jeg blødde i natt :(

Uff, har vært gjennom en SA selv og kjenner til den fortvilende og frustrerende følelsen av å se blod! Håper du får time raskt og at alt står bra til med spiren!

Krysser fingrene for deg :)

ja er veldig frustrerende, blir lissom gående inni en liten boble, håper jeg og :)

takk :)
 
ja det håper jeg også, nei det å ikke vite er det værste syns jeg :( ihvertfall når jeg er ei jente som liker å vite alt og ha litt kontroll, ja det håper jeg og, men jeg våknet av noe som skjedde når jeg begynte å blø var skikkelig rart så håper på at det var et blodkar som sprakk takk for en god klem :)<3
Håper det <3 Du får holde oss oppdatert, håper du får time hos gynekolog snart!
 
Jeg hadde samme i natt. Men baby lever. Håper alt går bra m deg !

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hvordan kan han bare si kanskje kanskje ikke? ??? Jeg blir mer og mer glad jeg ikke bor i norge ! Jeg kom rett inn på ul i dag. Det er sånn det skal være!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Når jeg blødde i mine to forrige svangerskap, ble jeg sendt rett til sykehuset av legen og inn til gynekolog samme dag. Håper det går bra med deg :)
 
Hvordan kan han bare si kanskje kanskje ikke? ??? Jeg blir mer og mer glad jeg ikke bor i norge ! Jeg kom rett inn på ul i dag. Det er sånn det skal være!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

nei, legen hadde ikke så mye peiling på svangerskap trur jeg, så tenkte jeg skulle ringe legekontoret i morgen å få en ny legetime asap , har irritert meg mer og mer over at han ikke gjorde noe der og da, er helt grusomt å ikke vite :( men har ei datter å ta meg av så tiden står ikke stille, men har ikke hørt noe fra sykehuset heller etter at dem fikk henvisningen :(
 
Når jeg blødde i mine to forrige svangerskap, ble jeg sendt rett til sykehuset av legen og inn til gynekolog samme dag. Håper det går bra med deg :)

er tydeligvis forskjell på leger, var til en svenske som som ikke viste hva svangerskap på norsk var en gang og viste heller ikke hvordan man gikk frem, så han søkte opp på nettet før han kunne svare meg :( joa alt kunne gått bedre enn å leve i uvissthet, føler jeg lever i min egen boble om dagen.. men det er vel slik det blir :)
 
er tydeligvis forskjell på leger, var til en svenske som som ikke viste hva svangerskap på norsk var en gang og viste heller ikke hvordan man gikk frem, så han søkte opp på nettet før han kunne svare meg :( joa alt kunne gått bedre enn å leve i uvissthet, føler jeg lever i min egen boble om dagen.. men det er vel slik det blir :)

Huff. Norge blir bare dårligere og dårligere når det kommer til helse og sykehus :/ håper du kan få svar snart ! Kan du ringe en privat gyn?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ved min SA ble ikke jeg heller sendt til sykehus eller gyn. da jeg begynte å blø. De sa jeg kunne komme inn å ta hcg-prøve samme dag og komme tilbake to dager etter for å ta det igjen, for å sjekke utvikling av hcg-nivå. På grunn av store smerter dro jeg til slutt til legevakta og ble sendt rett på sykehuset derfra... Så min erfaring er at det skjer mest når du jobber for det selv.

Det kan være lurt å ringe sykehuset å spørre, de tar deg ofte veldig godt imot. Jeg hadde en veldig god erfaring med sykehuset :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Huff. Norge blir bare dårligere og dårligere når det kommer til helse og sykehus :/ håper du kan få svar snart ! Kan du ringe en privat gyn?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

ja, noe blir dårliger og noe blir bedre, trur det kommer helt ann på hvem man møter på, har ikke peiling på hvor jeg skal ringe til privat gyn. :( drev å lurte på om jeg skulle ringe sjukehuset å høre om dem hadde fått henvisningen min, og om jeg kunne få time fortest mulig. vet ikke om det går ann ? nå bor jeg 10 mil unna nærmeste sjukehus, så liten kabal for å komme dit når jeg er hjemme med et barn på 8 mnd å ..
 
Ved min SA ble ikke jeg heller sendt til sykehus eller gyn. da jeg begynte å blø. De sa jeg kunne komme inn å ta hcg-prøve samme dag og komme tilbake to dager etter for å ta det igjen, for å sjekke utvikling av hcg-nivå. På grunn av store smerter dro jeg til slutt til legevakta og ble sendt rett på sykehuset derfra... Så min erfaring er at det skjer mest når du jobber for det selv.

Det kan være lurt å ringe sykehuset å spørre, de tar deg ofte veldig godt imot. Jeg hadde en veldig god erfaring med sykehuset :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

legen min ville ikke ta hcg-prøve heller virket ikke så veldig intressert i å finne ut av det.. men da ringer jeg sjukehuset i morgen å hører, det skal jo være sendt en henvisning, hva heter slik avd på sykehuset egentlig ?
 
Jeg var på føde.gyn (føde og gynekologisk avdeling) det var på Ullevål.

Legen jeg fikk på Ullevål ristet på hodet av fastlegekontoret mitt og at det var mange fastleger som ikke er flinke nok til å ta vare på gravide kvinner tidlig i svangerskapet, eller når ting ikke går som planlagt...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Jeg var på føde.gyn (føde og gynekologisk avdeling) det var på Ullevål.

Legen jeg fikk på Ullevål ristet på hodet av fastlegekontoret mitt og at det var mange fastleger som ikke er flinke nok til å ta vare på gravide kvinner tidlig i svangerskapet, eller når ting ikke går som planlagt...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

ringte sykehuset nå, og da hadde dem faktisk ikke sett på henvisningen, så hu måtte ringe meg opp igjen så jeg kunne få en time, så nå fikk jeg time i morgen, men syns ikke systemet skal være slik at man må ringe selv, når man har vært til lege. menmen nå fikk jeg time ganske kjapt og får vite svaret i morgen, huttetu som jeg gruer meg :S :(
 
ringte sykehuset nå, og da hadde dem faktisk ikke sett på henvisningen, så hu måtte ringe meg opp igjen så jeg kunne få en time, så nå fikk jeg time i morgen, men syns ikke systemet skal være slik at man må ringe selv, når man har vært til lege. menmen nå fikk jeg time ganske kjapt og får vite svaret i morgen, huttetu som jeg gruer meg :S :(
Høres dårlig ut at du må ringe og mase selv, ja! Bra du gjorde det, da, og får komme inn snart. Jeg krysser fingrene! :)
 
ringte sykehuset nå, og da hadde dem faktisk ikke sett på henvisningen, så hu måtte ringe meg opp igjen så jeg kunne få en time, så nå fikk jeg time i morgen, men syns ikke systemet skal være slik at man må ringe selv, når man har vært til lege. menmen nå fikk jeg time ganske kjapt og får vite svaret i morgen, huttetu som jeg gruer meg :S :(

Så bra at du fikk time i morgen! Men det er utrolig kjipt at det må være sånn at man fikse alt selv. Helsenorge har vist seg fra den siden flere ganger. De som har bein i nesa, står på egne bein og kjemper selv er ofte de som kommer lengst i systemet.. Må tenke positive tanker :) har ikke blødningene utviklet seg noe enda er det større sannsynlighet for at det går bra!

Sender mange gode tanker! Lykke til i morgen :)
 
Så bra at du fikk time i morgen! Men det er utrolig kjipt at det må være sånn at man fikse alt selv. Helsenorge har vist seg fra den siden flere ganger. De som har bein i nesa, står på egne bein og kjemper selv er ofte de som kommer lengst i systemet.. Må tenke positive tanker :) har ikke blødningene utviklet seg noe enda er det større sannsynlighet for at det går bra!

Sender mange gode tanker! Lykke til i morgen :)

ja er veldig glad jeg fikk time så kjapt, ja er synd at man må fikse så mye selv, ja er dessverre sånn, du skulle vært sånn at man skulle kunne stolt på at systemet fungere så man slipper å mase, menmen ja prøver å tenke positivt, har ikke hatt noe mer blødninger, kun sånn seigt/ tykt utflod ( vet ikke om det er normalt?)

tusen takk :)
 
Gi beskjed om hvordan det går imorgen, håper virkelig at det ikke er SA og at alt er bra i magen


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp