Jentene fra Bergen [emoji2]

Hei Bergensjenter!

Jeg er 32 år. Jeg er ikke fra Bergen, men har vært bosatt her de siste 12 årene.
I november 2017 fikk jeg og min samboer en sønn ved hjelp av IVF. Nå er lillegutt blitt så stor (endelig sluttet å amme), så nå er vi klar for runde to. Vi har ett egg på frys. Det beste er jo om det holder med det egget, men jeg er realist og tenker at det fort blir en runde til med hormoner og styr.
Status nå er at jeg har fått time til uttak av spiral, og skal ringe Haukeland for å si at vi er klar for oppstart så snart jeg har hatt tre sykluser (det kan jo sikkert ta sin tid, men jeg har et håp om å være igang i november).

Jeg har ikke hatt fryseforsøk før. De av dere som har vært der, på Haukeland. Hva slags medisiner må jeg regne med å gå på? Og hvordan er opplegget?

Pooojenta❤️
 
Hei Bergensjenter!

Jeg er 32 år. Jeg er ikke fra Bergen, men har vært bosatt her de siste 12 årene.
I november 2017 fikk jeg og min samboer en sønn ved hjelp av IVF. Nå er lillegutt blitt så stor (endelig sluttet å amme), så nå er vi klar for runde to. Vi har ett egg på frys. Det beste er jo om det holder med det egget, men jeg er realist og tenker at det fort blir en runde til med hormoner og styr.
Status nå er at jeg har fått time til uttak av spiral, og skal ringe Haukeland for å si at vi er klar for oppstart så snart jeg har hatt tre sykluser (det kan jo sikkert ta sin tid, men jeg har et håp om å være igang i november).

Jeg har ikke hatt fryseforsøk før. De av dere som har vært der, på Haukeland. Hva slags medisiner må jeg regne med å gå på? Og hvordan er opplegget?

Pooojenta❤️
Jeg har hatt fryseforsøk i naturlig syklus, så da har jeg bare testa etter eggløsning og brukt lutinus. Ikke noe annet :)
Når jeg har fått positiv eggløsningstest så har jeg ringt inn og fått time til innsett :) Har ikke trengt å vært på kontroll i forkant.
 
Hei Bergensjenter!

Jeg er 32 år. Jeg er ikke fra Bergen, men har vært bosatt her de siste 12 årene.
I november 2017 fikk jeg og min samboer en sønn ved hjelp av IVF. Nå er lillegutt blitt så stor (endelig sluttet å amme), så nå er vi klar for runde to. Vi har ett egg på frys. Det beste er jo om det holder med det egget, men jeg er realist og tenker at det fort blir en runde til med hormoner og styr.
Status nå er at jeg har fått time til uttak av spiral, og skal ringe Haukeland for å si at vi er klar for oppstart så snart jeg har hatt tre sykluser (det kan jo sikkert ta sin tid, men jeg har et håp om å være igang i november).

Jeg har ikke hatt fryseforsøk før. De av dere som har vært der, på Haukeland. Hva slags medisiner må jeg regne med å gå på? Og hvordan er opplegget?

Pooojenta❤️
Vi fikk nettopp avbrutt pga ustabil syklus og fraværende eggløsning. I august skal vi har fryseforsøk Progynova tablett, 3 x daglig fra første blødningsdag. Hvis du har stabil syklus og eggløsning er det ikke sikkert at du skal gå på det i det hele tatt :) Da er det bare Lutinus.
 
Ble avbrutt innsett denne gangen, så da blir det august neste... Mener hun sa at de åpnet igjen 5. august (til info).
 
Fikk satt inn et perfekt 8delt embryo tidligere i dag. FER i styrt syklus, så her er det progynova og lutinus 3 ganger om dagen
 
Takk @Anine91 og @Guro. Da vet jeg litt mer om hva som kan vente meg.

Lykke til dere som har innsett nå i dagene før ferien
 
Lite action. Mannen er blitt syk, så da utgår hjemmeprøvingen denne pp'en. Altså: Da blir det innsett i august!
 
Oj tiden går unna! Hvordan er formen? :D Tusen takk ❤️
Den er opp og ned :p ekstremt trøtt og sliten.. men ikke så mye kvalm lenger :) har en 3 åring som er ganske aktiv, så blir jo ikke akkurat så mye ferie og avslapping :hilarious: var lettere da jeg var gravid med han og kunne slappe av da jeg trengte det :p
 
Hei jenter :) hvordan går det? Snart i gang vi også! Om ca 40 dager :eek:

Her blir det nytt innsett til høsten en eller annen gang. Starter i ny jobb i august, så må finne ut hvordan det er med fri for å komme seg til klinikken før vi bestemmer oss for når. Klinikken ønsker at jeg får scratching før neste innsett, så det blir minimum 3 turer til klinikken på to måneder (scratching, slimhinnekontroll og innsett)
 
Last edited:
Så kjedelig med sykdom da :( når sånn ca blir det innsett? :D
Ja, skikkelig kjedelig, men er ikke mye å gjøre med det... Litt usikker, men kanskje uke 34. Får se hvordan denne syklusen blir:)

Tenkte å holde det hemmelig for familien og venner denne gangen, for det var litt mye mas og "dumme" spm. sist. Hva skal man liksom svare når folk spør om hvordan det går, og man nettopp har fått TR. Hadde jo vært altfor tidlig å fortelle hvis det hadde gått:facepalm:

Forstår at folk er nysgjerrig, men det får da være grenser. Det er vel prisen man må betale for å være åpen om det.:rolleyes:
 
Back
Topp