Jeg demper kvalmen meeeed :

Jaja... :-) I Sverige sier de jo at gravide ikke skal spise egg, men det kan vi i Norge. Er nok mye rart fra land til land.

Litt lakris kan vel ikke være farlig?
De refererer til et stoff glycyrrhizinsyre som kan finnes i lakris og der skal gravide holde seg under 500mg av dette stoffet i uka. Det tilsvarer altså 277 poser med doc f. Eks

Nå har jeg ikke lyst på lakris så googler det ved behov event :-p

Med nr 3 spiste jeg sukkererter og doc i siste del av svangerskapet. To poser/pakker av hver, hver dag...

De refererer til et stoff glycyrrhizinsyre som kan finnes i lakris og der skal gravide holde seg under 500mg av dette stoffet i uka. Det tilsvarer altså 277 poser med doc f. Eks
Hehe!:-)

Da er jeg safe!

Er ikke mye kvalm, men appelsinjuice hjelper her! Får derimot halsbrann om det blir for mye. Såå jadda!

ingefær
farris/eplejuice
tørre knekkebrød
saltkjeks

lovhearts funker kun mot halsbrann.. dessuten blir jeg bare mer kvalm av dem, ettersom jeg knasket lovehearts til den store gullmedaljen sist svangerskap...
Overdose av lovehearts :P

Vann, caprizone og meller ?? Jepp, karameller med sjokolade inni :) Åhoi! Håper kvalmen snart går over, blir stor jeg hvis ikke :eek:

ryvita knekkebrød, evt med gulost.klementin. men lite hjelper egentlig :/

orker ikke tanken på pepsi max og kaffi, som jeg egentlig er storforbruker av.. kjøpte farris med bringebærsmak sist uke som står i kjøleskapet. denne uka takler jeg ikke tanken på å drikke det :p formen er dalende.

Endelig funnet det ut!!! Knekkebrød med brunost og bringebærsyltetøy:) Går en del av de i løpet av dagen..:p:confused:

Last edited:
Endelig funnet det ut!!! Knekkebrød med brunst og bringebærsyltetøy:) Går en del av de i løpet av dagen..:p:confused:
Ikke meninga å le nå, men jeg håper virkelig du mener brunost og ikke brunst på knekkebrødet? :p
Har forøvrig aldri smakt kombinasjonen brunost med bringebærsyltetøy, kun med jordbær...hørtes spennende ut :)

Ikke meninga å le nå, men jeg håper virkelig du mener brunost og ikke brunst på knekkebrødet? :p
Har forøvrig aldri smakt kombinasjonen brunost med bringebærsyltetøy, kun med jordbær...hørtes spennende ut :)
Hehe,autokorrektur på mobilen:D Brunost ja. Kjempegodt med bringebær på, anbefales:):)

Hehe,autokorrektur på mobilen:D Brunost ja. Kjempegodt med bringebær på, anbefales:):)

Ble så ivrig nå... Ville skrive at jeg fikk lyst på varm bøffel med smør, brunost og bringebærsyltetøy!!! Rope på min kjære, her trengs det innkjøp.

Hehe, går litt fort i svingene for oss. Vil vi ha mat, vil vi jo ha mat nå!!!! Kan jo ikke tenke på andre ting. Sånn er det bare:D:D:D Men lurer litt på bøffel????

Bøffel med brunst og bringebærsyltetøy, tror det er mer enn bare mat vi trenger nå :D Jeg har en tendens til å surre noe så ille med det meste jeg skal si og skrive for tiden, mannen sukker bare oppgitt og lurer på hvordan det skal bli med meg etterhvert, når jeg er så ille allerede etter bare ni uker ;) Men takk for en god latter nå, litt autocorrect-humor hjalp godt på et slitent humør!

Back
Topp