Jubel-tråden

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Her kan vi glede oss over alt mulig :D [emoji173]️[emoji177][emoji254][emoji255][emoji272]
 
Eg glede meg til eg har ferie, for når ferien er over så er eg forhåpentligvis 11 uker på vei og treng ikkje lenger skjule graviditeten til kollegaer. Slit med å få igjen knappen på uniformsbuksa så driv å skjuler det med eit belte over så ikkje buksa ska dette ned [emoji85]
 
Jubler for 5+0 og kjempesterk test i dag[emoji255][emoji177][emoji272] Tenk at jeg er gravid igjen [emoji7]
9885f6773ac411881df2dfbfc2b213c2.jpg
 
e2b072a25508554e202c4df6c5126de1.jpg


Jubler for økning på digital test idag[emoji5][emoji5]
Betryggende når legen nektet å gi meg time for blodprøve før onsdag neste uke[emoji34][emoji34]
 
e2b072a25508554e202c4df6c5126de1.jpg


Jubler for økning på digital test idag[emoji5][emoji5]
Betryggende når legen nektet å gi meg time for blodprøve før onsdag neste uke[emoji34][emoji34]

Nektet deg legetime?! Altså at det var helt stappfullt eller fordi han/hun mente det var for tidlig enda? Jeg bestilte time idag og fikk på tirsdag, sa jeg ville ha så fort som mulig for åta blodprøve og da fikk jeg jo det...
 
Det ble ikke tatt blodprøver av meg da jeg var hos legen... Er det unormalt?
 
Postet visst i litt feil tråd, men håper noen kan svare likevel...
 
Fordi jeg er gravid ja, og ja, er førstegangs :)

Så rart... som førstegangs så må du jo ta de standard blodprøvene som sykehuset trenger å ha når du skal inn som "pasient" og føde. Samt at de måler HCG, i hvert fall er det standard her på legekontoret. Men mulig det ikke er vanlig å gjøre før i uke 12 som Veivalsa sier :) jeg var hos legen i uke 6 sist, og skal i uke 5 nå :)
 
Så rart... som førstegangs så må du jo ta de standard blodprøvene som sykehuset trenger å ha når du skal inn som "pasient" og føde. Samt at de måler HCG, i hvert fall er det standard her på legekontoret. Men mulig det ikke er vanlig å gjøre før i uke 12 som Veivalsa sier :) jeg var hos legen i uke 6 sist, og skal i uke 5 nå :)
Hmm, kanskje jeg skal ringe legekontoret i morgen for sikkerhets skyld.. :/
 
Så rart... som førstegangs så må du jo ta de standard blodprøvene som sykehuset trenger å ha når du skal inn som "pasient" og føde. Samt at de måler HCG, i hvert fall er det standard her på legekontoret. Men mulig det ikke er vanlig å gjøre før i uke 12 som Veivalsa sier :) jeg var hos legen i uke 6 sist, og skal i uke 5 nå :)

Kom nye retningslinjer i fjor. I første svangerskap tok jeg blodprøver i uke 9, det var i juni16. Da jeg ble gravid igjen i august16 var beskjeden at de nå tok blodprøver mellom uke 12-14. Men det varierer litt hvorvidt de ulike legekontorene har begynt å praktisere det enda :)
 
Hmm, kanskje jeg skal ringe legekontoret i morgen for sikkerhets skyld.. :/

Tok en titt her på helsedirektoratets sider. Der står det oppgitt at første kontroll m/blodprøver vanligvis er mellom uke 8-12, så du kan ta det helt med ro med at blodprøvene ikke ble tatt nå :) [emoji173]️
Og hos meg tas det først fra uke 12, så det praktiseres som sagt ulikt :)

https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller
 
Kom nye retningslinjer i fjor. I første svangerskap tok jeg blodprøver i uke 9, det var i juni16. Da jeg ble gravid igjen i august16 var beskjeden at de nå tok blodprøver mellom uke 12-14. Men det varierer litt hvorvidt de ulike legekontorene har begynt å praktisere det enda :)

Åå, det forklarer saken! Jeg ble gravid i 2015 nemlig, med førstemann altså. Da hadde heg legetime så snart det lot seg gjøre (fikk positiv test midt i sommerferien:) Og da jeg bestilte time nå spurte damen om jeg da ville ha timen rundt 1.juli, da er jeg ca 10 uker. Jeg bare sa at nei nei, vi gjør som sist og tar timen så fort som mulig så da fikk jeg nå på tirsdag [emoji85] stakkars, jeg overkjørte både henne og retningslinjene jeg da[emoji85]
 
Åå, det forklarer saken! Jeg ble gravid i 2015 nemlig, med førstemann altså. Da hadde heg legetime så snart det lot seg gjøre (fikk positiv test midt i sommerferien:) Og da jeg bestilte time nå spurte damen om jeg da ville ha timen rundt 1.juli, da er jeg ca 10 uker. Jeg bare sa at nei nei, vi gjør som sist og tar timen så fort som mulig så da fikk jeg nå på tirsdag [emoji85] stakkars, jeg overkjørte både henne og retningslinjene jeg da[emoji85]

Haha [emoji23][emoji4] men skader jo ikke å ta en tur innom legen om du vil ta opp noe annet med svangerskapet heller da :)
Kan jo hende de tar blodprøvene likevel da [emoji254]
 
Back
Topp