Jente88 sin dagbok

Jente88

Elsker forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
JuniJubel2021
Så var vi hoppet på karusellen igjen, etter at vi fikk vår ivf-prinsesse juni 2018. Har lyst å samle litt tanker her i egen dagbok

Barn 1 : ingen prevensjon fra 2011-2017, letrozol i 1 år og ingen eggløsning. Deretter ivf lang protokoll, og 1 uttak og innsett, der var datteren.

Søsken til prinsessa :

1.forsøk 5.6.20
Fryseforsøk med prygonova og lutinus, negativt forsøk

2. August 2020
fryseforsøk omgjort til hjemmeforsøk
Letrozol og fostimon, dessverre avbrutt, og legen anbefalte oss samleoe og lutinus. Så
Da forsøker vi på egenhånd.
 
Last edited:
Hvem er vi, vi er et par som har vært sammen i 9 år, og aldri brukt prevensjon. I 2016 utredningen på hvorfor ikke kroppen min har mensen mer enn 1-4 ganger i året. Jeg fikk vite engang for lenge siden at jeg hadde pcos, så har tenkt det var årsaken til sjeldent eggløsning. Men flere gynekologer fortalte at det har jeg ikke.de senere årene viser blodprøver at jeg har litt lavt med østrogen i kroppen, så det kan ha noe med årsaken. Vi startet med femar/ letrozol/primulutt men vi så ikke snurten av noen eggløsning. Så ble det henvisning til assistert befruktning, og bestemt fort at det ble ivf. Jeg var så heldig at etter lang protokoll og vårt første egguttak/egginnsett ble jeg gravid. Det tiltross for at jeg kun fikk 4 egg ut, der 3 overlevde. Jeg reagerer svært negativt på hormoner, og får vel nesten alle bivirkninger som går an, men det går jo til en god sak.
 
15.mai tok vi kontakt med klinikken igjen, å spurte om det var muligheter for søskenforsøk i løpet av 2020, det var det kunne de fortelle. Om jeg ville komme allerede på mandag for samtale. Joda, det ville jeg jo. 19.mai var man igang med progynova og mitt første fryseforsøk. Innsett 5.juni, som ga negativ test på testdato. Onsdag fikk jeg mensen, men har enda ikke fått avklart med klinikken helt enda helt hva vi gjør videre. Men virker som det blir fryseforsøk i uke 34. Akkurat den uken vårt barn skal starte med tilvenning i barnehagen.
 
Fredag fikk vi plan på neste fryseforsøk og det siste egget vi har o frysren, om å skulle starte på fostimon sprøyter, er ikke det kun for kvinner med pcos? Og letrozol. Jeg har aldri fått eggløsning med letrozol før, men det er kanskje ikke virkningen de er ute etter? Venter spent på svar på alle spørsmålene mine, har ikke fått svar av klinikken enda. Er det noen av dere som har erfaring med bruk av letrozol og fostimon
 
Fredag fikk vi plan på neste fryseforsøk og det siste egget vi har o frysren, om å skulle starte på fostimon sprøyter, er ikke det kun for kvinner med pcos? Og letrozol. Jeg har aldri fått eggløsning med letrozol før, men det er kanskje ikke virkningen de er ute etter? Venter spent på svar på alle spørsmålene mine, har ikke fått svar av klinikken enda. Er det noen av dere som har erfaring med bruk av letrozol og fostimon
Jeg har brukt kombinasjonen to ganger. Letrozol er for å sikre eggløsning. Regner med du bare skal ta fostimon syklusdag 7 og 8? Den første gangen gav medisinene et skikkelig boost på både folikkel og slimhinne, den andre gangen ingen. Har også prøvd letrozol og menopur uten at det utgjorde noen forskjell. Lykke til!
 
jeg tenker at jeg får bruke denne ventetiden på noe fornuftig som å begynne med mat som fremmer fertiliteten, og eggkvalitet. Er det noen av dere som tenker spesielt på hva dere spiser ? Og hva spiser dere eventuelt annerledes ?
 
Jeg har brukt kombinasjonen to ganger. Letrozol er for å sikre eggløsning. Regner med du bare skal ta fostimon syklusdag 7 og 8? Den første gangen gav medisinene et skikkelig boost på både folikkel og slimhinne, den andre gangen ingen. Har også prøvd letrozol og menopur uten at det utgjorde noen forskjell. Lykke til!



tusen takk for svar, det innlegget er mer informativt enn den lille beskjeden jeg fikk via nett av klinikken. Håper på svar på hvordan dem har tenkt i morgen.
 
Jeg har brukt kombinasjonen to ganger. Letrozol er for å sikre eggløsning. Regner med du bare skal ta fostimon syklusdag 7 og 8? Den første gangen gav medisinene et skikkelig boost på både folikkel og slimhinne, den andre gangen ingen. Har også prøvd letrozol og menopur uten at det utgjorde noen forskjell. Lykke til!


Skal man ha eggløsning når man skal ha fryseforsøk? Blir virkelig ikke klok på dette
 
Skal man ha eggløsning når man skal ha fryseforsøk? Blir virkelig ikke klok på dette
Kommer vel an på om man setter inn i styrt ellet naturlig syklus. I naturlig syklus, ja. Da settes egget inn så mange dager etter eggløsning som egget er gammelt - dvs ble egget fryst ned på dag fem, settes det inn fem dager etter eggløsning. Bare vær oppmerksom på at om innsett treffer helg, blir det avlyst ettersom Porsgrunn ikke har åpent lørdag og søndag.. Stressmoment! Har i noen tilfeller fått sette eggløsningssprøyte for å time eggløsning.
 
80,0 kg viste vekta i dag, 6 kg mer enn da jeg akkurat hadde født og 10 kg mer enn før den forrige graviditeten. 7 uker til et eventuelt egginnsett, får forsøke å gå sakte men sikkert ned, uten å stresse. Er det andre som skal ned i vekt ?
 
Kommer vel an på om man setter inn i styrt ellet naturlig syklus. I naturlig syklus, ja. Da settes egget inn så mange dager etter eggløsning som egget er gammelt - dvs ble egget fryst ned på dag fem, settes det inn fem dager etter eggløsning. Bare vær oppmerksom på at om innsett treffer helg, blir det avlyst ettersom Porsgrunn ikke har åpent lørdag og søndag.. Stressmoment! Har i noen tilfeller fått sette eggløsningssprøyte for å time eggløsning.

tusen takk for nok et informativt svar :)) Bedre enn jeg har fått av Porsgrunn på det seneste, men har heldigvis fått svar nå.
 
Mandag sendte jeg spørsmål i crypto om Porsgrunn hadde fått meldingen med spørsmålene mine om vi virkelig skal forsøke den medisin kombinasjonen, fikk beklagelse på at det har tatt så lang tid. Personlig synes jeg det var litt trist å ikke få noe medfølelse for at forrige forsøk ikke fungerte. «Ok, si i fra når mensen kommer, så lager vi en plan». Fra jeg sendte melding til jeg har fått en pitte liten plan gikk det ei uke. Jeg har kun erfaring med at vi har fått positiv test og da ringte dem å gratulerte oss ❤️


Men blir fryseforsøk, med en annen medisin kombinasjon. Og jeg som ikke har mensen/eggløsning skal få hjelp til å få det, og sette inn i «naturlig» syklus on jeg tolker riktig.

4/8 skal vi på ultralyd kontroll, jeg er på ferie nå, til den 6/7, aner ikke når jeg skal ha oppstart på medisiner. Vi Bør kanskje spørre Porsgrunn, fikk bare svar om at informasjon kommer i posten. Men jeg får jo ikke åpnet posten før 6/7
 
Vurderer om man kanskje bare børe gå rett over til privatklinikk, tenkt så trist og dumt visst neste forsøk blir avbrutt av at det er helg.
 
Så var dagen her for ultralyd, gynekologen kalte meg lubben. Eller han var ikke kjent med den ene medisinen, så han slo den opp «fostimon», det ble gitt til lubbenejenter for å få eggløsning.

Klinikken ringte etter ultralyd og jeg er i gang med stimulering med letrozol fra i dag av :)
 
Så var dagen her for ultralyd, gynekologen kalte meg lubben. Eller han var ikke kjent med den ene medisinen, så han slo den opp «fostimon», det ble gitt til lubbenejenter for å få eggløsning.

Klinikken ringte etter ultralyd og jeg er i gang med stimulering med letrozol fra i dag av :)
Whaaat? Er det mogleg?! For ein ting å sei! Eg prøver ut Fostimon i mitt forsøk no og eg er normalvektig... Hos meg prøver dei det fordi eg har respondert dårleg på Gonal-F (særleg) og Menopur tidlegare. Trur Fostimon gjerne også skal vera bra for meir modne kvinner (som meg :joyful:) med dårlegare eggreserve, men har aldri høyrt dette med lubne damer før. Ingen idé om korleis den har slått ut hos meg enno... Lykke til!!
 
Skikkeligt ufint sagt ja!

Masse lykke til!☺️
 
Whaaat? Er det mogleg?! For ein ting å sei! Eg prøver ut Fostimon i mitt forsøk no og eg er normalvektig... Hos meg prøver dei det fordi eg har respondert dårleg på Gonal-F (særleg) og Menopur tidlegare. Trur Fostimon gjerne også skal vera bra for meir modne kvinner (som meg :joyful:) med dårlegare eggreserve, men har aldri høyrt dette med lubne damer før. Ingen idé om korleis den har slått ut hos meg enno... Lykke til!!

tusen takk for svar ❤️ Blir spennendes å
Se hvordan fostimon blir for oss. jeg synes hvertfall disse sprøytene er mye styrete en menopur, og disse har vært smertefri å ta :)
 
Back
Topp