurderte lenge å sende pakke i posten, men vil lissom se reaksjonen til de også [emoji38]
 
Jubler for 14+0 og offisielt andre trimester [emoji173]️

Gratulerer med 14 uker! :Heartred
Har vært så usikker på det med trimester, fordi jeg har lest både uke 12 og 14. Min jordmor sa at det er fra uke 12. Spurte ei annen jordmor på mandag som også sa at i Norge regnes det fra uke 12. Det stemmer ifølge helsenorge også https://helsenorge.no/gravid/gravid-uke-for-uke/andre-trimester
Men har lest noen steder at det er fra uke 14:wacky: Grunnen til at jeg har spurt de er på grunn av influensavaksine som ikke skal tas før i 2.trimester. Begge jordmødrene har sagt at jeg kan ta den nå fra uke 12:happy:
 
Gratulerer med 14 uker! :Heartred
Har vært så usikker på det med trimester, fordi jeg har lest både uke 12 og 14. Min jordmor sa at det er fra uke 12. Spurte ei annen jordmor på mandag som også sa at i Norge regnes det fra uke 12. Det stemmer ifølge helsenorge også https://helsenorge.no/gravid/gravid-uke-for-uke/andre-trimester
Men har lest noen steder at det er fra uke 14:wacky: Grunnen til at jeg har spurt de er på grunn av influensavaksine som ikke skal tas før i 2.trimester. Begge jordmødrene har sagt at jeg kan ta den nå fra uke 12:happy:

Åja, ja, står i appen jeg har at det regnes som andre trimester, men både jordmor og lege her sa jeg kunne ta influensavaksinen fra uke 12, men de har ikke nevnt noe om trimester da [emoji5]
 
Åja, ja, står i appen jeg har at det regnes som andre trimester, men både jordmor og lege her sa jeg kunne ta influensavaksinen fra uke 12, men de har ikke nevnt noe om trimester da [emoji5]

Ja, i appen jeg bruker står det også uke 14, så jeg trodde at jeg måtte vente til da :p Det er kanskje litt ulik praksis i ulike land? Jeg aner ikke :hilarious: Men uansett stas med 14 fullgåtte uker da! :HeartredEn uke nærmere å møte baby:love017
 
Synes det er så irriterende at det står så mye forskjellig i forhold til når andre trimester starter. Men tenker jeg forholder meg til NHI som sier 12 uker er 2 trimester, siden det er en norsk statlig side.

Gratulerer med 14 uker! :HeartredFøles ut som jeg henger milevis bakpå :hilarious: Er selv 12+4 i dag.
 
Ul idag! Er sååå spent! :nailbiting::woot:
 
Hurra for 12 uker :smiley-bounce016
Prøver å glede meg over det selv om det for meg ikke er en viktig milepel. Jeg har sett et bankende hjerte på to TUL, og finner hjetelyden lett med doppler, så jeg vet at lille i magen lever.
Dagen jeg venter på er dagen svarene på NIPT kommer. Forhåpentligvis førstkommende tirsdag om alt går som normalt. Krysser fingrene for at vi får svarene da, og at alt ser fint ut. Har ny TUL (del to av duo) på onsdag, så håper å bare kunne kose meg på den :smiley-ashamed005
 
Endelig 13 uker :smiley-bounce016
Venter spent på svar fra duo test men må feire at dette er det lengste vi har klart å komme på 2 år :love017:love017:love017
Det må jo vær et godt tegn :love017:love017
 
Jubler for 14+2 i dag og nøyaktig 100 dager som gravid!
 
Jubler over å ha nådd 12 uker. Var på UL i dag der alt så helt normalt ut, ganske lettet da jeg har hatt 2 blødninger. Var redd det ikke var noe dr eller det hadde sluttet å vokse. Men nå kan jeg begynne å glede meg:)
 
Jubler for å ha gjennomført 1/3 av svangerskapet! [emoji3] Forhåpentligvis den verste delen [emoji12]
 
Endelig fikk jeg høre hjertelyden til babyen på egenhånd med hjemmedoppler! Jippi! Betryggende og herlig :)
 
Gratulerer med 14 uker! :Heartred
Har vært så usikker på det med trimester, fordi jeg har lest både uke 12 og 14. Min jordmor sa at det er fra uke 12. Spurte ei annen jordmor på mandag som også sa at i Norge regnes det fra uke 12. Det stemmer ifølge helsenorge også https://helsenorge.no/gravid/gravid-uke-for-uke/andre-trimester
Men har lest noen steder at det er fra uke 14:wacky: Grunnen til at jeg har spurt de er på grunn av influensavaksine som ikke skal tas før i 2.trimester. Begge jordmødrene har sagt at jeg kan ta den nå fra uke 12:happy:
Legen min sier også at det er andre trimester fra 12+0 :)
 
Back
Topp