Jubeltråd!! :D

Skal dere flotte dere skikkelig så tar dere en dl hvitvin i stedet for vann (tror alkoholen blir borte?) ;) Og kjøper kvernet biffkjøtt på typ meny. Og jo lenger han får kose seg og putre blid og fornøyd jo bedre!

Der var det gjort; sulten igjen :eek:
Men hvem skal drikke resten av vinen? Stakkar. Mannen er ikke noe glad i vin heller. Magen romler.

Skal dere flotte dere skikkelig så tar dere en dl hvitvin i stedet for vann (tror alkoholen blir borte?) ;) Og kjøper kvernet biffkjøtt på typ meny. Og jo lenger han får kose seg og putre blid og fornøyd jo bedre!

Der var det gjort; sulten igjen :eek:
Jeg klarte ikke vente, blir spaghetti i dag i stedet for torsdag :D

Jeg klarte ikke vente, blir spaghetti i dag i stedet for torsdag :D
Orly har lært meg sine friste-triks skjønner jeg :P Nam, kos dere! Her blir det kinesisk szesuan eller hvordan i hæmlinga man liksom skal klare å skrive det! :P

Men hvem skal drikke resten av vinen? Stakkar. Mannen er ikke noe glad i vin heller. Magen romler.

En one lucky bastard av en nabo? Eller postmann! Eller en random besøkende i gangavstand eller gyldig busskort! Finnes bare muligheter her!

Orly har lært meg sine friste-triks skjønner jeg :P Nam, kos dere! Her blir det kinesisk szesuan eller hvordan i hæmlinga man liksom skal klare å skrive det! :P

En one lucky bastard av en nabo? Eller postmann! Eller en random besøkende i gangavstand eller gyldig busskort! Finnes bare muligheter her!
Du er et sant naturtalent! :D
Skal nok finne noen. Nytter ikke takke nei i falsk beskjedenhet her i gården!

Du er et sant naturtalent! :D
Skal nok finne noen. Nytter ikke takke nei i falsk beskjedenhet her i gården!
Og hvis de takker nei til vin i falsk beskjedenhet er det ikke en person man vil omgås med så ofte heller :eek: Det korrekte svaret på spørsmålet: vil du ha gratis vin er visstnok JA. Man velger også å si JA takk, om man ikke er fra Drammen. I Drammen, hvor vi har slæng (#talefeil) holder det med JA.

Det er en dl kjøttbuljong, tre gulrøtter i bittesmå biter, en hel løk, en halv rød godt moden paprika, en ss tomatpure, to bokser hakka økologiske tomater, en dæsj salt, en ts sukker og pepper, et laurbærblad, kvernet kjøttdeig/karbonadedeig (det vi har) også koser det seg i gryta så lenge man har tålmodighet til. Nammis!
Åhr, nå vil jeg jo ha dette og, tillegg til fiskekaker i brun saus. :smiley-bounce022

Og hvis de takker nei til vin i falsk beskjedenhet er det ikke en person man vil omgås med så ofte heller :eek: Det korrekte svaret på spørsmålet: vil du ha gratis vin er visstnok JA. Man velger også å si JA takk, om man ikke er fra Drammen. I Drammen, hvor vi har slæng (#talefeil) holder det med JA.
Effektivt da! Her er vi nok litt mer omstendelige. Jaaaaau, joooda, hadde jo ikke vært feil, just.

Tilogmed den litt amatørmessige legen min klarte å finne hjertelyd ♡ (sånn etter litt veiledning fra meg... Hun lette alt for langt opp :P )

Det er en dl kjøttbuljong, tre gulrøtter i bittesmå biter, en hel løk, en halv rød godt moden paprika, en ss tomatpure, to bokser hakka økologiske tomater, en dæsj salt, en ts sukker og pepper, et laurbærblad, kvernet kjøttdeig/karbonadedeig (det vi har) også koser det seg i gryta så lenge man har tålmodighet til. Nammis!
Fremgangsmåte? Skal kjøttet stekes først sammen med grønnsakene, eller stekes og tilsettes før servering?

Ohh... Glemte å juble over 12 uker i går :P
Så da jubler jeg skikkelig over at jeg er 12+1 i dag!!! :D
Og ja... Jubler også over at jeg får fortsette i et spennende interiørprosjekt på jobb (jobber ikke med interiør til vanlig), selv om jeg forsvinner i permisjon 8 måneder før prosjektet er ferdig!!! :D :D :D

Fremgangsmåte? Skal kjøttet stekes først sammen med grønnsakene, eller stekes og tilsettes før servering?
Kok opp buljongen, krydderet (vent med sukker) og ha oppi løk og gulrot i bittesmå biter. Så lar man det putre og kose seg så gulrøttene får tjuvstartet å blitt litt bløte. Så oppi med tomatene, paprika i mini biter og pureen og resten og sukkeret, så steker jeg kjøttdeigen for seg og tilsetter. Så kan den egentlig stå å godgjøre seg så lenge man orker opptil 2 timer! Blir bare bedre og bedre! :P steker kjøttdeigen i 3 ss olivenolje og sørger for at oljen blir med i gryta etterpå :-)

Kok opp buljongen, krydderet (vent med sukker) og ha oppi løk og gulrot i bittesmå biter. Så lar man det putre og kose seg så gulrøttene får tjuvstartet å blitt litt bløte. Så oppi med tomatene, paprika i mini biter og pureen og resten og sukkeret, så steker jeg kjøttdeigen for seg og tilsetter. Så kan den egentlig stå å godgjøre seg så lenge man orker opptil 2 timer! Blir bare bedre og bedre! :p steker kjøttdeigen i 3 ss olivenolje og sørger for at oljen blir med i gryta etterpå :)
Nå er den på kok, gleder meg, den lukter deilig!!

Back
Topp