Jeg demper kvalmen meeeed :

NoClue

Forelsket i forumet
Pikekyss og lovehearts! Logikk? Dere da? Kvalmen blir verre av vann og brus..
 
Salt lakris:)
 
Fant ut i dag at capri sonne appelsin er det eneste jeg kan drikke utenom de syke mengdene vann jeg heller innpå hver dag. Her funker også klementiner som kvalmedempende(type 6-8 pr dag Hehe)
 
Ser ut til att jeg også må prøve lakris og klementiner :)
 
Kiwi og klementiner :)

Lakris skal vel vi gravide være forsiktige med.
 
Å spise. Hjelper litt å spise ofte, men veldig irriterende
på kvelden når jeg spiser uten å være sulten, i tro at det skal hjelpe og det ikke gjør det. Blir nok å gå opp mye i vekt denne gangen. Ellers har jeg forsøkt blåbær biola og appelsiner, det funker litt..
salt lakris har ikke fungert.

Har alltid vært "avhengig" av pepsi max, men nå klarer jeg ikke å drikke det.
 
Jeg liker ikke å si det, men cola.. Jeg drikker det ikke til vanligvis, men nå må jeg bare ha det. Har kuttet ut både te og kaffe, så jeg tror jeg holder meg innen for koffeingrensen..
 
Det med lakris visste ikke jeg, måtte Google det og ser att mange studier viser att det påvirker fosteret! Klarer ikke brus, sikkert bare en god ting, klarer ikke kaffi heller... :-/
 
Det med lakris visste ikke jeg, måtte Google det og ser att mange studier viser att det påvirker fosteret! Klarer ikke brus, sikkert bare en god ting, klarer ikke kaffi heller... :-/

Hvordan påvirker det forsteret? Vet lakrisk kan øke BT, så har man høyt BT bør man være beskjeden med lakris.
Lakris er favoritten min, men som sagt så spiser jeg mat nå i steden for snop :p enn så lenge.
Er også "avhengig" av Pepsi Max, men nå smaker iskald cola zero mye bedre. Prøver å ikke drikke så mye av det og heller vann med kullsyre i.
 
Jeg liker ikke å si det, men cola.. Jeg drikker det ikke til vanligvis, men nå må jeg bare ha det. Har kuttet ut både te og kaffe, så jeg tror jeg holder meg innen for koffeingrensen..
Er sånn for min del også...når kvalmen slår inn på jobb, er cola det eneste som klarer dempe det fort nok. Har fått en del rare blikk, for normalt sett drikker jeg svært sjelden cola. Men klarer ikke kaffe og drikker bare koffeinfri te, så trøster meg med at det koffeinmessig ikke er så ille. Værre med sukkeret :oops:
 
Hvordan påvirker det forsteret? Vet lakrisk kan øke BT, så har man høyt BT bør man være beskjeden med lakris.
Lakris er favoritten min, men som sagt så spiser jeg mat nå i steden for snop :p enn så lenge.
Er også "avhengig" av Pepsi Max, men nå smaker iskald cola zero mye bedre. Prøver å ikke drikke så mye av det og heller vann med kullsyre i.
Du må Google det og lese den finske studien.
 
Doc Original. Ser at jeg kanskje må revurdere det etter å ha lest denne tråden
 
Flott... Ikke lakris heller nei.. :p
 
På Nidar sine side så står det at jo at opptil 277!!! Poser doc i uka er innafor for oss gravide og referer til en undersøkelse jeg ikke får opp.. Men skal godt gjøres å nå den mengden da:)
 
På Nidar sine side så står det at jo at opptil 277!!! Poser doc i uka er innafor for oss gravide og referer til en undersøkelse jeg ikke får opp.. Men skal godt gjøres å nå den mengden da:)
Haha! Da er jeg nok safe i så fall ;)
 
Du må Google det og lese den finske studien.
Jaja... :) I Sverige sier de jo at gravide ikke skal spise egg, men det kan vi i Norge. Er nok mye rart fra land til land.

Litt lakris kan vel ikke være farlig?
 
Back
Topp