Jubel-tråden

Tok en titt her på helsedirektoratets sider. Der står det oppgitt at første kontroll m/blodprøver vanligvis er mellom uke 8-12, så du kan ta det helt med ro med at blodprøvene ikke ble tatt nå :) [emoji173]️
Og hos meg tas det først fra uke 12, så det praktiseres som sagt ulikt :)

https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller
Takk Veivalsa, da senker jeg skuldrene og venter med det [emoji4][emoji173] Blir så redd for å gjøre noe galt, man blir vel sikkert litt sånn med disse hormonene osv [emoji23]
 
Haha [emoji23][emoji4] men skader jo ikke å ta en tur innom legen om du vil ta opp noe annet med svangerskapet heller da :)
Kan jo hende de tar blodprøvene likevel da [emoji254]

Ringer imorgen og dobbeltsjekker jeg, for er ikke vits å ta timen med mindre de tar blodprøve OG jeg kan få søkt om fødeplass (livredd for å ikke få plass på Ullevål, selvom ikke februar vanligvis er den mest bissi fødemnd) :) takk for opplysende info <3
 
Nektet deg legetime?! Altså at det var helt stappfullt eller fordi han/hun mente det var for tidlig enda? Jeg bestilte time idag og fikk på tirsdag, sa jeg ville ha så fort som mulig for åta blodprøve og da fikk jeg jo det...

Neida, det var ikke fullt! Var det at de mente det ikke var nødvendig og ikke "vanlig prosedyre"! Men vi har prøvd i 3 år, hatt en SA, gått igjennom prøverør med et mislykket forsøk før vi endelig nå har lykkes på fryseforsøk! Jeg sa det var kun for min egen del og at det er lenge for meg å vente helt til TUL om 3 uker! Da fikk jeg time under tvil[emoji35]
 
Neida, det var ikke fullt! Var det at de mente det ikke var nødvendig og ikke "vanlig prosedyre"! Men vi har prøvd i 3 år, hatt en SA, gått igjennom prøverør med et mislykket forsøk før vi endelig nå har lykkes på fryseforsøk! Jeg sa det var kun for min egen del og at det er lenge for meg å vente helt til TUL om 3 uker! Da fikk jeg time under tvil[emoji35]

Bra du stod på krava, med den forhistorien der så burde de ha kommet på hjemmebesøk for daglige kontroller synes jeg[emoji85][emoji85] veldig bra du fikk time, når er den? Og hvor langt er du på vei når den er?
 
Bra du stod på krava, med den forhistorien der så burde de ha kommet på hjemmebesøk for daglige kontroller synes jeg[emoji85][emoji85] veldig bra du fikk time, når er den? Og hvor langt er du på vei når den er?

Fikk egentlig ikke før neste fredag, men hun kunne få presset meg inn på onsdag mot slutten av dagen![emoji848] Så da tok jeg den.. er 5+6 den dagen!
 
Fikk egentlig ikke før neste fredag, men hun kunne få presset meg inn på onsdag mot slutten av dagen![emoji848] Så da tok jeg den.. er 5+6 den dagen!

Så bra :) det blir helt sikkert godt for deg, da måler de sikkert HCG og sjekker stigning osv :) gleder meg til det jeg også!
 
Nektet deg legetime?! Altså at det var helt stappfullt eller fordi han/hun mente det var for tidlig enda? Jeg bestilte time idag og fikk på tirsdag, sa jeg ville ha så fort som mulig for åta blodprøve og da fikk jeg jo det...

Eg fekk beskjed om at legen ikkje tok imot gravide før i uke 12. Då sa eg at eg var såpass dårlig allerede og at eg vil sjekke verdiene mine før 12 uker. Motvillig ga ho meg time om 14 dager. Enkelte sekretærer på legekontorer er håpløse å prate med [emoji19]
 
Eg fekk beskjed om at legen ikkje tok imot gravide før i uke 12. Då sa eg at eg var såpass dårlig allerede og at eg vil sjekke verdiene mine før 12 uker. Motvillig ga ho meg time om 14 dager. Enkelte sekretærer på legekontorer er håpløse å prate med [emoji19]

Det er så kjipt at det skal ha så mye å si hvor sære eller ikke legesekretærene er! Hun jeg traff på er tydeligvis veldig grei da, eller så misforsto hun meg og trodde jeg var bekymret for at jeg kan ha hatt en SA eller noe.. tror jeg må ringe igjen imorgen, gidder ikke bomtur [emoji85][emoji849] bra du også stod på krava og fikk time nogen lunde i ok tid!
 
Så bra :) det blir helt sikkert godt for deg, da måler de sikkert HCG og sjekker stigning osv :) gleder meg til det jeg også!

Ja, det skal bli betryggende[emoji5][emoji5]
 
Eg fekk beskjed om at legen ikkje tok imot gravide før i uke 12. Då sa eg at eg var såpass dårlig allerede og at eg vil sjekke verdiene mine før 12 uker. Motvillig ga ho meg time om 14 dager. Enkelte sekretærer på legekontorer er håpløse å prate med [emoji19]

Herregud, latterlig[emoji36][emoji36] de må jo bruke skjønn og ta inn pasienter som har behov, uavhengig om man er gravid eller ikke!! Men bra du også fikk en time!!
 
Neida, det var ikke fullt! Var det at de mente det ikke var nødvendig og ikke "vanlig prosedyre"! Men vi har prøvd i 3 år, hatt en SA, gått igjennom prøverør med et mislykket forsøk før vi endelig nå har lykkes på fryseforsøk! Jeg sa det var kun for min egen del og at det er lenge for meg å vente helt til TUL om 3 uker! Da fikk jeg time under tvil[emoji35]

Så irriterende. Jeg har også forhistorie som gjør at jeg kan ha krav på TUL, og jeg vil gjerne for nervenes del få satt en time snart. Men neida, HELT umulig for dem å få inn noe før om halvannen uke, 3 uker ventetid hos jordmor, og veit at jeg må vente muligens to uker fra henvisning til TUL, fordi det bare tar lang tid. Vurderer å gjøre det privat egentlig nå, selv om det koster litt, for å få litt ro i skinnet før uke 12 også :)
 
Så irriterende. Jeg har også forhistorie som gjør at jeg kan ha krav på TUL, og jeg vil gjerne for nervenes del få satt en time snart. Men neida, HELT umulig for dem å få inn noe før om halvannen uke, 3 uker ventetid hos jordmor, og veit at jeg må vente muligens to uker fra henvisning til TUL, fordi det bare tar lang tid. Vurderer å gjøre det privat egentlig nå, selv om det koster litt, for å få litt ro i skinnet før uke 12 også :)

Uff, skal ikke være enkelt!! Skal se hva de sier når jeg sier jeg vil ha henvisning til en TUL i uke 10/11! Jeg får jo en på St. Olavs i uke 7 siden det er IVF/ICSI, men jeg vil gjerne ha en i uke 10/11 også før jeg går på ferie! Blir for lenge å vente til OUL. Om jeg ikke får henvisning kommer jeg til å ta det privat, får heller bare ta den kostnaden for å roe nervene :)
 
Uff, skal ikke være enkelt!! Skal se hva de sier når jeg sier jeg vil ha henvisning til en TUL i uke 10/11! Jeg får jo en på St. Olavs i uke 7 siden det er IVF/ICSI, men jeg vil gjerne ha en i uke 10/11 også før jeg går på ferie! Blir for lenge å vente til OUL. Om jeg ikke får henvisning kommer jeg til å ta det privat, får heller bare ta den kostnaden for å roe nervene :)

Ja, jeg får i uke 12, men vil gjerne ha 1-2 før det. Må jeg betale for det, så blir det bare sånn, verdt det for å kunne slappe av litt mer :) [emoji177]
 
Vi skal til London i midten av juli. Den uken bikker jeg 12+0. Vurderer å bestille meg ultralyd og blodprøvetester der for kromosomfeil. Da kan jeg være anonym gravid her hjemme litt lenger. Ikke alltid like lett å holde på hemmeligheter når man jobber i helsevesenet...
 
Kom nye retningslinjer i fjor. I første svangerskap tok jeg blodprøver i uke 9, det var i juni16. Da jeg ble gravid igjen i august16 var beskjeden at de nå tok blodprøver mellom uke 12-14. Men det varierer litt hvorvidt de ulike legekontorene har begynt å praktisere det enda :)

Greit å vite[emoji4][emoji1303]
 
Eg fekk beskjed om at legen ikkje tok imot gravide før i uke 12. Då sa eg at eg var såpass dårlig allerede og at eg vil sjekke verdiene mine før 12 uker. Motvillig ga ho meg time om 14 dager. Enkelte sekretærer på legekontorer er håpløse å prate med [emoji19]

Jeg sendte melding til legen og skrev at jeg ønsket legetime i uke 8. Fikk da i uke 8, håper han tar blodprøver med det samme [emoji4]

Bra du fikk kranglet deg frem til tidligere[emoji4]
 
Back
Topp