La meg stille deg dette spørsmålet:
Se for deg at du er 20 år frem i tid også er det din datter som kommer til deg og sier akkurat det du har skrevet her. Visualiser det og virkeliggjør det!
Hva ville du følt?
Hvordan ville du ha reagert?
Hva ville du ha sagt til henne?
Din mann trenger en oppvekker så istedetfor å være svak ovenfor han og tenke på ham bør du finne styrke fra kjærligheten til dine barn. Det er verdt å ta kampen for deres skyld selv om det føles skremmende.
Jeg kjenner igjen mye av dette. Ingenting nyttet med ham jeg var gift med og det gikk så langt at når jeg hadde prøvd alt av hjelp og prøvd å føye ham i alt uten nytte, så gikk jeg.
Han prøvde så godt han kunne å forsure at jeg flyttet ut og nektet meg både det ene og andre. Jeg hadde fint lite med meg da jeg dro og levde lite og kummerlig de første par årene, men jeg og barna var lykkelige når vi var sammen
Det var ingen å gå på nåler for lengre, ingen å tilfredsstille kravene til og ingen kjefting og krangling. Det var himmelsk! Det er 12 år siden og jeg bygde meg opp med påfyll av utdanning og klatret oppover i standard på leide leilligheter inntil jeg kjøpte hus og fikk solid jobb.
Jeg sier ikke at du skal gjøre det samme. Vil bare vise at livet har mer å by på og vi mødre greier det utroligste om forholdene skulle kreve det.
Rådet mitt er som skrevet ovenfor: putt datteren i den situasjonen du er i og føl dette fra en annen vinkel.
Sender deg masse omtankeklemmer og ønsker deg trygt og lykkelig utfall!